• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • kaif

Nu är det en dryg månad kvar. Vi har kvar att fixa blommor och dukning och så massa småsaker. Funderar på det här med dukar, finns det någonstans att hyra? Vill inte köpa massa dyra dukar som vi inte kommer använda sen. Pappersdukar känns lite för simpelt. Finns det någon finare pappersdukssort?

• Mia1972
    kaif skrev 2009-06-11 22:06:28 följande:
    Nu är det en dryg månad kvar. Vi har kvar att fixa blommor och dukning och så massa småsaker. Funderar på det här med dukar, finns det någonstans att hyra? Vill inte köpa massa dyra dukar som vi inte kommer använda sen. Pappersdukar känns lite för simpelt. Finns det någon finare pappersdukssort?
    Ett alternativ är att köpa vita lakan på tex ikea och ha dom som dukar.
  • Sobeit

Nu har vi bokat vår bröllopsresa. Det blev en vecka i Alcúdia på Mallorca. Avresa den 31/7 och åker hem igen en vecka senare. Med 3 barn. hihi

• Sobeit

Det finns dunilin dukar. Det känns som linne, men är papper. De kostar en del dock.

Ett förslag är annars att köpa dukar på IKEA och sedan sälja dem när du är klar med dem. Finns jättefina som är billigare än dunilindukarna.

kaif skrev 2009-06-11 22:06:28 följande:
  • kaif

Tack för duktips! Ska kolla på ikea både när det gäller dukar och lakan

• Kajsalisan

Klänningen är i Sverige!! Ska bara vara hemma när de kan leverera den! Köpte ett par skor för den senare delen av kvällen! Gjorde klart toakorg igår samt en liten resväska till kuverten (vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan). Saker börja falla på plats, på söndag bär det av till stan med tärnorna för att fixa deras skor. Möte med festarrangören i veckan samt provuppsättning+ sminkning på onsdag.. 4juli närmar sig med stormsteg!! :S

Fick ringt sambons chef igår och fått med henne på planen om hans svensexa hahahaa... HAn har iiingen aning. Får han ingen på lördag tror han nog att han inte får någon eftersom han jobbar de andra helgerna.

• F A M E
    kaif skrev 2009-06-11 22:43:42 följande:
    Tack för duktips! Ska kolla på ikea både när det gäller dukar och lakan
    Jag har köpt knoppa lakan på ikea till våra stolar, funkar jättebra. Till borden kunde vi inte ha dem för borden är så pass mörka att de syns igenom. Annars så hade vi också haft de. Kolla på jysk också, vet inte om dem har någon rea just nu. Dem är också ganska billiga.
  • Fjällbruttan

Hej!
    Long time no see...
    Här tickar tiden på som sjutton och mitt i allt ska man klämma in skolavslutningar och fördelsedagar...phu

Klänningen klar, min skor kommer inte och är efterlysta men får inget svar PANIK!
    Tärnorna är helt klara,gubben ska bara få knapparna i sin väst så är han klar
    Blommor beställda och pappa hämtar dem och tar hit dem, skönt!
    Till veckan ska jag beställa maten och fixa golvet där vi ska vara, det är lite skitigt (får låna lokalen gratis) så jag och en kompis ska bona golvet

Stormsteg är rätta ordet, hinner vi verkligen till juli

• F A M E

Fjällbruttan: Hejar på er, självklart hinner ni de.

• Plummis83

Min gubbe fick sin svensexa igår!! Det roliga är att han kommer få en till närmare bröllopet som han inte vet om! Alla kunde tyvärr inte igår!!

Men vad han var nöjd inatt när han kom hem, han hade ingen aning alls!! Var så kul när de tog honom på jobbet!! Flera där som hjälpte till... Idag är han ledig så därför tog de honom en torsdag!

Själv vill jag inte ha någon möhippa så jag hoppas inte på någon!! Tärnan skulle spåra ut totalt å tycka att jag skulle göra saker som INTE är jag och sånt tycker inte jag är roligt, så jag hoppas hellre att jag slipper!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!