• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • F A M E

Yes nu är prästen spikad blir den vi ville ha tjihooo. En störtskön präst som är så härlig.

Make upen är färdig fixad samt håret också. Nyfrissad idag också, så skönt att på toppa av sig de gamla och slitiga håret.

Men nu är de inte så mycket kvar att göra de jag mest sitter och väntar på de alla 6 st som är kvar för osa. Så att bordsplaceringen kan göras. Festprogrammet gör vi i helgen, samt vigselprogramet görs i slutet av första vecka i Juli då vi träffar prästen.

• TinkerBelle

Nu har mina skor kommit. Perfekt färg, perfekt höjd på klacken, men hmm klämmer lite där fram. Dem är lite hårda kan vara därför, men som sagt dem är helt nya så det är bara att gå in antar jag.

Har också precis bokat in provsmakning av tårtan i nästa vecka så här ullar det på sakta men säkert.

Håller jag den här farten så ska det nog inte vara några problem.

• kuliJuli

YES! jag har hittat skor! Wiii Ett par urläckra kornblå skyskrapor i mocca från topshop - SKA ha dom på mig, men får väl köpa ett par extra ballerinaskor som mina (ev) gravidsvullna fötter sen kan orka dansa i

Och så har jag köpt kornblå sidenband som jag ska pimapa upp sptsklännigen med. Återstår bara konststycket att lyckas hitta en kornblå fluga till sambon... hmmm, tror ni man kan låta en skräddare sy en fluga om man inte hittar nån Känns inte som det borde va SÅ svårt att sy

Vart köper man flugor lixom? Nån som har tips - Stockholm eller malmö/lund?

Tjejer det börjar ju dra ihop sig
    Vårt osa går ut i morgon - sen jäklar ska här jobbas hårt!

• Sobeit

Idag var jag och provade min brudklänning efter att den sytts in och det visade sig att den behöver sys in lite till. =) Korsetten håller in en del och eftersom jag har min mens nu och därför +2 kg i vikt så måste den sys in lite mer. Eftersom all min extravikt nu sitter på magen och i nuläget kan inte klänningen snöras ihop mer så blir det en ny slutprovning där hon gör ev ändringar medans jag väntar.

Och brudskorna har jag hämtat idag. Tillsammans med 2 broscher. Jättefina. Och sååå sköna.

Ikväll ska sambon skriva ut vigselprogram så jag kan börja montera. Samt skriva ut omslaget till festprogrammen så jag kan börja fixa med det oxå.

Nu händer det en hel del saker! =)

• DanKat
    kuliJuli skrev 2009-05-28 11:21:16 följande:
    hmmm, tror ni man kan låta en skräddare sy en fluga om man inte hittar nån Känns inte som det borde va SÅ svårt att sy Vart köper man flugor lixom?
    Det måste man absolut kunna beställa från en sömmerska/skräddare! När jag gick på studentbalen för ett antal år sedan sydde min kavaljers mamma fluga och gördel till honom och hon jobbar inte ens som sömmerska. Hon är visserligen väldigt duktig, men kan hon så lär ju en som har det som yrke garanterat kunna fixa det utan större problem tycker jag
  • Mia1972

Idag har vi varit och beställt våra ringar. Vi ska byta ut våra förlovningsringar mot nya och vigselring till mig.
    Om 3 veckor skulle dom vara klara.

• F A M E

Hur har ni tänkt med dem som inte ha svarat ännu på inbjudan? Vi har 5 st kvar som vi väntar på.

• kaif

efter vårat osa gick ut hade vi typ 18 som inte hade svarat... så då fick mina föräldrar börja ringa runt... det är fortfarande (2 veckor efter osa) några som inte hört av sig...

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-28 22:20:17 följande:
    Hur har ni tänkt med dem som inte ha svarat ännu på inbjudan? Vi har 5 st kvar som vi väntar på.

Sambon fick ta kontakt med en del. Och vissa lade jag upp en påminnelse till på facebook.

• F A M E

Tack och lov att vi bara har 5 st då.

kaif skrev 2009-05-28 22:28:34 följande:
    efter vårat osa gick ut hade vi typ 18 som inte hade svarat... så då fick mina föräldrar börja ringa runt... det är fortfarande (2 veckor efter osa) några som inte hört av sig...
    De som är mest drygt är sambons lillsyrra som propsar på att svara på absolut sista dagen. Fattar inte varför man tänker så, bara för att man kan.

Hur gör ni med serveringen, håller på att leta efter folk med ljus och lykta för att hjälpa oss under sjävla buffén.
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!