• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Kajsalisan

Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)
    Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?
    Hur har ni gjort??

• DanKat

Nu har vi fixat en hel massa grejer känns det som!! Var hemma hos föräldrarna i helgen och jag var både hos optikern (för att fixa linser för sommaren) och så var vi och lämnade in min klänning för lite ändringar och köpte en torsolett Sen tog jag, mamma och lillasystern en spontantur till Ikea igår och shoppade ljusstakar (har ringt jag vet inte hur många ställen för att försöka få hyra, men alla verkar bara ha låga ljusstakar), hittade några som vi tyckte var jättefina!! Det blev rätt dyrt men det är så skönt att ha det fixat, och vi är väldigt nöjda ändå! Shoppade även galej-glas till att ha som efterrättsskålar, ett gäng tygservetter som behövs som komplement till de linneservetter vi har sedan tidigare, samt stearinljus Nu känns det verkligen att det börjar närma sig, igår var det exakt två månader kvar!!!

• Sobeit

Kajsalisan skrev 2009-05-19 09:11:51 följande:
    Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?Hur har ni gjort??

Vårt vigselprogram blev ett omslag och sedan ett vikt a4:a för vi har skrivit ut de tre psalmer som vi ska ha med. Samt Herrens bön.

• Mia1972

Nu ringde prästen och vi ska träffa henne den 23/6 för att gå igenom vigseln .

OJ nu är det inte långt kvar!

• Annfis

Vi kommer ha ett tjockare vinrött omslag i A5 format o sen ska vi försöka få plats med all text på 3 av 4 sidor på ett vitt A4 papper som är vikt på mitten. Den sidan som är blank tänkte jag klistra fast på den vinröda så det blir nästan som en bok. Hängde ni med?

Festprogrammet kommer oxå ha vinrött omslag där vi viken ett A4 på längden så det blir smalt. Sen ska vi skriva all text på vita papper o vika likadant. Sen har vi köpt snoddar som vi ska dra runt för att hålla ihop det med. O funkar inte det så kommer vi nog häfta.

Kajsalisan skrev 2009-05-19 09:11:51 följande:
    Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?Hur har ni gjort??
  • Iluna

va ska ni ha för gästböcker?? vet ni någon bra sida där man kan köpa fina...ja skulle vilja ha så gästerna kan skriva ta kort på sig själva och sätta vid texten dom skrivit..men de kanske e lite löjligt när vi inte är så många... :/

• Annfis

Calligraphen har en del såna har jag för mig.

Vet dock inte hur dom är i pris.

Iluna skrev 2009-05-20 08:11:58 följande:
    va ska ni ha för gästböcker?? vet ni någon bra sida där man kan köpa fina...ja skulle vilja ha så gästerna kan skriva ta kort på sig själva och sätta vid texten dom skrivit..men de kanske e lite löjligt när vi inte är så många... :/
  • mysifer

vi har hittat jättefin på åhléns, en sån där med hård pärm och liksom tyg på framsidan. antar att den är ganska enkel men jag tyckte den var superfin. har även sett på akademibokhandeln, har för mig där var nån i "mina vänner"-stuk som jag tyckte verkade rolig =)

Iluna skrev 2009-05-20 08:11:58 följande:
  • DanKat

Jag har klackat om mina brudskor idag! Skönt att ha ordentliga klackar! Och så har jag sniffat en massa parfymer för att förhoppningsvis hitta nån favorit att köpa inför bröllopet!

• Annfis

Fick mail från prästen igår att han har semester när vi ska gifta oss så det blir en annan präst. Vi ringde o bokade prästen för drygt ett år sen, så lite besviken blev jag allt. Men jag vet ju att det är semestertider vi ska gifta oss i men ändå. Svarade att jag blev lite besviken men att vi tar kontakt med den andra prästen som vi fick telenr till.

Men nu är iaf solot i kyrkan bokat. Kantorn ställer upp o sjunger för oss. Så igår satt jag o letade noter för fullt till henne. Vi har barn på samma dagis så jag vet ju ganska väl vem hon är.

Jag har även varit o köpt ny brudklänning. Har en tjej som syr en klänning till mig men jag känner att jag inte blir nöjd o att hon inte lyssnar riktigt på hur jag vill ha det. Så när jag pratade av mig till min mamma så fick jag svaret av henne att maila butiken o fråga om dom hade någon i min storlek. O det hade dom. Så i fredags efter jobb körde jag ditt i illfart o hänge undan den o sen i lördags följde mamma med o gissa vad hon gjorde. jo, hon betalade den. Helt underbara mamma! Så nu ska jag bara komma på nåt bra att säga till sömmerskan utan att såra henne. Men jag tror jag hade ångrat mig i hela livet om jag inte hade köpt den andra klänningen.

Annars rullar planerna på som vanligt.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!