• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Annfis skrev 2009-05-27 11:27:06 följande:
    Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick. Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu. Ha det gott alla!

Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick. Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu. Ha det gott alla!

Hoppas det löser sig! *skckar en stöttekram*

• Sobeit

Oj, vad datorn fick tuppjuck nu då!

• Sobeit

Idag har jag varit och hämtat ut pappret vi ska ha för ilagorna i festhäftet. Själva innehållet fixar våra toastmadamer och monterandet likaså. Så det enda vi ska göra är att skriva ut det färdiga omslaget och piffa till det lite. Kommer att ta max 1 kväll.

Sedan har jag hämtat ut de stora tjejernas näbbskor och mellandottern har nu provat sitt par. Det satt som gjutet på henne. Så nöjd och hon blöev jätteglad för de var ju med en klack på och en liten organza-rosett på.

Passade på att handla det sista till bordslöparna när vi var på Jysk för en stund sedan. Barnen vill vara utklädda till valp respektive ekorre på förskolans sommarfest och som tur var hade de rea på velortyger på Jysk så det passade ju bra.

Saknar dock ännu några papper till omslaget på vigselprogrammet, men ikväll ska blivand emaken få sätta sig och skriva ut det som kan skrivas ut. Vill gärna få en hel del klart innan helgen. Vi ska nämligen på bröllop i norra Sverige och blir borta fre-mån. Det ska bli kul!

• Fjällbruttan

Hallå!!
    Vi har varit en vecka i Stora Stockholm och fixat en massa
    Skor klara till hela brudföljet!! En tonåring ingår! Men hon accepterade glatt att ha lika skor som lillasyster, tjohooo!!

Koftor om det blir kallt ihandlade (vi gifter oss ute och jag vill inte att barnen ska frysa ihjäl )
    Smink och naglar till mig, jag är nyklippt och har med mig färg hem att lägga i, underkläder klart!

Idag pratade jag med prästen så 23 juni har vi vigselsamtal, men vår psalmer är godkända så sångblad kan jag fixa nu... phuu

Trubaduren spelar allt vi önskat oss, yes yes yes!!

På fredag har vi middag för vår "personal" så då blir allt klart runt kvällen och bordsdekorationerna är planerade! N
    Nästa vecka ska jag provsminkas...

Nu ska jag bara bli frisk (de har förkylningar i storstan) så jag kan baka tårtbottnar

• DanKat

Nu har vi haft vårt vigselsamtal med prästen, så nu ska jag ringa kantorn och sedan några andra som vi skulle vilja ha som medverkande under vigselgudstjänsten. Skriver inte för exakt vad innan vi frågat dem, men om alla är med på det kommer det bli GRYYMT! Hoppas hoppas att de vill och kan ställa upp!

• BrudJuli2009

Hejhej!
    Några Gävle-brudar i denna tråd? Måste ha tips om tårtbeställning! :)
    Även om det finns någon som vet något band som kan spela på festen?

• DanKat

Hurraaa, min kusin har tackat ja till att sjunga på vår vigsel! Känns så skönt att ha det fixat, även om typ alla i min släkt är musikaliska så är det inte så många solister ändå, så vi är jätteglada att hon vill göra det! Det blir extra roligt iom att hon får välja sång själv så vi får det som en överraskning

• TinkerBelle

Kolla med "Heloise". Är inte säker, men tro hon är "uppifrån".

BrudJuli2009 skrev 2009-05-27 20:34:17 följande:
    Hejhej! Några Gävle-brudar i denna tråd? Måste ha tips om tårtbeställning! :)Även om det finns någon som vet något band som kan spela på festen?
  • Annfis

Tack! :)

Sobeit skrev 2009-05-27 12:39:23 följande:

Hoppas det löser sig! *skckar en stöttekram*
  • Kajsalisan

Har just mailat bandet om att överraska min sambo med vår första dans till Blåvitts inmarchlåt. (Den går överraskande nog i valstakt) Får se vad de säger, och sen får vi hoppas att inte sambon kommer av sig och ställer sig och sjunger med i stället för att dansa! Har lyckats få iväg en beställning till Panduro med med lite pysselsaker som ska vara på presentbordet.
    Fortfarande ingen riktig bordsdeokor mer än blå stenar och vita pioner. Vill ha någon blå blomma med. Ska ner till Floristen idag efter jobbet och vela lite. Eller ja, bestämmde blommor efter klänningen jag skulle haft från början. Sen blev jag på tjocken å så passar inte den längre. Och nu passar inte blommorna till den nya klänningen. (Dagens i-landsproblem?!)
    Men tror det blir billigare nu. Har bara två krav på nya buketten, den ska va rund och blå. Sen får de göra som de vill.
    Börjar bli läskigt nära nu

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!