• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • kuliJuli

Åh, skönt FAME!

Jag tror jag fattat ett impulsbeslut
    Var idag inne på cinderella (klänningsbutik i malmö) och blev nästan gråtfärdig... Supertrevlig expedit som tog emot mig och försäkrade om att allt skulle gå att lösa och så började vi titta på modeller de hade inne som skulle fungera med en stor mage. Vilka schabrak!!! Försökte föreställa mig i en sån enorm tung klumpig sak, med magen i vädret, proppmätt och valsande en stekhet juli-natt... Och bli luspank på köpet dessutom! Minst 4000 pix skulle det ju bli för att få sista-minuten-hjälp med omsömnad två veckor innan. Fy f*n säger jag bara. Och knäkorta festklänningar (behöver ju inte ha en vit klänning!) det hade de typ inte. Inget ont om affären - de gjorde 100% sitt bästa där - men jag bara kände till lika många 100% att detta är inte min grej!!

Så jag gick och köpte en spetsklänning a´la studentklänning på lindex för 300 spänn. Är skitnöjd med den! Bild finns i mitt galleri Magen kommer få plats och den är supergullig Är så nöjd nu att jag har ett alternativ - ifall jag inte hittar något bättre! Min syster (som kan sy) kan hjälpa mig att sy om den - ska sätta ett blått sidenband under bysten istället för det i spets som sitter på nu. Kanske även sätta samma blå sidenband runt urringningen. Ska leka lite med olika idéer

Och satsa på accessoarer! Lägger hellre 1000 spänn extra på ett par skitsnygga skor som jag iaf kan ha användning för sen! Eller på nya fina smycken

me so happy!

• F A M E

Men de är ju super att du hittade en annan klänning som är väldigt fin också.

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-13 22:16:52 följande:
    yes, så skönt, hinner vi även med god tid ifall den behövs skystera.Säg kom du iväg till ikea i dag?

Oja, det gjorde jag! *flinar fånigt*

• F A M E

Gissa om jag är mer förvånad, den är här i sverige nu, landade för ca 2 timmar sedan.

Gösses vad fort allting gick, förhoppningsvis har jag då den hemma ikväll.

• Kajsalisan

Kulijuli, vilken månad kommer du vara i juli/augusti? Jättesöt klänning btw. =)

• kuliJuli

kajsalisan: Tack Känns fortfarande rätt - ska ut och leta blå band i eftermiddag. Jag kommer vara i början av v. 30 på bröllopet den 11 juli. Har en rejäl kalaskula redan nu, men klänningen har gott om utrymme för tillväxt

Igår kom svaret på hindersprövningen, och se på tusan - Vi FÅR gifta oss

Tänk om man hade fått svaret att "nä, alltså, Xxxxxx är redan gift"

• Annfis

Hej

Jag hoppar in här hos er om det är ok.

Jag o min m2b ska gifta oss den 25 juli i år. Mycket är redan fixat även om det är en del kvar att göra.
    Ska iväg ikväll o prova klänningen igen o nu har jag hittat skor så nu börjar det falla på plats iaf.

Är det något ni undrar så bra fråga...

• Kajsalisan

Kulijuli: eller ännu värre; Nej vi har funnit att ni är syskon! Creeepy! :P Oj redan vecka 30! Sommar barn då med andra ord? Härligt. Vår blir nog tomte om det vill sig illa.. hehe

Om 3 timmar ska vi till Prästen och spika vigseln. Fick ett tjockt häfte med massa förslag hur man kunde ha det med massa var på texter.. Har suttit i förhandlingar flera kvällar för att komma överrens men nu börjar det likna något!

• kuliJuli

välkommen Annfis Härligt att ni känner att ni har läget under kontroll!

kajsalisan: *fniss* "förhandlingar" - låter som vårt upplägg - vi har fått börja med regelrätta möten inkl protokoll för att inte hamna i luven på varann

Slutet av september är det bf för min del, men det kan ju bli både förr eller senare

• Kajsalisan

Så var det spikat! Nu kan jag göra vigselprogrammet. Känns jätteskönt. Alla nöjda och glada. Nu vart det bara resten också. Men festprogrammet klart i datorn, funderar på att hitta bilder på oss också från när vi var små och så och lägga in. Presentationerna är halvklara och har bara 10 kvar som ska svara på inbjudan (av 101) och osa är 3 juni. Det kanske blir något av det här?
    Ska gå in skorna också...

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!