• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Fjällbruttan

Hej!!

Jag är inte riktigt klok
    Igår var jag till Vilhelmina, vår närmsta största ort...
    Vi har beställt min vigselring där, så jag skulle dit och prova den (+ en massa andra ärende förstås)....
    Men efter avklarad bokföring till vårt företag, inköp på lantmanna,en trevlig lunch med kompisar och sen handling på Ica for jag hem....
    UTAN ATT HA KOLLAT RINGEN!!
    Jag glömde det!:-*

Hoppas det blir det enda jag glömmer....
    Är ju ingen panik men det känns nesligt!

• DanKat
    Fjällbruttan skrev 2009-05-06 08:32:30 följande:
    Hej!!Jag är inte riktigt klok Igår var jag till Vilhelmina, vår närmsta största ort... Vi har beställt min vigselring där, så jag skulle dit och prova den (+ en massa andra ärende förstås)....Men efter avklarad bokföring till vårt företag, inköp på lantmanna,en trevlig lunch med kompisar och sen handling på Ica for jag hem....UTAN ATT HA KOLLAT RINGEN!!Jag glömde det!:-*Hoppas det blir det enda jag glömmer....Är ju ingen panik men det känns nesligt!
    Åååå, så irriterande!!!!! Hoppas ni inte har alltför långt dit! Jag kör alltid på att skriva listor för att slippa glömma saker, speciellt nu till bröllopet när det är så sjukt mycket att komma ihåg.
  • Fjällbruttan

Nä då ... bara 13 mil enkel väg....
    det värsta var att jag hade ALLT annat på listor men tänkte innan att DET glömmer jag ju inte

Vet att jag ska ner om nån månad så jag får ta det då, och uppskrivet på en lapp!!!!!

• kuliJuli

Mäh
    Fjällbruttan: Jag är också från Villis!!! Vart bor ni? (tyckte mig skymta kittelfjäll i ditt galleri, har jag rätt?). Jag flyttade för 10 år sen, men föräldrarna bor kvar så nu senast var vi uppe i stugan i grundfors över påsk. Känns lika underbart varje gång man får komma "hem"

ossamartin: Åh, det måste underlätta något så kopiöst för dig att få den hjälpen!!! Jag har också den sista utvägen - min syster har också lovat att sy klänningen OM jag inget hittar - men vill helst inte utsätta henne för den stressen. Är lättare att sy in/ut på en färdig klänning än att börja från scratch. Men jag letar letar letar, och väntar på svar från proud i sthlm om klänningen jag ville ha kommer in i min storlek före slutet av juni... *håller tummar och tår*

Jepp - lokalen får lösa det problemet. I värsta fall får väl fredagens gäster sitta och gotta sig bland våra dekorationer för upp ska de, och det på fredan!

just ja - I morse postades hindersprövningen! *check*

• DanKat

Jag måste bara tipsa om en sak jag kom på för en stund sen! Fick nämligen hem cd-skivorna jag vann igår med bröllopsmusik, så nu ska vi äntligen ta tag i det här med att fundera på vad vi ska ha för marscher och sånger under vigseln Det fanns tyvärr bara några enstaka ingångsmarscher, men så kom jag på att man kan ju kolla upp sånt på spotify!! Så nu har jag hittat en hel hög med bröllopsmarscher som vi ska lyssna igenom när vi får tid

• kuliJuli

Apropå musik!

Vi sitter och blir gråhåriga i våra funderingar över vals... Vilken vals har ni valt och vilka alternativ funderade/funderar ni på?? Bra med inspiration Gillar lite benny anderssons bröllopsvals till helene sjöholm (har gärna en folkmusik-vals), eller Annies Song för den delen! Men ingenting hittills som sagt klick för oss bägge...

• 18 juli 2009

Vi kanske är tråkiga, men vi ska ju inte ha någon fest, utan "bara" middag, så ingen dans heller. Därför tänkte vi inte ens ha ngn brudvals. Är vi tråkiga?? Känns så konstigt bara att vi ska dansa en vals men sen så är dansen slut. Eler hur?!

• kuliJuli

18juli: Nej, med det upplägget hade jag nog resonerat som dig Vals = påföljande dans. Eller, i och för sig - det beror på om ni ska sitta till bords hela tiden, eller om ni bryter upp från borden vid något tillfälle?

• 18 juli 2009

Nja, vi kommer nog inte sitta till bords hela tiden. Men, vi får fundera lite. Känns lite löjligt faktiskt!

• kuliJuli

Vi kommer nog göra så här:

Middag (3 rätter). Därefter bryter vi upp och tar kaffe + avec i ett annat rum, + lite piano/sång. Sedan ska vi ha lite live musik någon timme, där folk kan dansa mer "pardans" om de vill, eller bara sitta och prata och smälta maten, samt att baren har öppet. Därefter så avbryter toastmadame och vi samlas för valsen. Under tiden ställer personalen fram tårtan, som vi tar direkt efter valsen. Efter tårtan kör vi igång med play-lists på högtalarsystemet och "party-dansen" börjar.

18juli: Alltså min tanke är denna - vill man ha vals kan man liksom flika in det före tårtan tänker jag, även om man inte har någon dans i övrigt - ifall man inte har tårtan i direkt anslutning till när man sitter ner till bords dvs. Men jag håller med dig! Ska det va så ska det kännas naturligt annars är det bättre att låta bli

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!