• dajmstruten

Asså folk är ju dumma i huvudet!

Alltså, jag håller på att spricka av ilska här!!!

vad är det som är så svårt med att få en inbjudan, göra som det står, sen komma eller inte komma och om man väljer att komma, göra det utan strul, frågetecken eller ego-trippar!!!???!

1. brudgummens syrra blev bjuden själv då hon har sagt att hennes förra kille var dum i huvudet och att hon aldrig skulle ta i honom med tång igen. Sen blir de ihop fram och tillbaka hela tiden och vi hör inget från henne och när vi skickade inbjudan till henne så skickade vi den självklart bara till henne då hon sagt att han kallat henne en massa elaka saker mm. Nej nu är de tydligen förlovade och hon undrar varför han inte får komma??
    Vi säger tillslut ok, men att han inte får dricka då han vill bråka och skrika då....
    Nu undrar hon varför hennes barn inte får komma...( på vårt BARNFRIA bröllop)... Hon känner sig upprörd och tycker att det är orättvist...

2. Min syrra känner att det är jättetråkigt att barnen inte får komma och är inte sen med att pika det för mig HELA tiden. Hon har bara totalt över mitt huvud bestämt att de ska få vara med i kyrkan. Både jag och min blivande VILL VERKLIGEN INTE ha skrik i kyrkan, det var mycket därför vi valde att hålla bröllopet barnfritt!! När jag lite fint försöker säga att vi inte vill ha barnskrik på vigseln så säger hon att INGEN kan ta ifrån hennes barn rätten att gå på vigseln... Helt sjukt!
    Barnvakten som hon anlitat ska tydligen komma på vår vigsel tillsammans med sin man OCH BARN! Noll respekt! Jag vill inte ha barn där! Åh, jag blir så arg! Så nu måste jag ringa till min blivandes syrra och förbereda henne att det kommer att finnas med barn på vigseln men att det inte var meningen typ...

3. idag får min blivande ett mess från en kompis där han skriver, vi vill gärna sitta bredvid den och den då vi inte känner så många andra... Asså, han har inte suttit uppe till 5 om nätterna och gjort bordsplaceringar. ÅÅÅÅHHH!!! himla människor!

Skriv vad som gjort er arga så att jag slipper sitta här och känna mig som en liten argboll...

• Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!
  • yessa76

Det är mycket möjligt att vissa föräldrar tycker att dom egna barnen stojar mer än hur andra uppfattar det, absolut. Men nånting är det ju som gör att det finns föräldrar som INTE går ut med barnen från kyrkan när barnen börjar kinka/gnälla/skrika/inte vilja sitta still, sen om det är för att dom inte inser/vill inse att det kan störa eller om dom bara skiter i att andra störs - det vet jag inte. Tyvärr har jag inga bra erfarenheter av barn på bröllop utan bara skrik, gnäll och barn som röjer runt utan att föräldrarna verkar inse att det är dags att gå ut med dom....Det är ju inte barnens fel utan föräldrarnas tycker jag.

• Lexa

Såå himla respektlöst att folk som är bjudna inte respekterar brudparets önskan. Passar det inte tycker jag att de ska stanna hemma. Det handlar om en dag, EN DAG, när ni ska få stå i fokus. Att folk inte kan ge er det är under all kritik. Vi kommer också att ha ett barnfritt bröllop men som tur är har ingen haft några åsikter om det. Stå på er, det är ER dag!

Lycka till :)

• jojoånick09

bra sagt från föregående talare... -lexa.
    det är erat bröllop,eran planering av allt som ni tagit fram.. INGEN skall komma och frågasätta er om allt.. varför så,varför där,varför...
    den där personen som fråga att han hellre vill sitta på ett annat ställe för han känner inte så många människor,det är sådant man får ta som bröllopsgäst tycker jag.. personen i frågan skall vara så himla glad att han ens har fått en inbjudan..
    förstår vad du menar med folk som sätter sig på kant,har ett liknande just nu när jag också skall gifta mig...

• DarkBrideInWhite

Jag har inte läst alla inlägg i denna tråd. Men om brudparet nu önskar sig ett barnfritt bröllop så ska det väl inte vara så svårt att försöka respektera deras önskan. Visserligen behöver man inte förstå deras önskan och hålla med i om den är rätt eller fel. Eventuella åsikter man har som motsätter sig brudparets önskan kan man hålla för sig själv. Vill man sedan inte ställa upp och komma på bröllopet under de önskningar som brudparet har så kan man ju faktiskt stanna hemma. Det behöver inte vara svårare än så.

Dajmstruten; jag förstår till 100% att ni vill ha barnfritt bröllop. Vi ska också ha det och detta kommer troligen resultera i att min blivande systers sambo får stanna hemma med lille barnet. De hittar ingen barnvakt. Det är jättetrist att inte sambon kanske kommer, men vi känner att det vore ännu mer trist att inte tillgogose vårt behov om barnfritt bröllop än att låta honom komma med barnet. Egoistiskt? Ja, då må det vara det. Det är vi som finansierar hela vårt bröllop och därmed vi som sätter reglerna för dagen...

• tågjäntan

På vårt bröllop var det tydligen barn som var lite ledsna med föräldrarna längst bak - det hörde vi ingenting av. SEdan får man hoppas att föräldrarna har vett att ta ut barnen om de stör.
    På vårt bröllop önskade vi att de bjudna skulle komma utan barn främst för deras egen skull, för att kunna njuta bättre. Samtidigt ville jag inte riskera att någon inte kom pga av att de inte fick barnvakt eller liknande. Två par hade ev inte kunnat komma på vårt bröllop i så fall. Då ville jag hellre ha dem med. På festen sedan var det många som bara tyckte att de minsta barnen var gulliga och de två barnen som var typ sju och nio år, gick det oxå bra för. Vi hade väldigt tur med vädret så de kunde springa omkring utomhus. Annars kan det ju bli en lång och tråkig dag för barn i den åldern.

• Pizan
    jojoånick09 skrev 2009-05-22 12:28:34 följande:
    ...den där personen som fråga att han hellre vill sitta på ett annat ställe för han känner inte så många människor,det är sådant man får ta som bröllopsgäst tycker jag.. personen i frågan skall vara så himla glad att han ens har fått en inbjudan..förstår vad du menar med folk som sätter sig på kant,har ett liknande just nu när jag också skall gifta mig...
    Usch, så otrevligt. Visste jag att en brud resonerade så så skulle jag hemskt gärna tacka nej till hennes inbjudan. Bryr man sig så lite om att ens gäster ska ha trevligt och må bra på ens bröllopsmiddag/fest så kanske man inte ska bjuda nån alls? Jag menar dagen är ju i varje fall bara för ER och alla andra är ju mer som statister för att uppfylla ER dag, varför inte bara skita i alla dessa problem till människor och gifta sig på tu man hand?
  • MimmiMama

jag tycker att det viktigaste på vår bröllopsdag är att det blir en minnesvärd dag och att alla har trevligt. Vi har valt att ha barnfritt för att de vuxna ska kunna få koppla av och ha trevligt. Det var inte så svårt att få våra gäster att acceptera vårt önskemål för de tyckte det samma: Va kul att få gå på bröllop och fest!
    Det är som någon skrev här uppe inte alltid att små barn tycker att en heldag med först kyrkan och sen en middag är så himla kul.
    Jag tycker att man ska respektera önskemål som brudparet har men ibland kanske man vinner på att kompromissa. Jag har hellre min kompis lilla flicka med på alltihop än att kompisen inte kan komma.För det skulle inte bli en minnesvärd dag om hon inte var med och delade denna dag med mig.

• Nippran

Folk är som folk är, opålitliga... ;)
    Man kan inte neka någon att vara i kyrkan. Men jag anser att man respekterar de regler som brudparet har i sin inbjudan. För mig är det en självklarhet att följa deras önskan oavsett vad jag själv tycker. Om jag inte kan acceptera deras önskan får jag helt enkelt avstå från att komma på bröllopet.

• Robina67

jag anser oxå att man skall respektera de önskemål som har angetts på inbjudan. Vi gifte oss i kyrkan och hade barn med. Ångrar lite att den minsta (1 år) var med.Hon satte igång o skrek/grät när prästen höll vårt vigseltal. Och jag blev själv störd på det, barnet fortfarande på, när soloartisten sjöng en av sångerna. Såg på gästerna och särskilt på min mamma som satt längst fram, hur störd hon var på det. Man hörde liksom inte. Tycker att åtminstone att mamman/pappan kunde gå ut ur kyrkan när ett barn sätter igång och gråter/skriker. Det förtar liksom hela stämningen.

Stå på dig TS och lycka till

• Hoffsennanen Tottoplex

har inte läst allt...men hur dåligt planerar man inte som förälder om man inte hittar barnvakt på de följande månaderna som är mellan det att man fått sin inbjudan till dess att bröllopet är. då försöker man vl knappt`:S

• MimmiMama

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 17:35:47 följande:

har inte läst allt...men hur dåligt planerar man inte som förälder om man inte hittar barnvakt på de följande månaderna som är mellan det att man fått sin inbjudan till dess att bröllopet är. då försöker man vl knappt`:S
    det kanske inte handlar om dålig planering! Det kanske är så att man inte har någon som kan vara barnvakt!
    Vi har haft det besvärligt en period när dottern var liten för min mamma lever inte längre och min pappa kände sig inte redo att vara barnvakt åt en liten. Så om svärmor var bortrest så hade vi INGEN barnvakt! Alla har inte ett stort kontaktnät...
  • passionsblomman

Har man ett litet barn är det oftast ganska begränsat hur många det barnet är trygg med utöver föräldrarna och innan denna FANTASTISKA värlsdsförändrande inbjudan kom, kanske man knappt nyttjat barnvakt överhuvudtaget, då det inte är alla som ser sig bbehöva det under de första året/åren.

Vid bröllop är det ju heller inte ovanligt att flera ur samma umgängeskrets är gäster, dvs risken finns att alla ens barnvaktskontakter också är på bröllopet, iallafall om man hör till släkten.

Så, nog kan det skita sig även med planering.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 17:35:47 följande:

• Hoffsennanen Tottoplex

jag menar kanske inte alla som har de så. men det finn säkert de som inte bryr sig om att se sig om en barnvakt förrän sista veckan. sen är det säkert nyttigt att vänja barnen ganska tidigt med att inte ha mor och far där hela tiden. de borde ju göra de lättare senare när de blir äldre

• passionsblomman

Ja, det finns det säkert. Och det finns säkert de som inte tycker ett bröllop är så viktigt att man vill skaffa barnvakt också. Och har brudparet valt bort brn, så måste även det vara helt okej. Man kan inte göra det valet och sedan bli förvånad om inte alla prioriterar ens dag.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 18:12:25 följande:

jag menar kanske inte alla som har de så. men det finn säkert de som inte bryr sig om att se sig om en barnvakt förrän sista veckan. sen är det säkert nyttigt att vänja barnen ganska tidigt med att inte ha mor och far där hela tiden. de borde ju göra de lättare senare när de blir äldre
  • MulleNuh
    Ja världsförändrande!!!
    passionsblomman skrev 2009-05-22 18:09:11 följande:
    Har man ett litet barn är det oftast ganska begränsat hur många det barnet är trygg med utöver föräldrarna och innan denna FANTASTISKA värlsdsförändrande inbjudan kom, kanske man knappt nyttjat barnvakt överhuvudtaget, då det inte är alla som ser sig bbehöva det under de första året/åren.Vid bröllop är det ju heller inte ovanligt att flera ur samma umgängeskrets är gäster, dvs risken finns att alla ens barnvaktskontakter också är på bröllopet, iallafall om man hör till släkten.Så, nog kan det skita sig även med planering.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 17:35:47 följande:
  • Sonja68

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 18:12:25 följande:

sen är det säkert nyttigt att vänja barnen ganska tidigt med att inte ha mor och far där hela tiden. de borde ju göra de lättare senare när de blir äldre
    Jo, om man har någon som VILL ta på sig ansvaret att se efter ett litet barn och om man har nån i sin bekantskapskrets som man själv och barnet är trygg med. Tyvärr har inte alla det.

Självklart ska man respektera brudparets önskan om barnfritt och då kan ju brudparet respektera att just de som har små barn och problem med barnvakt kanske inte kan komma, även om de väldigt gärna skulle VILJA.
  • Hoffsennanen Tottoplex

de har jag inte sagt något om

Sonja68 skrev 2009-05-22 18:24:16 följande:
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 18:12:25 följande:Jo, om man har någon som VILL ta på sig ansvaret att se efter ett litet barn och om man har nån i sin bekantskapskrets som man själv och barnet är trygg med. Tyvärr har inte alla det.Självklart ska man respektera brudparets önskan om barnfritt och då kan ju brudparet respektera att just de som har små barn och problem med barnvakt kanske inte kan komma, även om de väldigt gärna skulle VILJA.
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!