• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

BT forsätter krångla idag med, men jag kom ihåg att trycka på ctrl+c

Godmorgon alla. Usch vad trött jag är idag. Önskade att jag hade fått banka skiten ur alarmet imorse och fortsatt sova.

Daa och Baa. Det var alltså Ingis påhitt, kunde inte komma på att jag läst att Daa skrivit det

Var som sagt barnvakter till mina brorsbarn igår, ojoj där snackar vi busfrön. Man får ryta till mellan varven, men de är såå otorligt söta. Jag fick äran att natta den lilla ni kan ju få gissa vem som somnade först jag eller hon.
    Sedan passade vi på att bertta för bror och svägerska om kusintillökningen. De blev så klart glada och jag fick med mig lite böcker hem att läsa.
    En utav mina bästa vänner (den enda kompis som jag sagt något till ännnu) ringde och frågade om jag ville låna hennes mamma kläder. Känns lite tidigt ännu så länge, men det är ju super det man kan låna.

Är så konstigt, vi har kämpat i ett år för det här. Mannen är jätteglad och självklart jag också. Men jag kan liksom inte riktigt känna glädjen, har liksom mer fullt upp med att fatta vad som händer med min kropp och att det verkligen finns något litet där (är precis som Daa skrev svårt att förstå tror nästan det är inbillning). Jag borde ju vara en strålande sol som bara hoppar runt på små rosa moln? Eller?

• lanovia 08

Hmmm jag får en känsla av att man blir utkastad när man skriver för långa meddelande, alltså är inloggad för länge. För de långa meddelanden kommer ju med om man kopierar in dem men inte om man skriver direkt här.

Detta får mig att minnas när BT krånlgade för kanske 1½ år sedan och liksom helt enkelt inte fungerade. Då kunde man ju inte ens komma in för att läsa...

• lanovia 08

Ja verkligen!!! Det värsta var att sedan så skulle vi äta glass med barnen. BArnen fick var sin glas och vi fick händerna fulla med papper och att få dem att sätta sig ner framför TV:n. Sedan hade de helt plötsligt ätit upp, vi kunde ju inte ta en glass då för då hade de velat ha varsin till. Suck.
    Det hela slutade med att mannen fick stanna vid McDonalds. Ge mig en milkshake sa jag! Ingen fika och ingen glass, då skall jag ha milkshake.

passionsblomman skrev 2009-06-04 18:05:30 följande:
    Äta upp allt fikabröd, det är sånt man ska ha gruppstryk för!
  • lanovia 08

Hvidis, hurra och hoppas nu killarna får ta över lokalen. *ringer och snackar med hvidis hyresförening*

• ingenjörsbruden

Hvidis: hahahhaha ja jag ska osså ha en hermafrodit om man bara går efter hjärtljuden! Finns flera stycken sådana listor på nätet....första jag hittade hade jag 12/22 rätt för pojke o 6/20 för tjej....
    Va spännande!! *håller tummen så den blir blå.....hoppashoppas*

Breakdans!! Då borde du se alla röresler på magen osså?! Jag ser inte så mkt än....mer än när den ligger i en hörna=kantig mage!
    Igår kom fladderbuset på att när jag ligger på sida o ska sova så kan man ju ställa sig upp o hoppa på den sidan som ligger ner....MKT skum känsla! Men den är snäll....lugnar ner sig när jag klappar/smeker magen!
    Breakade loss till Rianna när vi åkte hem från jobbet.....buset sparka o jag trummade på magen!

Daa: Hahahaha SORRY!! Men jag hade inget namn på pyret.... Det är i allafall inte för långt med Baa....

Lanovia: Vill osså döda klockan när den ringer....
    Va mysigt med barnpassning....hahaha ja det är ju 120 hela tiden.....glass är farligt att bjuda på.....plockgodis UTAN choklad är rätt bra!
    Det är väl inte så konstigt att det tar tid innan man riktigt kan ta det till sig....kämpandet har ju varit långt o mödosamt....kanske lite chockad?! Det blir så mkt verkligare när man kan känna rörelserna!
    Mmmmmm Milkshake!!! Såååå gott!!

Andbeyond: Svansjön....ååååh så underbart!! Kul med IRL-träff!

Idag har vi internrevision....gulp....o har fortfarande häcken full....hahahaha nåja...man känner att man lever!

o vinkar till alla!

• Znose

God Morgon God Morgon alla i tråden!
    Så var snart denna vecka också slut...det går SÅ fort..jag hänger inte med alls..

Daa och Baa ..passar väldigt bra
    Mkt bra påhitt av Ingis!

Härligt med brorsbarn Lanovia....själv träffade jag 2 små..7 och 9 veckor gamla igår em....så söta
    Klart du ska vara glad det är trots allt ett litet mirakel som finns därinne.

Sen blev det sushi efter träningspasset för jag orkade inte laga mat när jag kom hem

• ingenjörsbruden
    Znose skrev 2009-06-05 09:12:58 följande:
    God Morgon God Morgon alla i tråden!Så var snart denna vecka också slut...det går SÅ fort..jag hänger inte med alls..Daa och Baa ..passar väldigt bra Mkt bra påhitt av Ingis!Härligt med brorsbarn Lanovia....själv träffade jag 2 små..7 och 9 veckor gamla igår em....så söta Klart du ska vara glad det är trots allt ett litet mirakel som finns därinne.Sen blev det sushi efter träningspasset för jag orkade inte laga mat när jag kom hem
    Åhh sushi....*dregel* MÅSTE ha det i helgen!!
  • Znose

Vad heter Lanovias liiia liv imagen då?

Ja...sushi är bara ett måste viss dagar

BT bara krånglar idag

• Znose

lilla och måste..sorryidag går en hel del fel

• Hvidbrud

Ingis: Jepp, här bulas det ut rejält när hon sätter igång. Ibland är det faktiskt lite läskigt, måste jag medge... Inat har jag nästan inte fått sova alls- bara på vänster sida och det gjör ont efter 6 timmar i samma stälning. Jag har nästan glömt hur väckarklockan låter... Men det är ju bara att välja sig!

Jag kommer inte ens in på BT i går och idag. Blir väl utslängd igen mkt snart kan jag tänka. Jag får ju abstinenser utan er!! Och då hjälper inte milkshake, vill ha ER!

Passion och andbeyond: Vad härligt att träffas och en massa snack! Kul!

Äntligen fredag!!!! Jobbar idag trots helgdag i danmark. Det är ju då kunderna kan.
    HAr inte hört nått från hyresvärden ännu... men det är ju helgdag, så jag får bara ha tålamod och använda tiden till att säga upp telefon, internet, vattenautomaten, babsen osv osv osv...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan