Hopp hopp! Här var det mycket hoppandes!
Nu har vi vrit på kliniken. Eftersom ni är ungefär de enda som bryr er om detta måste jag berätta min dag där.
Först var det VUL-TYVÄÄRR var det han den där klåparen, som jag undrar om han fattar att det är en kvinna han mekar runt i eller om han tror man är ngt avlopp som ska rensas..
Dumma han! Jag sa till Marie på kliniken sen att jag inte gillar hnom och att jag inte litar på resultaten på hans papper heller. Han frågade mig om min vänstra äggstock brukar vara svår att hitta..
Näää, han den andre har aldrig sagt det iallafall och mig veterligen brukar jag ha två.
Nå, efter VUL är det blodprov och så upp till bokstav G och Marie,.
Hon sa att det ju inte såg bra ut idag eftersom folliklarna alla var såpass små.
SÅVIDA INTE du redan haft ägglossning. Har du känt av det?
Ja, faktiskt. Det kändes tydligt igår och inatt att ngt höll på och jag hade världens hormonsvallningar (jag satt och var skitledsen här helt utan orsak och började lipa för att ingen var här och jag själv åkte bara ut..snacka om hormoner)
Jamen då ska vi ABSOLUT göra idag! sa hon då och så var det ut och skicka över burken till sambon...
Sen frukost på vårt fik.
Tillbaka och ha inseminarium. Gick jättebra.
Så ner på stan och luncha. Då ringe hon med besked om blodprovet och sa: JAPP du har säkelrligen precis ägglossat så detta är en fullträff, så nu är det bara och vänta och se...
Hörde ni det nu tjejer? Hon sa att det var fullträffsbra!
Nu har jag hämtat ut Progesteron och hon på apoteket sa: ja och den ska ju upp du vet var.
Joo, det är allt möjligt som ska upp där numera, i sann romantisk anda....
Då garvade hon.
Jag ska visst ta dem nu tills jag vet om det tog sig eller ej. Jag antar att det är en om dagen jag ska ta, "enligt ordination" står det bara...ringde kliniken, men de hade ju såklart gått hem för dagen.
Och Ninnis: jag som haft evighetscykel och ÄL på så sena dagar som mellan 20 och 26, hade alltså nu på dag 12!!!för idag är det ju 13. Göka allt ni kan hela helgen!!!
NU är vi hemma och det är hör och ha medlidande svärisarna också. De har bjudit in sig själva och fattade inte aklls vinken när sambon visade att han inte var så sugen på att få hit folk.
Jag är helt hormonuppochner, skulle velat kura ihop mig i soffan med ena filmen vi hade hyrt och käka smågodiset vi köpt och bara vara ifred och smälta allt det här, men NEJ då står de här och ska laga mat mitt kök och hålla på...Sambon ska iväg och jobba ikväll, och sonen skulle sova över hos en kompis, men nu får han ju åka dit senare. Han ska sova över för att vi ju skulle åka in imorgon med.
Nu behövs visst inte det, men det vet ju inte svärisarna.
De VET att vi håller på med det här, och sambon sa att i skulle till sjukhuset nu på förmiddagen, ändå säger de bara "oh, jamen då är ni ju lediga på eftermiddagen, då kommer vi!"
och så tycker de att de pysslar om oss med att laga mat och allt.
Jag vill bar att de ska åka hem så jag får vara ensam!
Jätteelakt säkert, men jag är hormonego nu idag.
Nu ska jag spara och se om det går att posta jordens längsta inlägg...