Ja det är ju galet billigt och jag fattar då inte hur ma räknar arbetskostnad. MINST ett par timmar tar det att göra brudbukett och så två buketer till. Timpenning bör ligga på 325-400 kr/timme och hur fasen får man då till det?
Men, jag vet att det finns massor av florister som faktiskt inte lär t sig räkna sitt jobb.
pPå min utbildning lärde vi oss att grundpriset för att ta på sig ett brudbukettsjobb ligger runt 500 kr och då ska det täcka handtaget, band och arbete för en normalkrånglig bukett.
Sedan tillkommer blommorna.
Hur de som tar några hundralappar får ihop det begriper jag inte och inte hur de redovisar hos revisorn heller.
Jag tror jag ska göra en undersökning över landet bland mina kollegor.
lanovia 08 skrev 2009-06-09 22:15:27 följande:
Läste bara lite snabbt i tråden. Jag har inte kolla på precis allt hon räknade upp, men det är ändå som hon skriver priserna är olika på olika ställen. Du skrev något i stil med att en brudbukett knappt går att få för under 1000 kr. Jag fick min brukbukett, tärnbuketten och brudnäbbuketten för sisådär 600-700kr om inte jag missminner mig helt o hålet.Tänker inte argumentera med dig om blompriser för dem har du helt klart bättre koll på än jag. Men visst går det att komma undan relativt billigt på vissa ställen.