• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-10 12:59:06 följande:
    Min mamma köpte en sån "muskeltrännare" på nån tv-shop eller nått... Oj, vad roligt jag hadde det med den! Satte den på inåtrotatorerna på underamen så att min hand gick helt i frankensteinläge när stöten kom.. Ganska obehagligt var det, men skit kul! Gissa hur länge den höll... Ett besök av mig...Det är ju inte som massage det käns, men den pumpar ju ut nytt blod i musklerna geno smmandragningarna, tycker bara at det är lite svårt att släppa kontrollen över musklen när man vet att det kommer en stöt... Men det är nog väldigt låg volt(?) på dem. Ska bli kul att få en rapport! Allt som hjälpet mot smärta ät ju kanon! (fick lite gumpmuskelmassage som bonus vid utdelningen i morse... I lööööv min man!)
    Hahahah jag kan nästan se det framför mig hur du mekar o testar o pjoooing så pajar den....hahahha!

Det finns visst olika program....som är då förprogrammerade med rätt/lagom spänning/volt/whatever så man ska slippa få frankensteinsryckningar!!
    Gumpmuskelmassage....ööööhhh....*rodnar kraftig o drar skägget över ansiktet*
  • Hvidbrud

Nä Ingis! Den STORA muskeln även kallad skinkan!! Inte den lilla runda. Det skulle jag ju inte skriva här! (tror jag )

• Hvidbrud

Mamma blev inte så glad... Men det gjorde henne inte något egentligen, för hon tyckte den var obehaglig, så hon fick en god anledning till att reklamera den... Vet inte om reklamationsrätten bortfaller när ens barn meckar med grejerna (även om de hunnit fylla trettio)?

Vill vara mamma ledig NUUUUUUUUU!!!! Har ingen empati kvar i kroppen! Tänker bara på bebisen hela tiden...

På tal om vagn tänker vi lite på den svarta fyrahjuliga från ww.brabarnvagnar.com Håller den vad den lovar så är det ju precis vad vi vill ha och behöver. Har någon hört om den eller provat själv??

• lanovia 08

Dator som kraschar är ett stort

Ingis, Ingis, du skall då alltid misstolka, tänker på gumpmuskeln.
    Bra att du fick utdelning Hvidis. Jag skall se om det kan lyckas hemma idag. Vi har bestämt redan att det är direkt när vi kommer hem idag INNAN vi ger oss av på andra aktiviteter som gäller. Annars kommer jag bara däcka ikväll igen innan det blir något mys.

Nu skall jag snart ge mig av från jobbet och till gymmet. Tar emot i hela mig och jag försöker komma på ursäkter för att slippa. Men nu skall jag minsann dit. Har bestämt mig för att det räcker med 30 min. Bara jag låter musklerna jobba lite.

Har ni varit på inskrivning ännu Daa?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-10 15:31:45 följande:
    Nä Ingis! Den STORA muskeln även kallad skinkan!! Inte den lilla runda. Det skulle jag ju inte skriva här! (tror jag )
    Moahahahhahaha!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-10 15:36:07 följande:
    Mamma blev inte så glad... Men det gjorde henne inte något egentligen, för hon tyckte den var obehaglig, så hon fick en god anledning till att reklamera den... Vet inte om reklamationsrätten bortfaller när ens barn meckar med grejerna (även om de hunnit fylla trettio)?Vill vara mamma ledig NUUUUUUUUU!!!! Har ingen empati kvar i kroppen! Tänker bara på bebisen hela tiden...På tal om vagn tänker vi lite på den svarta fyrahjuliga från ww.brabarnvagnar.com Håller den vad den lovar så är det ju precis vad vi vill ha och behöver. Har någon hört om den eller provat själv??
    Ja det är svårt att inte tänka på de små liven när de kickar en som galningar!
    Jag vill boa NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
    Så nu har maken lovat att han följer med till bebisgrejsbutik i helgen!
    17 arbetsdagar kvar till semester!!!Wieeee

Har inte hört ngt om brabarnvagnar......låter nästan för bra för att vara sant! Men håller med dem...barnvagnar ÄR för dyra!
    Hittade en länk med någon annan som osså är nyfiken....kan du ju följa o se!
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m44635493.html
  • Hvidbrud

Undrar hur Ninnnis midweekbreake har varit... AHr hon månne fått utdelning också?? SAaknar henne!

• Blivande fru L

Jag visste att alkohol och graviditet skulle vara ett laddat ämne, det är det alltid!

Vad jag menar är att man inte ska dricka stora mängder alkohol om man tror att man är gravid av den enkla anledningen att det händer massor med fostret redan tidigt i graviditeten. Celldelningen kan helt enkelt gå fel om man dricker alkohol. Det är stor skillnad på att ta ett glas vin till maten före veckan man har plussat, och att supa sig full.

Nalle frågade, jag svarade. Det skulle inte kännas rätt av mig att säga att hon kan dricka stora mängder alkohol, därför är det bra att begränsa sig till ett glas vin någon gång i veckan.

Så snart man är gravid ska man inte dricka alls eftersom det är skadligt för fostret. Vissa foster är känsligare än andra och eftersom man inte vet vad som är ett "säkert" alkoholintag är det bäst att avstå helt. Detta är vetenskapliga fakta som ni kan läsa mera om här (om ni är riktigt intresserade )

www.fhi.se/PageFiles/3833/Alkohol-graviditet-0901.pdf

Ingengöris - Har vi träffats?!!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan