• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Gomorron alla. Här har vi ett fetto som skriver nu. Herregud, försökte sätta på mig jeans idag (första gången sedan jag plusade). Hade på mig dem i 30 min innan de flög av, klämde o gjorde ont överallt, trots att jag hade en knapp uppknäppt. Förut var de här de skönaste jenasen jag visste. Gick och strök mina ljusa byxor (kommer ni ihåg dem jag var så stolt över i början av våren för att jag äntligen kom i dem igen). Ja det är de som sitter på nu. Men inte är det lika mkt plats i dem längre, knappt jag kunde stänga dem i morse. Tycker inte det syns något på mig ännu så vet inte vad det är som hänt.

Ninnis, har kommit på mig själv med att tänka på spillevinken som en hon också. Vet inte var detta kommer ifrån. Är väl för att jag drömde om en Ellen nån månad innan pluset kanske.

Ja Ingis, när har du träffat Blivande fru L?

Blivande fru L, hur går det för er nu? Ett inlägg här tidigare fattade jag som att det inte tagit sig för er ännu, eller?

I kväll skall vi hem till några kompisar och deras nyfödda son på 2 veckor.

Nej nu har jag varit på jobbet i 30 min utan att göra något vettigt, dags att börja kanske?

• ingenjörsbruden

Blommis: Phuuu vilken dag!!! Skönt att din oljerock var kvar. Röstar def på dig som president!

Ninnis: 3 rätters OCH utdelning! Vad kan en kvinna mer begära?! Låter som att ni hade det rätt mysigt i storstan!

Lanovia: Härligt att du hade så mkt energi när du väl kom iväg på träningen!! Känns rätt gött i själen! Var rädd om dig bara....och Spillevinkan!
    Byxor...suck!! *skickar kram!

Hvidis: Hahahah det är rätt inställning! En utflykt! Undrar om vi skulle kunna få fler att åka kollektivt med det som säljande argument?!

Ankis: Tradigt med lång pendling....kanske bra tillfälle att låna ljudböcker osv?

Så klart är jag rörig igen...hahahaha....nä det är en annan Blivande fru L som jag har träffat....hon är gift med en gammal parallellklasskompis.....dock inte medlem här på BT längre...
    Blivande fru Larsed var det jag träffade!

Var hos syrran i gårkväll....blev ingen extra tripp till min kusin.....men var moraliskt stöd när syrran sydde om sin tunika....men fladderbuset envisades med att sluta sparka så fort någon annan skulle känna på magen....hahahaha....en riktig liten blygis jag har i magen!

• passionsblomman

Godmorgon!Jag känner mig nästan bakis efter gårdagens skolavslutningsmammande.
    NU ska jag ha kaffe! '
    *går och hämtar*

• passionsblomman

*vink vink*

Åh vad gott med kaffe och macka. Jag var väldigt hungrig.
    Vad gör ni?

Hvidbrud skrev 2009-06-11 09:39:42 följande:
    Vinkar lite snabbt *vinkvink*
  • Ninnnis

Blommis förresten, nu har du ju cyklat ifrån mig ordentligt Du äl-ade ju typ en vecka innan mig! *ser Blommis rygg i horisonten och hugger tag i Ankan och trampar febrilt för att komma ikapp*

Lanovia, det är väl kanske enda gången det faktiskt känns ok att växa i omfång och volym?

Ingis, vilket livsöde din kusin med make har! Hoppas det ordnar sog till det bästa för dem. Tur att de har dig i sin närhet Vad hände förresten med Fru Larsed? Hon försvann väl plötsligt?

Blommis igen, värme är bra! *stoppar huvudet i sanden och viftar på rumpan*

I den bästa av världar borde vi väl ha fått till det idag också för säkerhets skull, men eftersom maken kommer hem imorgon får vi hoppas att tisdagens mys räckte. Hade jag inte haft möte i Sthlm så hade vi ju inte fått till det alls efter söndag, så lite bättre chans har vi ju iaf. Egentligen satsar jag på nästa månad, då vi har semester och borde kunna pricka in det ordentligt

• Hvidbrud

Är på väg till pappas kontor... Ska köpa TV, men inte tusan tar de emot danskt visakort och erbjudandet gäller nu och det är så jäkla bra att jag måste få låna pappas kort så vi kan köpa den! Men lite brottom är det och min kvällsjobbabnde man ligger fortfarande och snarkar. nä, nu rör han på sig! Kaffet är klaaart!!!
    Sen blir det jobb jobb jobb... tråkiga pressentkort som ska lösas in...

• Ninnnis

Blommis, du undrade var vi bor när dejtar i Sthlm. Det är lite olika, ibland hälsar vi på svägerskan med familj i Huddinge, ibland tar vi in på hotell (maken tycker inte att hans övernattningslägenhet i Södertälje lämpar sig för romantiska dejter...) Om mitt möte bara är över dagen så bekostar jag oftast själv hotellet, då brukar det bli någonstans i stan. Nu hade jag dock möte i två dagar på Arlanda, så jobbet betalar hotell där. Av bekvämlighetsskäl stannade vi därför där uppe den här gången. *intresseklubben antecknar förmodligen*

• passionsblomman

Va? vad har jag nu missat?

Ninnnis skrev 2009-06-11 09:48:28 följande:
    Hvidis, "den svenska oskulden"...
    Jo, min cykel började visst rulla väldans fort där helt plötsligt.Jag låg ju en dag före med pergon, men fick ju Äl redan dag 12 eller 13, troligast på natten mittemellan de dagarna.

Var det igår du hade ÄL, nej det var väl i förrgår?
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan