• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-11 15:01:03 följande:
    Apropå mammakläder: Jo, det har ju formligenexploderat nu de senaste åren, med EXTREMT mycket mode och accessoarer öht i babyvärlden. Det är inte tillåtet att få bara jäsa runt oi stor skjorta man snott av sambon längre och barnvagnarna ska ha registreringsskyltar och gud vat allt.jag blir trött av det.Jag var gravid när det hade blivit lit emer utbud, men då det tex fanns TVÅ bebistidningar; Vi föräldrar och Föräldrar och barn. Jag fick en smärre chock när jag kollade hyllanmed olika varianter på ICA senast Vad HÄNDER!!!Värsta konsumtionshysterin!Det har i sanning blivit en enorm industri runt hela familjegrejen.det måste bero på att vi är ädre och har mer pengar när vi bildar familj än våra föräldrar.
    Låter som en rimlig tes.....för nåt fel är det....så här mkt prylar kan man väl verkligen inte behöva?!
  • passionsblomman

Nä, och när man ser den där lilla knodden som bara mäter en liten halvmeter komma med sina föräldrar som har pckning och utrustning som om de skulle korsa de sju världshaven, då undrar man ibland.

Det här nya galna spritandet av alla saker är ett exempel där jag är SÄKER på att industrin har skapat en rädsla och därmed ett behov. Simsalabim-massa pengar in på kontot för den som uppfann babyspritarflaskan.

ingenjörsbruden skrev 2009-06-11 15:07:46 följande:
    Låter som en rimlig tes.....för nåt fel är det....så här mkt prylar kan man väl verkligen inte behöva?!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-11 14:44:17 följande:
    Åh! pusskalas!!!!! Mmmmmmm!!!!Surfade in på en tråd på fl igår dom fick tårarna att trilla www.familjeliv.se/Forum-2-13/m43421425.html och nästan längta till förlossningen (om jag nu får en "riktig")
    Hihihihi blir ju nästan sugen på att prova lustgas!!
    När ska du in o kolla läget på moderkakan nästa gång?
  • passionsblomman

Lustgas är skitroligt!

Jgag var väldigt öppen för att vi får väl se vad det kna bli fråga om för smärtlindring och inte alls säker på att jag skulle vilja andas lustgas...............

............................................................

..........de lyckades inte få mig att släppa det där munstycket ens när de stägt av gasen och jag skulle krysta.
    Det kom ett mkt dovt "Släpp den den är min" från mig och min sambo sa: Jag skulle inte säga emot henne när hon har det tonfallet om jag var ni!

Fast jag andades lite för mkt tidigare på natten, så jag kräktes, annars var det lugnt. Jag blev på pickalurven rejält ett tag.
    Stod och sa "Det är när man mår så här på festen man vet att man borde gå hem...............

........fast nu har det som kunde hänt på festen redan hänt. Jag stannar kvar! "

Min barnmorska skrattade och tyckte att det ju var lika bra.

ingenjörsbruden skrev 2009-06-11 15:14:26 följande:
    Hihihihi blir ju nästan sugen på att prova lustgas!! När ska du in o kolla läget på moderkakan nästa gång?
  • lanovia 08

Vill oxå pussas

Haha vilka förlossningshistorier, sitter här på jobbet och skrattar högt.

Ja det är verkligen en hysteri som har blivit i denna värld. Värst är kanske bakteriehysterin, hur gjorde barnen förr som sprang runt på gondgårdar och rullade sig i grisskit, dog de 3 år gamla hela bunten eller?
    Jag har en kompis som inte ville låta sin lilla tjej träffa våran hund för eftersom hundar nosar ju i jorden och har alltså bakterier på sig. JO.... (vi hade självklart aldrig låtit henne gå fram o pussa ett spädbarn men att vistas i samma lägenhet kan väl inte vara så farligt??) Jaja det är ju bara att hålla tyst och låta dem hållas. Hunden hade det lika bra i bilen.
    Något som jag funderar på är denna leksakshysterin. Varför måste dagens barn ha fler leksaker än de hinner med att leka med??

• lanovia 08

Blommis vilken underbar kommentar du kläckte. Hur fixar man tänka på roliga saker när man föder? För mig är det bara en enda lång plåga, men kanske inte är så hemskt, kanske.

Det är bra att ni säger till mig att inte ha så dåligt samvete över godiset. Vet inte måste ha stått "rädd för sprutor i pannan" på mig för hon han verkligen varna mig för diabetes och lägga till en kommentar om att ge sig själv sprutor. Tänker fortfarande tänka mig för, men mår jag dåligt kanske liiite godis kan var ok.

Var säkert ngt mer jag skulle kommentera men det har jag glömt nu plus att jag nog borde jobba lite innan jag får gå om 30 min.

• Ninnnis

Jag vill också testa lustgas!

Angående köphysteri så håller jag helt med i sak, men kan ärligen erkänna att jag förmodligen kommer att ha väldigt svårt att stå emot när/om det bli aktuellt... Det finns ju så mycket fina saker, kläder och annat till småttingar

• Hvidbrud

Ska kola det den 2/7.. sen blir dt nog koll titt som tätt för att se om den flyttar sig, annars sprätter de upp mig som stora stygga vargen!

Blommis!!! Härligt! Vill också ha lustgas. NU! Tråkigt på jobbet och jag är hungrig! *går och köper en fralla*

Tror att jag, som antikonsument, kommer köpa den blliga vagnen.

• Hvidbrud

Fick precis världens gulligaste lilla klänning i st 68 av en klient!! Rosa med gröna blommor i ekobomull

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan