• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Ja, som om...

Båda alternativen låter ju superhärliga blommis. Kanske har du rätt i att det är lättare att ta det lugnt hemmavid, få ge dig lov att få de reaktioner du nu kan få (jat jag sagt att det gör ont i tummen ) och slippa spekulera på svägerskan osv osv`?

Om det kvittar maken så...

(vi plussade på julafton.. det var också en klurig dag...)

• passionsblomman

Hihi, som OM...

Nä, en jag vet hur LESS jag blev på svågerns viftande med ögonbrynen och ahaaa ahaaa, mhmm jaså och trodde han var rolignär jag inte ville ha alkohol till påskmaten. Oc då hade jag INTE börjat med hormonerna-vi hade ju precis börjat med tatt lämna prov och allt då. Jag dricker ALLTID påsk/julmust till de måltiderna, för jag älskar det! Och nu, när jag är helt uppochner och man kanske både blir ledsen och arg på hintar eller klantiga kommentarer om skaffa och slappna av eller gud vet vad, så kanske man får ett psykbryt!

De där två hör till de där som hunnit försöka en gång eller så, med alla sina tre barn och den andra familjen har också tre. De vet garanterat inget om vad jag går igenom.
    Så, jag får lite "gå och gömma mig-känslor".

Hvidbrud skrev 2009-06-11 22:03:42 följande:
    Ja, som om... Båda alternativen låter ju superhärliga blommis. Kanske har du rätt i att det är lättare att ta det lugnt hemmavid, få ge dig lov att få de reaktioner du nu kan få (jat jag sagt att det gör ont i tummen ) och slippa spekulera på svägerskan osv osv`?Om det kvittar maken så...(vi plussade på julafton.. det var också en klurig dag...)
  • Hvidbrud

Det hat jag full förståelse för blommis. Nä, jag tycker att du kan spara dig det momentet och ha det mysigt med dina härliga grannar!
    Svägerskan menar ju säkert gott, men det är ju inte ett skönt ställe en sån komentar landar när man kämpar och kämpar. *KRAAAM*

• passionsblomman

Ja, de är jättebra och vi trivs vanligtvis med dem
    , men just det här är kanske inte det jag har lust att dryfta med dem.

Jaj själv längtar lite efter egen ledig tid bara vi tre i lilla familjen nu också, utöver fotboll, avslutningar och alla andra aktiviteter.

Jag tror jag tänker bestämma över sambon att jag inte åker dit och att vi ska vara HÄR och käkajansson och jordgubbar, sill och potäter och grilla och binda fina blomsterkransar...

TÄNK om det skulle bli ett plus på midsommar! Vi firar dessutom 10 år då!

Hvidbrud skrev 2009-06-11 22:15:38 följande:
    Det hat jag full förståelse för blommis. Nä, jag tycker att du kan spara dig det momentet och ha det mysigt med dina härliga grannar!Svägerskan menar ju säkert gott, men det är ju inte ett skönt ställe en sån komentar landar när man kämpar och kämpar. *KRAAAM*
  • Twixiee

Åh, vad ni är gulliga! Jag hoppas att du har rätt Blomman, att det inte kan ha gjort någonting med narkos så här tidigt. Men snacka om mycket på en gång.. Operation i tisdags, gravtest idag och bröllop den 19e. Hej och hå!

Jag slutade att äta mini-piller i januari, för att de gjorde så jag blev en riktigt häxa som spottade och fräste för minsta lilla. Sen så kände vi väl att ja, varför inte prova Har varit "skengravid" de två senaste månaderna, och den här månaden har jag inte känt ett dugg.. Måste dock ta ett nytt test imorgon, för att vara på den riktigt säkra sidan

• passionsblomman

Himmel vad kul!

så, ni har kört oskyddat sedan januari eller februari då?

Twixiee skrev 2009-06-11 22:40:31 följande:
    Åh, vad ni är gulliga! Jag hoppas att du har rätt Blomman, att det inte kan ha gjort någonting med narkos så här tidigt. Men snacka om mycket på en gång.. Operation i tisdags, gravtest idag och bröllop den 19e. Hej och hå! Jag slutade att äta mini-piller i januari, för att de gjorde så jag blev en riktigt häxa som spottade och fräste för minsta lilla. Sen så kände vi väl att ja, varför inte prova Har varit "skengravid" de två senaste månaderna, och den här månaden har jag inte känt ett dugg.. Måste dock ta ett nytt test imorgon, för att vara på den riktigt säkra sidan
  • Twixiee

Jag hoppas nu då att jag inte har gjort något knas med testet så det visar sig sen att jag inte är gravid, då bryter jag ju ihop!
    Jo, vi fyllde kådisarna med vatten och slängde på folk någon i januari hihi

passionsblomman skrev 2009-06-11 22:43:51 följande:
    Himmel vad kul!så, ni har kört oskyddat sedan januari eller februari då?
  • passionsblomman

Gu vad rolig du är!

Då har det ju alltså inte tagit mer än fem eller sex försök då! Vad skönt med någon det inte håller på ocjh krånglar för!Fast faktum är ju när jag tänker efter att alla här HAR fått sitt plus imom det där året som är normalspannet för de flesta. Det är Ninnis-hur längesedan är det du sumpade pillren Ninnis?
    och AAnkis har ju iallafall vetskapen att det kan bli plus, trots missödet i vintras, och jag HAR ju lyckats, även om det var jäääääkligt länge sedan och jag nog tycker jag har väntat länge nog nu.

Du kan inte gör så det blir plus av misstag på testet! Det går inte. Du ska ha en bebis!
    Räkna genast ut din beräknade förlossning! Googla det, det finns massa sidor!
    Twixiee skrev 2009-06-11 22:49:18 följande:
    Jag hoppas nu då att jag inte har gjort något knas med testet så det visar sig sen att jag inte är gravid, då bryter jag ju ihop! Jo, vi fyllde kådisarna med vatten och slängde på folk någon i januari hihi
  • Ninnnis

Blommis, jag tog ut p-ringen i slutet av augusti.

Twixiee, snacka om allt på en gång!

Angående ÄL och befruktning som vi diskuterade igår så läste jag att ett obefruktat ägg lever ca 12-24 timmar efter ÄL, så man har ju inte så mycket tid att gå på...

Har en stark känsla att det inte har tagit sig den här gången, men vi får väl bara vänta och se.

• Ninnnis

Bara för att jag är så fjantig så tittade jag vilka namn som hade namnsdag den dagen "tillverkningen" skedde om det EVENTUELLT skulle bli plus den här gången. Det visade sig vara det (relativt ovanliga) flicknamn som jag har som förstaval om vi skulle få en dotter! Om det skulle bli så tror jag att jag blir vidskeplig på riktigt...

Fast det känns mer som ännu ett "för bra för att vara sant- tecken". Att det skulle tajmas att jag hade möte i Sthlm, namnsdagen samt att plussa i början på semestern... I think not.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan