• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Ankan det gäller att passa på, rätt som det är har du plusat igen. Så drick för jösse namn.

Gött att Ninnis man kommer hem idag. Jag tror du kan sluta fundera på om ni borde fått till det igår också, tror nästan att det hade varit för sent. Det var helt enkelt perfekt när det var.

Blommis, kan ju vara så om sambon föredrar om han få veta det före oss.

vi kanske borde byta mobilnr hela bunten så att när man är borta på semestern sedan kan den som plussar skicka ett sms till alla som är tillfälligt borta. Hur skall jag annars klara 2v i Grekland?? Iof räknar jag kallt med minst 3 plus innan dess!!!

Vi har bestämt nu att vi skall på bio ikväll och äta på restaurang innan. Blir mysig fredag. Skall bara se till att inte må illa så jag kan njuta av maten.

Kanske skall lägga några skorpor vid sängbordet så det blir det första jag äter på morgonen. För nu är det helt befängt. Är fortfarande skakis. Vet inte om det är ngt jag borde äta. Imorgon skall jag vara gräsänka och bara viiiila!

• Twixiee

Ja verkligen, ska det vara så ska ska det! Tog ytterligare ett gravtest i morse, med morgonurin och det visade samma sak - ett stort tydligt +. Ringde till mödravårdscentralen och fick veta att jag (preliminärt) är i vecka 6 så det har inte gått så lång tid ännu, men oj så spännande

Jag har nu ett litet "problem".. Hur ska jag kunna dölja graviditeten på bröllopsmiddagen, och med det så menar jag att inte dricka vin eller öl? Någon som har haft samma "problem"?

• ingenjörsbruden
    Twixiee skrev 2009-06-12 11:00:34 följande:
    Ja verkligen, ska det vara så ska ska det! Tog ytterligare ett gravtest i morse, med morgonurin och det visade samma sak - ett stort tydligt +. Ringde till mödravårdscentralen och fick veta att jag (preliminärt) är i vecka 6 så det har inte gått så lång tid ännu, men oj så spännande Jag har nu ett litet "problem".. Hur ska jag kunna dölja graviditeten på bröllopsmiddagen, och med det så menar jag att inte dricka vin eller öl? Någon som har haft samma "problem"?
    Det finns ju både alkoholfritt vin och öl på Systembolaget.....så om ni själva har fixat drickat så är det ju inga som helst problem....är ni på restaurang så säg till hovmästaren så att personalen är väldigt säkra på att servera alkoholfritt till bruden.

Lanovia: Japp! Mobilnr-byte är ju bara ett måste!!! Måste ju smsa er när vi väl ploppat på BB!!
    Iofs så är min telefon en jobbmobil....o har faktiskt inte pratat med chefen hur vi gör under föräldraledigheten....i värsta fall så får jag skaffa ett kontantkort att använda under tiden.
  • Ankan80

*Uj uj uj...här skall drickas *
    Ja, det gäller att ta tillvara tillfällena. Nu brukar vi iofs inte dricka så mycket. Men ibland är det gott

• Ninnnis

Det var precis det jag ville höra, tack söta du!

lanovia 08 skrev 2009-06-12 10:53:02 följande:

Gött att Ninnis man kommer hem idag. Jag tror du kan sluta fundera på om ni borde fått till det igår också, tror nästan att det hade varit för sent. Det var helt enkelt perfekt när det var.
  • Ninnnis

Skål, Ankan!

Jag, Ingis, Lanovia & Hvidis har ju bytt mobilnummer redan, så det är fritt fram för er andra (Ankan, Blommis?) att skicka ett meddelande så kan vi koordinera oss

Twixiee, tycker tipset om alkoholfritt vin verkar smart. Tror inte att någon lägger märke till om ditt vin eventuellt har en annan nyans

• Daa

lanovia: jobbigt med det där illamåendet. Hur går det att vara på jobbet idag?

Grattis, Twixiee! Vilken härlig överraskning.
    Slapp bekymret med alkoholen: en fördel när man är nykterist

Så datumet för tillverkning är bra inspirationskälla för namn? Har inte så bra koll när tillverkningen skulle ha gått till, så jag får väl välja nåt bra av de olika alternativen. Jag vet. Jag tar datumet då jag först tänkte "Åksjuk?? Men nu har det hänt något..."
    Erik, blev det då. Hmmm... det finns fortfarande tid att fundera (måste hitta på nåt bättre än makens (förhoppningsvis inte helt seriösa) förslag om ett dubbelnamn byggt på våra respektive föräldrars namn )

• Daa

*och hoppas med all kraft för ett midsommarplus åt Blomman*

• Ninnnis

Haha, Daa, din makes namnförslag hade genererat riktigt märkliga namn i vårt fall *fniss*

Är ju nästan lite sorgligt att man har sån koll på tillverkningen, men eftersom jag nu testade med äl-stickor så är jag ju pinsamt medveten om när det eventuellt kan ha varit...

• Hvidbrud

Med roliga datum och plussande kan jag bidra med at min sista mens första dag (som man ju använde när man ska räka ut födseldatum) är på den dagen vi kysstes första gången.. ble ihoppa liksom... BF kan komma att landa på vår förlovningsdatum den 28/8... Plussade på julafton... Namn, nej det har vi ju inte kommit på men ska kaske kolla lite om det fins något att synka med.. Vem har månne namnsdag på vår bröllopsdag? *klickar mig in på www.namnsdagar.se*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan