• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    på er alla!

GRATTIS Twixiee!!! Ja allt på en gång!! Ska det vara....ska det vara ordentligt!

Lanovia: Hahaha kan se din makes förskräckta min när du tränger dig förbi honom!! MKT nytt för dem!
    Testa o ha ett kex o vatten på sängbordet....så man får något i magen så fort som möjligt på morgonen....hjälper visst många.
    Hatar osså att må illa....får ju så snygga sprängda blodkärl runt ögonen när jag spyr....så det ser mer ut som jag fått stryk...undviker GÄRNA att spy!

Blommis: *ooooooh Mulles brudbukett!!* Va skojigt!

Ninnis: Hahahha Boris! Undrar om ni får igenom det för Skattemyndigheten....på en flicka alltså!

Hvidis: Ja jag är osså lite anti-konsumtion...iallafall när det gäller barnvagn mm....det är SÅ dyrt o används så kort tid....men ja....att vi nu FICK barnvagnen så kan man ju inte klaga direkt....men en beg barnvagn hade säkert funkat hur bra som helst!
    Ska se om jag kan släpa med maken in i en barnpryttelaffär i morgon....är ju iallafall några grejor man behöver....skötbordsbädd, spjälskydd, påslakan osv....Ska dock ta en tripp till IKEA (Ninnisen ville visst gärna hjälpa till ) osså....bra mkt bättre prisläge där!

Studentskivan igår....ja jo...överlevde...men längtade hem till maken massor! Vädret var ju lite obestämbart....så det blev dukat inomhus. Helgrillad gris med riktigt knaper!! *MUMS* TRäffade min moster o psykkusin....o mostern kände INTE igen mig....hmmmm...tar det på det positiva sättet......är ju ett par år sen vi träffades....på mormors begravning o året innan så sjöng jag på begravningen för mosterns man....så ja....om hon överhuvudtaget hade brytt sig något om andra människor så skulle hon lätt känna igen mig....suck. Men hon är superegotrippad...världens skata.....brrrr.

Fick sen en spännande kommentar av kusinens granne (mamma till 3 barn...minsta 14 mån)....oj va roligt (magen).....snart dags?! Ehhh jaaa....om 90 dagar....(är det snart?!) Tog det liiiiiite som en förolämpning....hahahhahaha!

Min kusin gav mig världens bamsekram när jag kom....o sa OOOOOOH VA GO O RUND DU ÄR.....hennes dotter blev högst förnärmad (15 år) o skämdes o skulle precis försvara mig....men insåg att utropet berodde på min goa mage!

Fladderbuset levde rövare mellan 1930-2100....hahahah har en riktig ät- o sovklocka!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-12 08:58:22 följande:
    Tänk att det blivit så att det är för alla ER jag nästan allra mest ser fram emot att en vacker dag få skriva "plus" Jag kommer att få skärpa mig så jag kommer ihåg att sambon kanske bör få veta först...
    Va du är gullig....glöm för allt i världen inte bort Herr Blommis! Han kanske kan streaka i trädgården för att fira?!

Ankis: Bättre sen utdelning än ingen alls!!!

Var så stuptrött igår när jag kom hem.....o det värsta vara att både jag o maken var lika pilska o lika slutibatteriet.....VÄLDIGT frustrerande fenomen! Men blev lovad att jag skulle få dubbel utdelning idag som kompensation!
    *klappar i händerna o studsar runt*
  • Ninnnis

Ja, det står mellan Boris & Börje. Om det blir en flicka, alltså

Har förresten också läst att det kan vara svårt för simmarna att "hinna ikapp" om ÄL redan har ägt rum, men det beror kanske på hur pigga de är? Nu ska jag försöka sluta spekulera i huruvida vi borde fått till det igår också för att lyckas...

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-12 09:50:54 följande:
    Låter som att du har en trevlig fredagkväll framför dig, Ingis
    Jäpp häpp!!!

Flaggan i topp!

Guuu jag är helt färdig...skulle lätt somna här med pannan mot tangentbordet.....zzzzzzz skrämmande.....

Maken hemma i helgen, Ninnis?
  • Ankan80

Nice!

Ninnnis skrev 2009-06-12 10:15:58 följande:
    Jadå, han kommer hem i eftermiddag
  • Ankan80

På lördag är det avslutningsfest med gamla jobbet. Blir middag på finfin restaurang men god mat o framför allt dyrt vin....pax för att inte köra!!!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-12 10:15:58 följande:
    Jadå, han kommer hem i eftermiddag
    Låter som att det blir pusskalas på flera ställen i helgen!

Ankis: Åhhh gott vin....drick lite för mig va?!

Förutom dubbel utdelning *gnuggar händerna* så tvingar jag maken att bjuda mig på mat....dvs både hämta o betala maten ikväll....fick liksom gräva fram köket i morse.....Tog 10 min....men köket är ju så litet så det ser ut som ett bombnedslag om man lämnar 2 tallrikar framme....så stekjärn, två ungsplåtar diskades för hand..... antal glas o tallrikar åkte i diskmaskinen.....
    Så nu ska jag INTE gör mer hemma.....deklarerade det för maken när jag ringde i morse.....o ja...han var nog förbered på världens utskällning......men när det inte blev värre än att han får bjuda på mat o hämta så lät han rätt glad!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan