• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-11 13:26:59 följande:
    taskmörtar... Det var ju inte så jag menade... även om jag brukar känna mig som en oskuld efter en veckas torka...

Blommis: Ännu en anledning att se fram emot midsommar mao!

Lanovia: Jag kunde ha mina vanliga byxor ända upp i v 20 men dock en knäppta och med en kompletterande tygbit som täckte av glappet i byxorna.
    Men byxorna tendenserade till att kasa ner....så gravbyxorna blev favoriserade då de stannade på plats mha mudden! Du kan vika ner mudden om det blir för varmt.
    Om du är så duktig o bara äter godis på helgen så förstår jag inte varför din bm var så på dig ang graviditetsdiabetes.....jag är ju bra mkt större än dig o min bm berättade bara om graviditetsdiabetes o dessa glukosbelastningar...*urk*.....man ska ju försöka vara duktig med vad man stoppar i sig....men kroppen är rätt lustig o vet vad den vill ha....behöver vissa spårämnen i bland o då kan man bli sugen på skumma saker...var det inte TobiasoLinda som hade värsta cravingen för persilja?! Måste ju bara vara järnet.....
  • passionsblomman

Jag vill också ha godis!

och sushi!

Jag hade sån tur när jag var ravid senast attjag fick låna mammabrallor av en bekant. Jag kan säga att brasilianska kvinnor har som regel en LIE annan syn på vad en garderob minst bör innehålla. Hon hade fått mycket av sina väninnor också.
    De kom med en HOCKEYTRUNK med kläder! TRETTON par byxor fanns det!

Så många byxor har jag definitivt aldrig haft någon annan gång! Olika storlekar på magdelen och allt.

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-11 13:57:15 följande:
    Jag vill också ha godis!och sushi!Jag hade sån tur när jag var ravid senast attjag fick låna mammabrallor av en bekant. Jag kan säga att brasilianska kvinnor har som regel en LIE annan syn på vad en garderob minst bör innehålla. Hon hade fått mycket av sina väninnor också.De kom med en HOCKEYTRUNK med kläder! TRETTON par byxor fanns det! Så många byxor har jag definitivt aldrig haft någon annan gång! Olika storlekar på magdelen och allt.
    O vilken bra väninna! Men sen är det visst lite annorlunda nu kontra för ett antal år sen eller Blommis? Med utbudet menar jag? Har för mig att syrran nämnt ngt med att då (14 år sen) så fanns det inte så mkt att välja på....
    Jag hade aldrig klarat av 13 olika par byxor...sicken beslutsångest på morgonen!! Hade aldrig kommit i tid till jobbet!! Hahahahahaha

Men annars är det perfekt mode-läge att vara gravid nu....mkt tunikor o empireskärning på klänningar osv.
    Blev ju nästan sugen på att åka ut o kika efter en klänning till...
  • ingenjörsbruden

Slösurfade runt o hamnade i en tråd om knipövningar......

Det är superviktigt att göra dessa för att stärka bäckenbotten.
    MEN man ska inte träna genom att knipa av strålen när man kissar......en gång är ingen fara....men inte bra att göra det ofta....BM sa att det kan skada motoriken o jag har även hört från annat håll att det inte är bra....typ baksug i njurarna.

Fick detta underlaget från BM där man kan träna på avslappningsövningar osv....men i slutet få finns övningar för bäckenbotten för de som är nyfikna....

sahlgrenska.se/Pages/87191/signekursen.pdf

• Ankan80

Nja, flyttplanerna går väl sådär....inga drömhus ute (som vi har råd med).
    Lutar åt att bygga nytt....men då måste vi spara ihop en faslig massa pengar...
    lanovia 08 skrev 2009-06-11 13:04:37 följande:

*tiitar mig skyldigt omkring och stoppar snabbt in en godisbit* Trots BMs varnande ord om graviditetsdiabetes kunde jag inte motstå att gå o köpa en godispåse. Mådde så illa och frukten här kändes inte ett dugg lockande. Jaja så länge jag inte gör så varje dag, igår tränade jag ju... Jag som bara äter godis på fredagar....Oj det blir en del resande Ankan. Men massa tid att läsa bok på! Hur går det med era flyttplaner?
    Det är bra du tänker på vad du stoppar i dig....men man måste ju överleva dagen också...
  • passionsblomman

Faslig är ordet!

Tänk om man kunde få vinna på postkodmiljonären!
    Är ni med i det lotteriet?

Ankan80 skrev 2009-06-11 14:31:03 följande:
    Nja, flyttplanerna går väl sådär....inga drömhus ute (som vi har råd med).Lutar åt att bygga nytt....men då måste vi spara ihop en faslig massa pengar...lanovia 08 skrev 2009-06-11 13:04:37 följande:
    Det är bra du tänker på vad du stoppar i dig....men man måste ju överleva dagen också...
  • Ankan80

Nej, det är vi inte.....Tippar på lotto ibland eller tar en trisslott

passionsblomman skrev 2009-06-11 14:41:36 följande:
    Faslig är ordet! Tänk om man kunde få vinna på postkodmiljonären! Är ni med i det lotteriet?
  • passionsblomman

Apropå mammakläder: Jo, det har ju formligenexploderat nu de senaste åren, med EXTREMT mycket mode och accessoarer öht i babyvärlden. Det är inte tillåtet att få bara jäsa runt oi stor skjorta man snott av sambon längre och barnvagnarna ska ha registreringsskyltar och gud vat allt.jag blir trött av det.

Jag var gravid när det hade blivit lit emer utbud, men då det tex fanns TVÅ bebistidningar; Vi föräldrar och Föräldrar och barn. Jag fick en smärre chock när jag kollade hyllanmed olika varianter på ICA senast

Vad HÄNDER!!!Värsta konsumtionshysterin!
    Det har i sanning blivit en enorm industri runt hela familjegrejen.
    det måste bero på att vi är ädre och har mer pengar när vi bildar familj än våra föräldrar.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan