• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • andbeyond

Ninnis: 22 augusti, så det är ett tag kvar

• passionsblomman

Inom 24 timmar är det väl? eller står det 36 i på ditna stickor?

Länge sedan jag använde dem nu märker jag...

Ninnnis skrev 2009-06-11 11:08:05 följande:
    Gullig syster, Ingis! *saknar min lillasyster* Hoppas studentskivan blir trevlig trots mindre trevliga släktingar.Blommis, jag vet inte riktigt när ÄL var/är, testet gav utslag i går morse så det kan väl vara allt från igår till imorgon? Hade mycket känningar igår, så förhoppningsvis var det då (dag 17 i så fall)Andbeyond, när är det ni gifter er? *glömsk*Hvidis, håll ut! Snart är du mammaledig och kan titta på nya tv:n hela dagarna
  • Daa

*vinkvink*
    Tittar in lite snabbt igen, för i kylskåpet finns en härlig matlåda som lockar mig.

Hoppas att det är bra med er. Håller tummarna för alla cyklisterna.

lanovia, jag ska på inskrivning först om två veckor. Är lite nervös, för jag tror på nåt sätt att barnmorskan kommer att säga nåt i stil med "men lilla gumman, du är ju inte gravid och har aldrig varit det heller".

Har en fråga: blir man lite klantigare som gravid? Jag upplever mig just nu som alldeles extra släpphänt och snubbelfotad. Eller har det helt enkelt med tröttheten och yrseln att göra?

• Ninnnis

Tror det står att man bör ha samlag inom 48 timmar? Men som du sa, man vet ju inte hur länge utslaget har varit där egentligen.

passionsblomman skrev 2009-06-11 11:28:11 följande:
    Inom 24 timmar är det väl? eller står det 36 i på ditna stickor?Länge sedan jag använde dem nu märker jag...
  • passionsblomman
    Daa skrev 2009-06-11 11:43:01 följande:
    Har en fråga: blir man lite klantigare som gravid? Jag upplever mig just nu som alldeles extra släpphänt och snubbelfotad. Eller har det helt enkelt med tröttheten och yrseln att göra?
    Haaa hahaha! Jo, det är rätt vanligt och ja, det har med tröttheten och yrseln att göra.
    Visst är det knäppt? Man kan verkligen leva sig in i hur pinsamt det vore att få gå hem och inse att man lyyyyyrat sig själv totalt!

Men det har du inte!
  • Ninnnis

Då har ni ju en hel härlig sommar på er, Andbeyond Vi gifte oss 30 augusti förra året, underbar tid!

Daa, man kan säkert bli mer klumpig av hormonerna, det blir jag ofta i samband med mens också. Tnakspriddhet är väl ganska vanligt också?

• Daa
    Ninnnis skrev 2009-06-11 11:49:04 följande:
    Tnakspriddhet? Ett nytt graviditetssymptom...

Lustigt att just det ordet blev felstavat
  • Ninnnis

Blommis, nu läste jag följande på clearblues hemsida:

"Stegringen av LH-hormonet inträffar 24 till 36 timmar före ägglossningen (........) De två mest fruktsamma dagarna är dagen före ägglossningen och själva ägglossningsdagen ? när ett ägg frigörs. Så om du har samlag samma dag som du kan påvisa att LH-stegringen har börjat, och dagen efter, är dina möjligheter att bli gravid som störst."

Då borde det väl räcka med tisdagskvällens mys när stegringen visades onsdag morgon?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan