Berättade just för maken om min gråtattack och han förstod att det kan kännas jobbigt "men du kan ju i alla fall glädja dig åt vad som är på gång". Då läste jag Hvidis beskrivning och förklarade att glädje kan nog få det att svämma över också.Så det är inte bara jag som måste vänja mig
Blomman, det låter bra att bara fara dit, men det är inte den barnmorskan som rört till det. Förmodligen är det hon jag pratade med, som är den andra barnmorskan och hon som gav mig tiden. Tydligen utan att informera sin kollega. Och så fick jag veta att hon jag ska träffa har annat inbokat på min tid.
Eftersom vi jobbar för samma landsting kan jag ta reda på hennes jobbmailadress och jag tänker vara så fräck att jag använder den. Helt utan dåligt samvete. Om jag har hunnit lugna ner mig kommer jag kunna låta bli att fråga "Din kollega, har hon druckit träsprit, eller?"
Har också lämnat ett meddelande till mottagningssköterskan att jag inte har möjlighet att passa telefontiden på torsdag så barnmorskan får ringa mig istället. Men nu har jag inte så stor tilltro till kommunikationen på det där stället.
Fast nu är jag lite glad igen, för maken är ute och vaxar min bil
Bro-barn, Hvidis? Kanske inte så kul när det händer, men absolut nånting att berätta för barnbarnen
passionsblomman skrev 2009-06-23 20:12:05 följande:
Hahahaha! Det, Hvidis var en mycket bra beskrivning över graviditetsgråtnigngarna. Inte helt långt ifrån hormonbehandlingsgråtningarna kan tilläggas.Nej du Daa, välkommen i den våta världen, då man ofta behöver en näsduk.Vad gäller barnmorskan så tar du och åker dit på den tid du har, upplyser om hur du försökt få tag i henne och åker inte därifrån förrän du är inskriven. Bara"är det du eller jag som har fuckat upp och är det då du eller jag som ska ta konsekvenserna och dessutom fixa till saken?"Basta.