• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

lanovia 08 skrev 2009-06-24 08:11:03 följande:
    Underbar bild jag fick i huvudet nu då.
  • Idefixen

Usch, nu börjar jag bli nervös...
    Aja, får testa med CB på freda.

Hihi, ser att ni har lika kul i den här tråden nu som sist ja va in och kollade
    För nån månad sen alltså

Hoppas allt är bra med er alla!

• lanovia 08

Ja, maken kollade igår och tydligen var det helt slutsålt. sedan tittatde vi för ett tag sedan och då fanns bara de absolut dyrast biljetterna vilket vi då tyckte var alldeles för dyrt. Så kanske vi inte ha väderat det hela idag... jaja.

Jag missade också "the American way". Skall titta nogrannare på fredag.

Ninnis vill du ha ordentlig hjälp med tel.nr och allt så kan jag skicka dig en lista ikväll. Vi hade vårat bröllop i Fjällbacka och gjorde en lista för alla gästerna om ställen att bo på.
    Men är det hotell ni vill bo på så är Stora Hotellet mysigt och fint (där spenderade vi vår bröllopsnatt ). De har lite olika storlekar och kvalitéer på sina rum, från svit till rum med delad toa och dusch.
    Sedan finns några vandrarhem också, som jag just nu inte kommer på namnen på.
    Ett annat alternativ för den som vill bo i riktiga idyllen och ta det lite lugnare, är att ta båten ut till Väderöarna och spendera en natt där. Men då börjar det kosta....
    Som sagt Hunnebostrand är inte min favorit, men det kan ju vara mot bättre vetande.

• Ninnnis

Jag har kollat in de flesta som finns med på www.fjallbacka.com/, men har du ytterligare tips så tar jag tacksamt emot det! Tack

Vi funderar på att börja med en sväng till Ven (Hven?), är det någon som har tips om det? Ankan, det är väl nästan dina hoods? Backafallsbyn med whiskydestilleriet verkar mysigt.

• ingenjörsbruden

Gutten mörning!

Åhh jag har sovit SÅÅÅÅ gott!!! La en kudde som stöd för ryggen o kunde få till en jäkligt skön sovställning!
    Superlycklig!!

Nallis: Låter inget vidare med din jobbarkompis...
    Du är välkommen in här precis när du vill!

Idefixen: Ett streck är alltid ett streck....även om det är svagt! Gör ett nytt test om ett par dagar o se om det blir kraftigare. Så roligt!

Lanovia: Är du hungrig så bara ät! Försök att äta mkt protein o inte så mkt snabba kolhydrater o socker så håller du dig mätt längre. Gröt o musli....långsamma kolhydrater rek till gravida o MASSOR av fibrer.

Vilken MATCH!! Superrolig o så duktiga pågarna var!!

Hvidis: Ett sånt förlossningsbrev ska vi nog försöka knåpa ihop....fick höra på föräldragruppen om någon som skrivit att de ville ha mkt levande ljus o mysig belysning o mysig musik under förlossningen.....eeehhh om det blev så? Näääää! De hade INTE den blekaste tanke på att fibbla med levande ljus osv.
    Jag ska skriva att jag vill bli tillfrågad när sista chansen för epidural finns.....men hoppas jag klarar mig på TENS o profylaxandning. Lustgasen verkar spännande dock... Men tror inte jag vill känna mig småpackad.....nåja..när man väl ligger där så vill man kanske bara ha ALLT!

Vet ni tjejer....jag är så himla jätteglad för att jag har er!!! SÅ skönt!!
    Massa på er!!

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-24 09:09:02 följande:
    på dig Ingis! Vad skönt att du hittat en sovställning som funkar!

Ja det är så skööööööönt!!
    Vad små grejor kan göra mkt för en!

Om en liten stund ska jag ut i det fina vädret osså!!
    Ja eller nästan...ska ner o besiktiga i en källare....SÅÅÅÅÅ spännande!! Någon som vill ha lite extra spindlar?!
  • Ninnnis

Ut i solen eller ner i en mörk spindelfylld källare... Ja, det är ju nästan lika bra!

• Ninnnis

Ja just det, det är han ju! Attans... Vi får hoppas de går till final så vi får se honom "in action"...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan