• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Ja var är Ankan, hon har väl fullt upp med att stå med huvudet i sanden, helgen närmar sig och därmed hennes BIM om jag inte har förvirrat mig helt och hållet.

Ingis sovit gott i natt?

Hvidis, gött med lite folk som är intresserade. Hoppas hoppas hoppas! Men hyr du eller äger du lokalen? Tänkte på att det är ju en förening också som skall godkänna den som tar över, då låter det ju som hyres. Hur lång uppsägning har du i såfall om du inte hittar någon som tar över?
    Hvidis tycker din prioritering är helt rätt. BT först resten av livet sedan!!

Grå katt, hurra för en Göteborgare till. Behövs någon som väger upp lite mot alla skåningar.
    Jag vet så väl, alla dessa frågor om när man skall skaffa barn, de driver än till vansinne. Men det är bara att försöka inse, de vill bara väl.

Ninnis, vi packar inför semestern. Jobbar sista dan imorgon, sedan åker vi upp till Fjällbacka en vecka. Tänkte stanna där så länge som möjligt och sedan åka ner igen o bara packa om lite snabbt innan Grekland (dit vi snart åker!!!! ). Så packning inför Fjällbacka och förberedelser och framläggninga v kläder inför Grekland. Egentligen skulle vi träffat två kompisar ikväll och alltså inte haft någon tid för packning och städning idag. Men nu var de alldeles för trötta, så vi fick lite bonustid.
    Så nu åker vi kanske till Fjällbacka redan imorgon kväll, får la se om vi orkar efter semifinalen, den får vi ju inte missa.

Ninnis, jag väljer att inte kommentera för mkt då jag vet att det är vad du vill. Men när skall du testa???!!!

Vad roligt med la. Har inte haft en tanke på det innan, men hörr ni så himlans mkt dialekt pratade jag väl inte???

• Ninnnis

Lanovia, när är det ni åker till Grekland? Jag kommer säkert att glömma det och fråga igen, du får ha överseende Vi börjar ju också semestern nästa vecka, känns helt overkligt, men underbart!

Ja du... Om inte indianerna dyker upp (vilket de säkert gör bara för att det hade varit FÖR perfekt att plussa nu...) så testar jag nog i helgen när maken har kommit hem igen... *försvinner fort ner i sanden och gömmer mig igen*

• Ninnnis

Du pratar lite lagom göteborgska, tycker jag. Vilket för övrigt är en väldigt charmig dialekt

• ingenjörsbruden

God moooorgon flickor!

Lanovia: klart du förtjänar din man!!! Så gulligt av honom att fixa o dona utan knot!
    Jodå....lite "la" slänger du in ibland....men det är la gött?! Men du pratar inte med så mkt göteborgsdialekt.
    Låter härligt med låååååång semester! Hoppas ni får gött väder både i Sverige o i Grekland! O att det inte guppar för mkt i Grekland!

Tänker på Blommis spa-dag.....skulle SÅ gärna vilja vara med o bli ompysslad o masserad...*drömmer mig bort*

Grå katt: Ja du...sådana kommentarer är jättejobbiga.....iallafall när man försöker o försöker...även innan man börjar försöka är de jobbiga.....jag har alltid skyllt på att jag skulle vara gift först....heheheh o det hann jag precis med innan plusset.....men annars har jag ibland bara slagit bort det....barn...NU?....nääää! Eller berättat om min PCO-S...heheheh liiiiite elakt...för som Hvidis skriver....folk vill väl...MEN de har inte räknat med ingående beskrivningar eller att man ev har problem....hahahha så då frågar de inte så mkt!

Ninnis: Din lilla spammare!!
    *stoppar huvudet i sanden o vickar rumpa o visslar med Lanovia*
    Vad kostade era vip-biljetter om man får lov att fråga!? Blir ju en spännande match...o håller man båååååde på Sverige OCH England i reserv så borde ju man gå lycklig får matchen!

Sonja: Hahahaha ja har BM 3 dygn att utföra ens önskemål så booooorde det ju bli av! Jag skulle osså vilja prova varmt bad...det verkar så gött o jag äääääääääääääääälskar ju vatten!

Hvidis: *håller tummen steeeeenhårt för att någon norpar lokalen på studs så du slipper oroa dig*

Var o shoppade lite igår direkt efter jobbet!
    Köpte ett gulligt brunt set på PoP som var på rea = fortfarande dyrt men ngt fin måste ju vår batting ha!
    Brun tyg med vita vattenkannor på boddy, byxor o mössa!
    Makens första klädesset till battingen!
    Kompletterade garderoben med shorts o ett par capribyxor till....amningslinnen som även går att använda nu i sommar.

O så köpte jag Bolt...senaste filmen i disney-serien! Har snart hela serien(48 filmer)!

Mitt kuddtrick funkade i natt igen! Är super för mig som annars snarkar som 15 sågverk om jag hamnar på rygg = är trött när jag vaknar.
    Har levt i öken sen lördags......o visst överlever man.....men igår så deklarerade mannen att det var skam på torra land o sänghalmen skulle slitas......behöver nog inte beskriva hur glad jag blev!
    Men tror ni det blidde ngt?????? Näääää för maken fick ett lagom muntert utbrott på katten som ÅTERIGEN lagt sin favo-leksak i vattenskålen o sen spelat lite med den på köksgolvet....så jag bara suckar tungt o går upp o torkar upp på golvet o gömmmer leksaken på bättre ställe......SNACKA om att verkligen sabba stämningen!!! HAR sagt det till honom SÅ MÅNGA gånger att allt han älter över katten om....det tar jag på mig....för det är ju min katt=mitt fel/ bekymmer ......suck....
    O så hade jag asont i korsryggen.....så jag fick massera mig själv för att jag överhuvudtaget skulle kunna somna.....men seeen sov jag gött med kuddtricket!

Idag ska jag till spec-mödravården....ska ta mig tusan gå dit o få lite luft o sol!

• Sonja68
    ingenjörsbruden skrev 2009-06-25 08:55:41 följande:
    Hahahah jag börjar alltid dagen med ett MASTODONT inlägg!! SUCK!Hoppas ni orkar läsa....halv novell ju!
    Du har så roliga inlägg så det är ett nöje att läsa dem

Ang. kuddar så hade även jag kuddtrick. Massor med kuddar överallt... som stöd bakom ryggen. Som stöd under fötter. Och när foglossningarna blev för jobbiga så låg jag på sidan med kuddar mellan benen. MÅNGA kuddar blir det när man är gravid. Och maken får puffa upp dem

Kram på er alla!
  • Ninnnis

Ingis, synd att det inte blev sänghalmsslitning, men skönt att du sov gott iaf! 48 disneyfilmer?? Snacka om att fladderbuset har att göra sina första 10 levnadsår Du får ha mammabio hos dig!

POP har så himla mycket fint! Kommer att gå bananas där den dagen det blir aktuellt. Har svårt nog att hålla mig från att köpa en massa till gudsonen

Hade en jättemysig kväll med maken igår, och han kommer ju snart hem igen. Då stannar han hemma läääääänge

• Ninnnis

Biljetterna kostade 330 kr/styck (inkl avgifter), det tycker jag är överkomligt. Speciellt om Sverige tar sig dit! Det frigörs biljetter med jämna mellanrum, så går man in på ticnet.se regelbundet så kan man ha tur och få tag på biljetter.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan