• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Grå Katt

Ninnis: Om du inte har plussat innan semestern, så borde semestern tillsammans med maken göra susen! Det tar sig lättare på sommaren har jag hört.

Vi kanske ska göra ett försök under semestern, om inte det råkade ta sig av vårt avbrutna. *samlar mod*

Ingis: Brukade också skylla på att jag måste/ville vara gift först, även mannen fick denna förklaring, men nu är ju detta avklarat. Får hitta på något annat, alternativt uppfylla deras önskan...

• lanovia 08

Vad skönt att du fått sova inatt också Ingis.

Grå katt, vill du uppfylla önskan då?

Börjar långsamt inse att semestern kommer innebära drygt 3v som jag inte kommer ha direkt tillgång till dator. Det blir lång tid utan er.
    Ninnis om ni skall testa i helgen så skulle jag vilja ha ett sms oavsett resultat. Jag kommer hålla tummarna enda tills jag hör något. Hoppas så mycket!!!

Hinner inte skriva mer nu. Hörs senare.

• Ninnnis

Klart du får sms, Lanoviagumman!

Grå katt, det är egentligen semestern jag har hoppats på Eftrsom maken veckopendlar är vi ju inte alltid på samma plats vid rätt tidpunkter, men under semestern är vi ju tillsammans i 4 veckor så du borde vi ju kunna pricka in det! Så skulle det bli nu så är det egentligen bonus Vad är det som gör att du tvekar att försöka?

• ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2009-06-25 08:59:13 följande:
    Du har så roliga inlägg så det är ett nöje att läsa dem Ang. kuddar så hade även jag kuddtrick. Massor med kuddar överallt... som stöd bakom ryggen. Som stöd under fötter. Och när foglossningarna blev för jobbiga så låg jag på sidan med kuddar mellan benen. MÅNGA kuddar blir det när man är gravid. Och maken får puffa upp dem Kram på er alla!
    Det där printar jag o ramar in!! Tack så mkt!

Hahahah ja jag misstänker att det lär bli fler kuddar i sängen...hehehe maken klagar när jag hade bara 2 o inte var gravid! Just nu använder jag 4...huvudkudde, ryggkudde, magkudde o mellan-knäna-kudde!

Ninnis: Hahaha ja...måååååånga filmer blir det!!! Men de är ju så bra! Annat än dagens massproducerade tecknade skräp-serier...vissa är ju bra....men mest är det skräp.
    Mammabio it is!
    POP....ja det är mkt fint....men herregud....PRISET!!!!! Helt galet o så växer de ur det på ett kick osså!! Känner mig snål...hhahahaha
    Låter mysigt med hemmakväll med maken! O skönt med semester!! Guuud vad jag längtar....jobb nästa vecka osså bara....suck!

Grå katt...har ni hus o volvo o vovve o så? Annars kan man alltid skylla på sånt!
  • Grå Katt

Ingis: Vi har ett hus som vi snart har renoverat färdigt, jobb, varsin bil och bor dessutom mycket barnvänligt nära naturen. Och vi är väldigt klara med utelivet. Så inga ursäkter där.

Ninnis: Jag tvekar av massa orsaker. Till exempel om jag verkligen vill ändra mitt liv, om det kommer tära på relationen, om jag är redo, om jag skulle bli en bra mamma, nervositet kring förlossning, anknytningen till barnet, min hälsa som gravid och överviktig. You name it! Samtidigt tänker jag att det är väl dags nu. Plus att jag gärna skulle vara ledig ett tag från jobbet :) Min man är ju 38 och vill inte vara för gammal pappa, och det kan jag förstå.

Så svar på Lanovias fråga om jag vill är väl "nja, kanske" eller "ja, lite"

• lanovia 08

Ninnis, snällt om du smsar, jag kommer vara så dödligt nyfiken.
    Vi åker till Grekland 6 juli.

Grå katt var i Götet bor du?
    Ur din mans perspektiv så börjar det helt klart bli dags. Förstår att han inte vill vara för gammal.
    Vad gäller ändra sitt liv, tja du har ju redan lagt ner utelivet så vad är det kvar som är så hemskt att ändra på? Redo är man nog egentligen aldrig. Visst vi hann längta länge innan vi fick till det, men nog tusan sitter man här och undrar hur 17 man skall fixa det.
    Förlossningen är ett mörkt kapitel som jag väljer att förtränga. Men många kvinnor har klarat av det förut, varöfr skulle inte du?
    Anknytning till barnet och bra mamma kommer nog relativit automatiskt.
    Jag tror det du främst skall tänka på nu är, vill du ha barn? är det så du ser din framtid mamma till barn, dela framtiden med inte bara din man utan även barn? När du har svarat på det kommer resten lösa sig själv. Det faller liksom på plats med tiden.
    Vill inte ändra dig eller tala om hur du skall tänka och tycka, försöker bara ge dig perspektiv.

• Hvidbrud

lanovia 08 skrev 2009-06-25 08:13:13 följande:

Hvidis, gött med lite folk som är intresserade. Hoppas hoppas hoppas! Men hyr du eller äger du lokalen? Tänkte på att det är ju en förening också som skall godkänna den som tar över, då låter det ju som hyres. Hur lång uppsägning har du i såfall om du inte hittar någon som tar över?Hvidis tycker din prioritering är helt rätt. BT först resten av livet sedan!!
    6 månader... detär mer än halva mammapengen som får gå till hyra... inte kul alls, men det tänker jag inte på!

Ni skriver och spammar och är så häligt goa som nu brukar! på er!

Jag tror att bebisen håller på att äta upp min hjärna... är helt tom i bollen... och sååå sugen på fett!! (smakade på smöret igår...) Käkar en massa sunt fett som avocado och omega3, så hon kan göra sin egen hjärna och inte behöver ta min!

Kudden funkade inte så bra för mig.. jag kokar på nätterna, så den extra kudden förorsakade nästa översvämning i swimmingpoolen... Blä! Maken erbjöd sig att sova på madrass så jag kunde få hela sängen, men jag såver ännu dåligare utan honom. (men att han kanske sover bättre på madrassen har jag inte skänkt en tanke )

Lanovia låter om m du har 3 härliga veckor framför dig!

Mu ska jag googla tvättäkta textil kritor! Vill göra ett fint "förhäng" till vagnen, så solen inte blir så skarp!
  • Ankan80

Tjingeling! Här är jag. Det är svårt att skriva här på jobb...när man caddar (ritar i autocad) så klickar man mest på musen....om jag sen frenetiskt börjar skriva på tangentbordet så är det ju liiite misstänksamt
    och hemma är det maken som har herraväldet över datorn ...men skall försöka skriva lite mer....läser mest...

Japp...BIM på lördag....skall INTE köpa något test....har inga billiga kvar o man är ju snål så det får bli på måndag i sånna fall

Men det är vääääldigt svårt att låta bli....har varit på G på luncher redan för att köpa....

• Ankan80

har varit på G på två luncher skulle det stå...

• Hvidbrud

Åh, vad spännande det är med så många plus i luften!!!! Inte ör att jag vet vad luften är, jag ser ju bara sand så långt ögat når!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan