• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Så här är det:
    har kikat in i den här tråden av och till sen maken och jag bestämde oss för att släppa kontrollen över våra liv (det var inte så länge sen), så att säga. Men eftersom jag inte har haft så mycket att tillägga (och inte förstår hälften av alla förkortningar ), så har jag helt enkelt inte skrivit

Nu händer det en massa konstiga saker med min kropp samtidigt som jag gott och väl har passerat BIM (den har jag lärt mig )och då tyckte Blomman att det var dags att titta in här.
    Och det har hon kanske rätt i.

Så:
    Hej på er

Blomman, just nu känner jag mig bara jättetrött, men lite mer fridfull än jag var för någon timme sen.

Passar därför på att önska alla en god natt.

passionsblomman skrev 2009-05-28 21:39:22 följande:
    TJOHOOOOOOO!!!Tjejer, här är Daa.Hon är en av de där hemliga som är med oss fast vi inte vet.. HUR känner du dig nu och hur går alla tankar efter promenaden?Berätta nu, så vi alla får hänga med i spänningen...
  • passionsblomman

Se där, inte var det väl så farligt att hoppa in med oss...

Nu är det så spännande och du måste ju köpa test imorgon så du kan välja att testa när du vill.
    TÄNK om...

Jag är glad att du är här och nu hoppas jag du får sova jättegott!

• Nalle Puh 40

Igår hade vi sex för första ggr UTAN p-piller, chansen är super-duper-jätte-liten-minimal MEN tänk om jag är gravid nu *ler från öra till öra*

• passionsblomman

Ja TÄNK om!

Och snart har du bröllopsnatt också!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-28 23:14:16 följande:
    Igår hade vi sex för första ggr UTAN p-piller, chansen är super-duper-jätte-liten-minimal MEN tänk om jag är gravid nu *ler från öra till öra*
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-28 23:19:51 följande:
    Ja TÄNK om! Och snart har du bröllopsnatt också! Nalle Puh 40 skrev 2009-05-28 23:14:16 följande:
    Ja, den ser vi fram emot

Just nu har jag miljoner fjärilar i magen, tänk att imorgon är jag fru
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-28 18:24:55 följande:
    Apropå hår:Idag när vi var ute på ärenden sa jag "nu börjadr det regna, ifall inte det som just landde i mitt huvud var en fågelskit"Sambon tittar i mitt hår och utbrister helt FÖRSKRÄCKT:"men VA!!! det är ju helt VITThär i ditt huvud! Du är ju helt gråhårig!""ja, Jag hade enstaka redan innna, men sedan jag träffade dig har de definitivt blivit fler" Sa jag då.Och tillade: "så blir det om jag inte går till frissan på ett halvår."Då tänkte han nästan skjutsa mig till frissan på momangen! Jag ser nog värre ut än jag trodde...
    Gråhåriga blir vi alla för eller senare. Hittade mitt första gråa strå häromdagen och fick nästan PANIK men jag har fint hår på övertid, min mamma blev gråhårig i 20 årsåldern
  • Ninnnis

Hej Daa! *vinkar* Det hade väl varit nåt, att komma in och plussa direkt Hur länge har ni försökt?

Nalle, lycka till imorgon!!!! Åååhhh, vilken underbar dag ni har framför er... *suckar nostalgiskt*

Blommis, ja vi cyklar nog ganska jämsides fast min spurtsträcka brukar ju vara lite längre än din

Ankan, förändring fryder, heter det ju Jag röstar på en lättskött page!

Hvidis, heja dig som får dricks! Du måste vara duktig

Ingis, tror också järntabletter kan vara en bra idé.

Receptet fanns på apoteket (kors i taket) och hon har skrivit enkel dos, så jag utgår från att jag hade ÄL förra månaden (vilket jag iofs hade känningar av). Och cykeln var 31 dagar, så jag känner mig nästan normal för tillfället

Började ta Pergotime idag, så vi får väl se om det blir några gråtattacker i helgen... Maken tyckte det var bra att jag tillbringar helgen i stugan med mamma & pappa

• Ninnnis

Angående gråa hår, jag har inga (så vitt jag vet), men maken hade lite gråsprängda tinningar redan när vi träffades för 10 år sedan. Sexigt

• Ankan80

Välkommen hit Daa!
    Du kommer snart in i det
    Bara att fråga om du inte hänger med

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-29 07:33:12 följande:
    Angående gråa hår, jag har inga (så vitt jag vet), men maken hade lite gråsprängda tinningar redan när vi träffades för 10 år sedan. Sexigt
    Min med...blir bara fler o fler.....VERY SEXY!

Har faktiskt inte hittat några gråa än.....färgade håret senast i oktober....så om det fanns några så borde jag ju kunna se dem eller?

Färgar håret från o till....håret är ju eg bara dött...så lite extra färg på det spelar ingen roll tycker jag...behöver förändringen för själens skull. Är ju kemikalier i allt nuförtiden så jag kör på lagom-linjen.

Ninnis: Ja du verkar ju nästan normal osså!!! Hahahahaha! Va skönt att det inte strulade med receptet o att det blev enkel dos...tänk bara vilka gråtattacker det kunde blivit på dubbel dos...ojojoj.

Blommis: Hahahah va snällt av din sambo!! Hahahaha låter nästan som ngt min make skulle kunna kläcka av sig...hahahahaha!
    Jag dealade med maken....han tyckte att jag blev så fin i håret när jag varit hos frissan för ett par år sen....så han betalade för att jag skulle gå dit igen!
    Började allvarligt fundera på hur det stod till där ett tag...ahahahhahhaha...tur du har rätt lockrop!

VÄLKOMMEN hit Daa...förstår att du tvekat....vi är ju lite halvgalna mellan varven här inne...hehhehe!
    Förkortningar...ja du...det är en djungel det....men bara fråga....ingen fråga är dum!

*KRAMAR NALLIS* Ja det vore ngt med resultat redan första månaden!! Vilken försenad bröllopspresent det vore!!
    Ta nu en sak i taget o fokusera på bröllopsdagen först!

ANkis: Page låter så snyggt....önskar att jag osså hade passat i det....o det är kul att göra ngn yttre förändring ibland!

Hvidis: Ja jag får nog börja med järn...det räcker inte att slicka på fönsterbleck o stolpar då?! ;-?
    Det knäppa är att jag är sjukt pigg på kvällarna.....maken säger att jag är som en liten duracell-kanin.....o inte för att jag "humpar" hans ben...haahaha utan för att jag bubblar o snackar hela tiden....kakhålet glappar hela tiden.....hahahaha...han överdriver bara liiiiiite för han är så trött!
    Ska bli spännande på tisdag...har ju inte varit hos BM sedan i v 15 då jag lyssnade på hjärtljuden.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan