Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

TesshjärtaFred skrev 2009-06-12 16:35:39 följande:
    Jag har inte hört det här att man inte får ta tillbaka sitt gamla namn? Fast iofs, vill man det?
    Man har rätt att ta tillbaka sitt flicknamn om man vill det! Annars vet jag inte om jag hade velat byta
  • emertin

Hej tjejer, jag har ett dilemma!

Jag var och spontanshoppade en brudklänning idag, och nu börjar jag få kalla fötter.....

• emertin
    StillÅ skrev 2009-06-13 14:58:08 följande:
    När gästerna anländer till vår festlokal ska de bli fotade och skriva i en gästbok. De får även lite kex/snittar eller vad det nu blir, där utanför eftersom vi dyker på buffén med en gång när vi kommit. Alltså ingen förrätt.Våra värdinnor har redan börjat jobba på för fullt. De har intervjuat oss för bröllopsbladet och jag vet att det kommer bli hur bra som helst! De är vana bröllopsvärdinnor och hittar alltid på något kul! Åh, jag är så glad för jag har hittat en bagare i stan som kommer göra små bröllopsbakelser istället för tårta och vi förstod precis varandra när vi pratade. 20 kronor styck, så det blir billigare än en tårta!Vad är det för papper man måste skicka in nu igen? Har helt glömt detta!
    hindersprövning och papper om att byta efternamn om ni ska göra det
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-06-13 22:32:29 följande:
    emertin -har du bild på klänningen?vad är det som inte känns bra?
    Jag är en velig typ bara
    Har bilder i mitt galleri....

Funderar på om jag skulle ha en klassisk vit klänning istället, den jag har köpt är champagnefärgad.
  • emertin

Nu tror jag att jag ändrat så att ni kan titta på mina bilder....

• emertin
    gosbruden skrev 2009-06-14 11:27:07 följande:
    Idag är jag lite sliten, var på ett helt underbart bröllop igår och vi hade så kul!!! Bruden och gummen var så fina och festen var så mysig och trevlig..Jag hade först tänk göra tårtorna själv, men jag känner, ju närmare bröllopet det blir, att jag vill göra så lite osm möjligt själv. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med tårtorna alls. Min sambo vet inte heller vad han tycker är bäst. Så det måste vi fundera över.
    Berätta ALLT om bröllopet
  • emertin
    Mirfak skrev 2009-06-15 01:59:16 följande:
    Klänningen var ju jättefin! Och det kommer passa mkt bra med bolero till den! Du har inget att oroa dig över :)
    Tack snälla!! Ska försöka intala mig det så att jag kan börja sova gott på nätterna....
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-06-14 18:27:42 följande:
    Vi kommer att köpa jättefina tårtor på Ica Maxi, har bild i mitt galleri. Det är helt vanliga tårtor så vi köper caketoppern själv och ställer på ställning som finns på stället vi ska vara. Det blir ca 15 kronor per bit.
    Dom såg jättefina ut!!! Har du provsmakat? Vad är det i?

Det ingår bröllopstårta i paketet med middag/dryck som vi har köpt. Känns väldigt skönt måste jag säga.... Fast å andra sidan har jag i nuläget ingen aning om vad det finns för tårtor att välja mellan. Men jag kom med önskemål om moussetårta hallon/passionsfrukt, får se om dom kan ordna det.
  • emertin
    Trudilutt skrev 2009-06-15 07:28:26 följande:
    Jag tyckte också att klänningen va superfin Emertin!Imorgon ska jag åka och köpa en ny spets till min klänning eftersom den kom med fel färg Men det fixar vi! 14 veckor och 5 dagar kvar! Wiie!
    Hur menar du fel färg? Har du beställt på internet?
  • emertin
    MyochErlend skrev 2009-06-15 15:35:00 följande:
    hur tänker ni ?? med mat...billigt och mycket jobbeller dyarare men mindre jobb ??Skal tilläggas att tar vi det billigare alternativet men måste göra mycket själv så blir det ju personligare..en jag vet inte hur mkt billiagare det blir..Har vart så inne på att göra allt själv men nu känns det som jag TACKSAMT tar emot det som en cateringfirma kan göra :)Hur tänker ni ??
    Jag vill ha så lite som möjligt att tänka på så vi beställer ett paket. Allt utom sprit (förutom avec till kaffet) ingår i priset! Såååå skönt!
Svar på tråden September 2009 del 4