Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

Hej tjejer, jag försöker som bäst förmå min sambo att förstå att det är läge att börja titta på kläder till honom + att han är ansvarig för festhäftet och inte ens börjat fundera.....

Vi var på ett jättetrevligt bröllop i lördags, härligt att få lite inspiration så här när det börjar närma sig.

Vad ska era blivande män ha för kläder? Vill gärna se bilder för att få inspiration om det är möjligt.

• emertin
    Igia skrev 2009-07-24 01:02:39 följande:
    Min ska ha frockcoat från Cavaliere. Jättefin blev han och vi hyr och fick ett mkt bra pris inkl skor till honom Har tyvärr ingen bild då vi inte fick fota där vi hyr. Tittade på deras hemsida men den fanns inte med där... Han kommer att ha svarta byxor, en svartmöstrad kavaj, frackskjorta, blågrå plastron och näsduk.Vårat festhäfte gör toastmaster tillsammans med tärnor och värdpar. Ska bli roligt att se hur det blir.
    Vad betalar ni för din mans kläder?

Min har fått för sig att han vill köpa allt, känns lite onödigt... fast samtidigt ska väl jag inte säga något med tanke på att jag köpte min klänning
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-07-24 11:11:56 följande:
    min mamma vill att jag ska följa med och leta kläder till henne, vilket jag gärna gör, men varken hon eller jag har en susning om vad hon ska ha på sig....vad ska era mammor ha?hon vill inte ha någon festblåsa men samtidigt något väldigt fint, hon är ganska kort och lite rund, HJÄLP
    Min mamma vill också ha hjälp med kläderna, hon trivs inte alls i kjol/klänning utan skulle helst vilja ha byxor men det känns kanske inte så "bröllopigt"?
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-24 14:05:53 följande:
    Min blivande ska troligtvis ha smoking. Vi var och kollade på kläder häromdagen. Han provade både smoking, frack och frockcoat. Fracken gick bort direkt, men han tyckte även att frockcoaten var fin. Jag har sagt att det är helt upp till honom, han ska ju känna sig fin, och har dessutom inte varit med och bestämt hur min klänning ska se ut, men innerst inne hoppas jag att det blir smoking. Jag tycker nämligen att frockcoat ser otroligt "fjompigt" ut med den där plastrongen och brokadväst. Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu. Smaken är ju som bekant delad. Börjar själv känna mig lite stressad över allt möjligt. Främst klänningen. I morgon är det sex veckor kvar, och när jag mailade med stället där jag har beställt den fick jag till svar att det skulle ta minst 3 veckor till. Träffade en tjej häromdagen som också beställt sin klänning i maj (inte från samma ställe dock) och hon hade nu fått besked att den inte skulle hinna komma till den 5:e september. Så nu var hon tvungen att hitta en ny klänning. Jag hoppas att jag INTE behöver gå genom samma sak. Usch!
    Fy sjutton för att inte få klänningen i tid!!!! Jag har problemet att mina tuttar bara blir mindre och mindre, känner att min klänning kommer vara alldeles för stor när det väl är dags och den gär inte att sy in så att det blir snyggt Får fylla ut den med låtsastuttar men det känns inte så roligt...
  • emertin
    delirious skrev 2009-07-24 22:35:40 följande:
    har samma problem, med tuttarna alltså :)...med har beställt kycklingfiléer från e-bay så jag kan bygga upp hyllan om det krävs...
    Aha.... vad kostar dom?
  • emertin
    stl48 skrev 2009-07-25 08:18:00 följande:
    Jag har samma problem, har gått ner 14 kg och halva behaget försvann!!!! SYND
    OJ!! Men stort grattis till viktnedgången
  • emertin
    delirious skrev 2009-07-25 21:53:05 följande:
    fick betala 150 kronor med frakten då...finns massor med olika sorter och priser på e-bay men jag hoppas de jag köpte ska funka. De borde komma till veckan så jag vet snart med säkerhet....:)
    Ser fram emot mer info då
  • emertin
    Igia skrev 2009-07-26 14:39:35 följande:
    Vi betalar 2900 inkl allt. Eller ja, strumpor och boxer får han stå med själv Då ingår även skorna och allt annat man ska ha till...Min klänning har inte hller kommit och den skulle ha varit här i slutet på juni eller början av juli. Nu har jag börjat ledsna lite på de men jag har bra kontakt och den som jag hade kontakt med förut verkar ha slutat så jag har fått en ny. Hon är jätteduktig och dubelkollar allt, verkar inte som om den första tjejen hade så stor koll... Men det ska komma bilder nästa vecka hoppas jag.
    Då hyr ni allt? Hur länge får man ha kläderna?
  • emertin
    stl48 skrev 2009-07-26 15:01:02 följande:
    Tack så mycket Projekt "hålla vikten till brölloppet" är i full gång!Vnn 2 kg Toblerone i söndags så nu blir det knivigt
    Fy så taskigt.... Du har ingen du litar på som kan gömma chokladen?! Enda sättet att hindra mig från att äta
  • emertin
    katarina1984 skrev 2009-07-26 15:30:03 följande:
    Hej alla..snart så är det dagsHur gör ni med er musik till festen? Vi ska ha en trubadur som spelar under fördrinken samt under middagen men sedan hade vi tänkt vanliga mixade cd-skivor med musik. Hur har ni tänkt? och framförallt vad har ni för låtar med..Svårt att få något som passar alla'
    Vi har börjat så smått med att välja musik, det blir en salig blandning.... Vi ska ha tre lite lugnare låtar direkt efter bröllopsvalsen men sen blir det mer "disco" aktigt är tanken. Fast techno och sånt får maken vänta med till allra sist...
Svar på tråden September 2009 del 4