Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

Det hade inte hjälpt i vårt fall eftersom dom har som praxis att man endast får boka av 10% och vi kunde ju inte vänta med att boka lokal tills vi visste hur många som kom....

• emertin

Vi får väl helt enkelt skrapa ihop några nya vänner att bjuda

• emertin

Tjoho, nu har vi äntligen gjort klart infobladet så imorgon ska jag skicka ut alla inbjudningar

• emertin

Godmorgon. Sitter och funderar på om jag skulle våga mig på att beställa en brudklänning från Kina. Har hittat en som jag verkligen tycker om men vet inte riktigt om jag vågar....

• emertin
    MyochErlend skrev 2009-06-28 13:30:47 följande:
    ojoj-... 9 sider har jag nu läst ikapp...var på bröllop igår och det var så fint o ch otoligt rolig fest!!Hmm... det e en del kvar attt fixa alltså..jaja... vad e nästa steg ?? :)
    Berätta om festen, vad var det som gjorde den så rolig?
  • emertin
    stl48 skrev 2009-06-28 21:33:46 följande:
    Hämtade ringarna hos guldsmeden i fredags, jättenöjd Har redan provat dem minst 100 gånger!!Väntar nu på klänningen. Sen börjar det kännas som det snart är dax. Spännande
    Å så härligt!!

Vi har inte ens varit och tittat på ring till mig ännu.... Försökte få iväg sambon idag men han tyckte att det var för fint väder
  • emertin

7277 - Välkommen hit, 26/9 är ett jättebra datum

• emertin
    carolaj83 skrev 2009-06-30 20:55:07 följande:
    StillÅ-sonen har precis slutat sova middag, men dottern som då kommer vara 9 mån sover ju fortfarande.har väl tänkt att vi alla ska sova hemma som vanligt dagen innan, sen ska jag göra ordning paj innan så vi bara kan värma på och äta lunch, sen kommer en tjej hem till mig och gör hår och smink och sen går/åker vi till kyrkan tillsammans...bor 600 meter ifrån, sen kommer mormor och morfar få allt ansvar för dottern tills dagen efter och farmor o farfar tar allt ansvar för sonen...känns lite läskigt att bara släppa allt, men men....sen under festen så finns det 3 stora lekrum på övervåningen med bla ett kuddrum som jag tänkte göra till sov/vilo rum för dom mindre barnen
    Vår son kommer att vara 10 månader på bröllopsdagen, oroar mig lite för att nätterna ska vara lika struliga som nu, i så fall kommer jag INTE vara någon söt brud

Vad är det för tjej som kommer hem till dig och ska fixa hår/smink? Vad kostar det?
  • emertin
    Tösabita skrev 2009-07-01 08:36:44 följande:
    Hej allihopa!Här händer det massa nu hela tiden. Roligt att se.Vi kom hem ifrån Frankrike igår. Vart nere och inhandlat vin och champange. Härligt att ha det färdigt.Hindersprövningen låg här och väntade när vi kom hem så nu är det kirrat också.Har börjat få in svar på inbjudningarna nu. Spännande, har dock även fått första klagandet över gästlistan. Jaja, sånt man väl får räkna med men det är ändå irriterande. Måste ta tag i underkläder och skor till mig nu i veckan så att sömmerskan kan fixa det sista på klänningen.MyochErlend - skulle också vilja veta vad det var som var så bra med festen på bröllopet ni var på. Vill ju att alla ska ha roligt så tar gärna emot lite idéer.
    Klagandet på gästlistan?! Från vem då?!

Hur lång tid tog det innan ni fick hem hindersprövningen?
  • emertin
    Arwent skrev 2009-07-01 11:02:34 följande:
    Jag svarar fast det inte var mig du frågade Vår minsta son kommer att vara 8 månader när vi gifter oss. Han sover bra på natten nu, vaknar en till två gånger per natt men det kan ju ändra sig...har dessutom två större barn så jag har vant mig vid att vakna på nätterna.Jag ska sluta amma tills dess och han får sova över hos mormor/ morfar eller farmor/farfar den natten. Jag har en tjej som ska sminka mig, hon tar 250 kr inkl. provsminkning. Och en tjej som är nyutbildad frisör som ska fixa mitt hår. Hon svarade på frågan hur mycket hon ville ha betalt - Inte mycket. Så jag vet inte hur mycket jag ska ge henne?
    Bor du möjligen i Stockholm så att man kan "låna" dina tjejer?

Vad kommer din åtta månaders äta när du inte ammar? Vi har så smått försökt introducera ersättning men det går inte så bra....
Svar på tråden September 2009 del 4