• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • kullaberg
    CeKe skrev 2009-08-14 12:48:29 följande:
    Visst är det skönt =)Med tanke på sången. Om ni vill ha mer än en solosång kanske ni kan fråga båda två. Om båda kan och vill, kan de sjunga en varsin, annars kanske en av dem räcker. Knepigt sånt där. Jag är nog så frispråkig och funderar nog ibland lite för lite på sånt där med andrahandsval etc, så jag hade inte kunnat låta bli att säga som det är till väninnan, att jag frågat kusinen, men att jag jättegärna skulle vilja att väninnan sjöng om kusinen inte kan. Lycka till!
    Ja jag brukar också vara ganska frispråkig, så det är inte omöjligt att frågan dyker upp om det ges tillfälle i konversationen
  • kullaberg
    20100710 skrev 2009-08-14 11:15:48 följande:
    Jag ansluter mig åxå hit Vi gifter oss den 10/7-2010, bara kyrkan är ledig.. Sen vi bestämde datum svävar jag på moln! Känner mig som den lyckligaste kvinnan i världen.. hihi antar att alla ni andra åxå känner så ;)
    Välkommen, vi har också samma datum
    Jo, man är lyckligast i världen!!!
  • 20100710

Kullaberg: Tack, visst är det ett bra datum ;))
    CeKe: Tackar =)

Vi har varit å pratat med prästen nu, Kyrka bokad och jag är överlycklig!! Kan inte förstå att lilla jag ska bli gift.. Overklig tanke ;) Men en underbar känsla att få ge mig till den finaste människa jag nånsin träffat.

• KatjaB
    Juli100724 skrev 2009-08-14 10:20:57 följande:
    Verkar som här e en del som ska beställa från kina. När hade ni tänkt beställa??
    tänkte beställa i januari, då har jag hunnit gå ner de sista graviditetskilona och slutat amma.

det där med solist, ni kan inte fråga båda? kan båda så finns det säkert 2 låtar ni kan hitta som ni tycker om och då kan du ju få veta om väninnan kan också så du kan planera lite.
  • Malin80

Jag gifter mig också 10 juli 2010 Bra datum! Hur går det för er i planeringen?

• källerudd
    20100710 skrev 2009-08-14 16:21:27 följande:
    Kan inte förstå att lilla jag ska bli gift.. Overklig tanke ;) Men en underbar känsla att få ge mig till den finaste människa jag nånsin träffat.
    Visst är det en underbar känsla..Ibland kommer det bara över mig och då blir man så där pirrig i hela kroppen...

o ev får jag min drömklänning uppsydd :) för en rimlig peng, känns super
  • CeKe

Hej! Det går fint =) Jag känner mig rätt lugn n´är det gäller planeringen och vi har mycket klart utan att ha ansträngt oss. Skrev dock en lista idag på sånt som är bra att tänka på under året, när saker bör göras etc och det var nog mer än jag tänkt på, men det känns nästan för lugnt! Vill ju att nästa sommar ska komma supersnabbt nu ju!

Pratade med min tärna igår också om kläder och hon ska få välja kläder helt själv. Det känns bra för mig. Det viktiga är att hon känner sig fin och jag litar fullt ut på hennes omdöme =)

Hur går det för er?

Malin80 skrev 2009-08-14 17:08:08 följande:
    Jag gifter mig också 10 juli 2010 Bra datum! Hur går det för er i planeringen?
  • Malin80

Vi har bokat mycket redan (catering, fotograf, kyrka+lokal). Känns skönt att veta att vi har fått precis allt vi velat ha. Jag har redan köpt min drömklänning också Ska kolla upp florist i veckan som kommer och boka min frissa.

Håller med dig om att det känns lugnt, men efter nyår blir det full fart! Jag har också skrivit en lista över saker som ska göras och beställas och efter januari blir det massor av punkter!

Hur har ni tänkt göra med musiken och ska ni beställa eller göra era egna inbjudningar/festprogram mm.?

• wiicky

Har bokat kyrkan nu, igår och vi har i stort sett valt restaurang och mer eller mindre "paxat" den. Vi ska prata med ägaren om lite saker först. Är en bekant, så jag är säker på att det kommer bli bra.
    Jag och min blivande var och tittade på kläder idag. Det var lite läskigt och jag kände mig som en bov eftersom man, i alla fall inte jag, köper första bästa utan att tänka lite innan. Vi var till två ställen och en av de snyggaste finns i mitt galleri. Provade den med röda detaljer. Jag vill inte skryta eller så, men för en gångs skull satt något bättre på mig än på modellen. Lite osäker dock, tror ni att den kan gå ihop med den buketten som också finns i galleriet?

Malin80 skrev 2009-08-14 22:16:47 följande:
    Hur har ni tänkt göra med musiken och ska ni beställa eller göra era egna inbjudningar/festprogram mm.?
    Vi ska göra våra. Har köpt svart hobbykartong på Clas Ohlson som ska vikas till kort och ska sedan använda oss av vanligt kopieringspapper inuti och ett organzaband i vitt eller rött runt. Man kommer ganska billigt undan då. De kommer inte vara så jobbiga att göra heller. Vet dock inte om cellofanpåsar eller svarta kuvert blir bäst. Vad tror ni?
  • KatjaB

wicky, jo men det borde ju gå ihop, svart vitt och rött torde ju passa ihop. Fin bukett!

Malin80: vi kommer göra våra själva, fast vi "snor" designen på en av calligraphens kort, tycker de var så fina och det kommer bli mycket billigare att göra själva, och inte speciellt svårt heller. Skriver ut på dator hemma. Ska ha svarta eller kaffebruna enkla kort i tjockare papper och ett lite mindre vaniljfärgat över som vi skriver på. Ett tjockare och ett smalare sidenband knyts fast. Tror de heter espresso på deras hemsida.

Svar på tråden JULI - 2010 del2