JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Kullaberg: Tack, visst är det ett bra datum ;))
CeKe: Tackar =)
Vi har varit å pratat med prästen nu, Kyrka bokad och jag är överlycklig!! Kan inte förstå att lilla jag ska bli gift.. Overklig tanke ;) Men en underbar känsla att få ge mig till den finaste människa jag nånsin träffat.
Jag gifter mig också 10 juli 2010 Bra datum! Hur går det för er i planeringen?
Hej! Det går fint =) Jag känner mig rätt lugn n´är det gäller planeringen och vi har mycket klart utan att ha ansträngt oss. Skrev dock en lista idag på sånt som är bra att tänka på under året, när saker bör göras etc och det var nog mer än jag tänkt på, men det känns nästan för lugnt! Vill ju att nästa sommar ska komma supersnabbt nu ju!
Pratade med min tärna igår också om kläder och hon ska få välja kläder helt själv. Det känns bra för mig. Det viktiga är att hon känner sig fin och jag litar fullt ut på hennes omdöme =)
Hur går det för er?
Vi har bokat mycket redan (catering, fotograf, kyrka+lokal). Känns skönt att veta att vi har fått precis allt vi velat ha. Jag har redan köpt min drömklänning också Ska kolla upp florist i veckan som kommer och boka min frissa.
Håller med dig om att det känns lugnt, men efter nyår blir det full fart! Jag har också skrivit en lista över saker som ska göras och beställas och efter januari blir det massor av punkter!
Hur har ni tänkt göra med musiken och ska ni beställa eller göra era egna inbjudningar/festprogram mm.?
Har bokat kyrkan nu, igår och vi har i stort sett valt restaurang och mer eller mindre "paxat" den. Vi ska prata med ägaren om lite saker först. Är en bekant, så jag är säker på att det kommer bli bra.
Jag och min blivande var och tittade på kläder idag. Det var lite läskigt och jag kände mig som en bov eftersom man, i alla fall inte jag, köper första bästa utan att tänka lite innan. Vi var till två ställen och en av de snyggaste finns i mitt galleri. Provade den med röda detaljer. Jag vill inte skryta eller så, men för en gångs skull satt något bättre på mig än på modellen. Lite osäker dock, tror ni att den kan gå ihop med den buketten som också finns i galleriet?
wicky, jo men det borde ju gå ihop, svart vitt och rött torde ju passa ihop. Fin bukett!
Malin80: vi kommer göra våra själva, fast vi "snor" designen på en av calligraphens kort, tycker de var så fina och det kommer bli mycket billigare att göra själva, och inte speciellt svårt heller. Skriver ut på dator hemma. Ska ha svarta eller kaffebruna enkla kort i tjockare papper och ett lite mindre vaniljfärgat över som vi skriver på. Ett tjockare och ett smalare sidenband knyts fast. Tror de heter espresso på deras hemsida.