Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

JULI - 2010 del2

Hej!
    Då hoppar jag också in här!
    Datum är bestämt; 10 juli 2010
    Kyrka är bokad och igår var vi och tittade på lokaler och har nu bestämt oss där också.
    Känns skönt att de "stora" bitarna är på plats. Vi ska gifta oss i min barndomskyrka och vi är så glada för att det datumet inte redan var uppbokat (populär kyrka) och sen har det bara flytit på med planerandet. Känns svårt att inte tänka på det och planera en massa, även om det är mer än ett år kvar. Fast många här verkar ha kommit väldigt långt i planerandet redan?

• kullaberg

Skönt att höra att det inte bara är jag som har datorn full av bilder med blombuketter, tilltänkta klänningar osv. haha.. Har fått höra av någon "Men oj vad ni är ute i god tid" men jag känner hellre det än att ha det stressigt. Plus att då hinner man ju prova sig fram med lite olika idéer, eller hur?
    Nu i veckan tänkte jag gå till Panduro Hobby och köpa på mig lite olika pappersark för att testa olika varianter till inbjudningarna. Vi har inte riktigt bestämt vilka färger vi ska ha som tema ännu. Har lite idéer men de måste testas i verkligheten först. Har ni bestämt färgtema än?

• kullaberg

Haha, ja jag undrar också när jag ska trötta ut min m2b Än så länge håller han god min... hihi

Vi har faktiskt redan pengarna, vilket vi är tacksamma för, för möjligheten att spara detta året är väldigt begränsat.

Som färgtema är jag är lite inne på lila, limegrönt och vitt. Tror ni detta funkar ihop? Jag måste till Panduro Hobby snarast så jag kan få testa!

• kullaberg

Tack för tipsen till in och utgångsmusik! Här har vi inte börjat titta ordentligt ännu. Sololåtar är så gott som klart, dock inte vem som ska sjunga ännu.. Första-dansen-låt är också klart, men det blir inte vals utan "vanlig mysdans"

Hur funkar det i kyrkan, vet ni det? Är det ok att fritt välja in och utgångsmusik eller har kantorn sitt att säga till om? Det vore ju trist om man hittat en favoritlåt och så visar det sig att kantorn vägrar spelar den? Men så funkar det kanske inte?

Vi tänkte nog skicka ut vår inbjudningar i mars men det kanske är lite sent?

Välkommen Lycklig81. Precis som Tokisen är jag också skåning så jag har tyvärr inte heller några tips på lokaler till dig.

• kullaberg

Okej, då får jag kolla med kyrkan innan vi snöar in oss för mycket på nån låt. Känns lika bra.

Vill även gå in med min pappa som jag vet är ingen svenskkyrklig tradition, så jag får kolla om de går med på det också. Min pappa är från Danmark och där går bruden in med sin far. Hade därför varit en speciell grej för mig att göra. Men som sagt, lika bra att kolla med kyrkan så fort som möjligt så man kan gå vidare i sin planering

• kullaberg

Japp får göra det. Det är absolut inget måste för mig, bara att det hade varit en rolig sak att få med sig en tradition från den sidan också.

Hur länge har ni varit förlovade innan datum bestämdes?
    Och hur lång tid tog det från att datum bestämdes tills ni började sätta igång med planeringen?

Själv är vi helt nyförlovade, några veckor bara och det tog inte många dagar från det att datumet verkligen var satt tills att planeringen påbörjades. Men då har jag ju även sen tidigare haft en del tankar i huvudet. hihi... tex kyrka visste jag vilken jag ville ha. Sen om m2b skulle gå med på det eller ej var man ju inte säker på. Men han gillar kyrkan lika mycket som jag.

• kullaberg

Välkommen Mama Mia!

Kul att vi är så många och det är verkligen roligt att läsa hur vi ligger till i planeringen samt få tips och idéer av varandra!

Jag tänkte höra med er, är det någon som har börjat fundera på bröllopstårta ännu? Jag känner att mina tankar bara snurrar och jag är helt ostrukturerad. Haha.. Ena sekunden tänker jag på mitt hår, nästa på färgtema och sen tänker jag på tårta... Det går åt mycket tankeverksamhet åt detta just nu.. Någon annan som känner igen sig? Håller helt med om det där med tålamod! Jag vill också att det ska hända NU! Fast om man planerar allt i så här god tid, finns det risk för att man inte "har nåt att göra" efter årsskiftet? Eller nej, det är nog ingen risk va? hihi...

• kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-10 09:01:49 följande:
    Jag håller helt med...Sitter i samma sits. Ena stunden färgtema, nästa mat, sen dukning...Allt går runt runt runt Även om det känns som vi gjort en del så är det liksom inte mycket som är spikat ännu...Men färgtema vore trevligt att bestämma...
    Ja färgtema hade varit trevligt, håller med. Ska faktiskt försöka gå bort idag till Panduro Hobby och köpa på mig lite för att testa lite olika varianter. Är som sagt inne på lila och limegrönt och vitt. Och helt plötsligt fick jag för mig att jag då ville ha lila skor på bröllopsdagen. Tror ni det ser konstigt ut? Så var man där igen med att tankarna snurrar fram och tillbaka mellan olika saker... hihi...
  • kullaberg

Fenixx - Ja det är fint att bryta av med något annan färg. Har varit helt insnöad på vita skor tills jag läste en tråd här där någon skulle ha röda skor Är sugen på att köpa skorna nu (lila är ju lite "innefärg" nu så det är kanske lättare att hitta skor nu än om ett år) men kommer jag kunna ha ett par snygga lila skor i garderoben ett helt år.. haha..

Skönt om ni har en konditor i släkten ju!

källerud - tråkigt att ni inte har någon pysselbutik i närheten. Själv är man nog lite bortskämd med det när man bor i en storstad. Men varför inte starta upp en egen butik som du säger? Själv startade jag eget företag i mars (inom marknadsföring så helt annat. Funderar nu på om man borde bli bröllopskoordinator också för det är så roligt! hihi...)! Det är tufft att starta eget, men fantastiskt roligt!!! Go girl

• kullaberg

Ojojoj... Nu har jag varit och botaniserat på Panduro Hobby. Helt underbart men vilken beslutsångest jag fick. Men jag handlade på mig lite lila papper, limegrönt och vitt. Samt lite band och annat kul. Så nu ska jag hem och pyssla! Jippi vad kul det är!
    Men är nog ganska säker på att det kommer bli dessa färger som tema i alla fall. Känns bra! Kommer nog dock springa dit lite titt som tätt inom den närmsta tiden innan allt är spikat

Förstår att du fick panik Fenixx. Kunde de inte beställa hem mer till dig? Nu blir man ju lite nojjig att när man väl bestämt sig så är det pappret slut. Jaja, som sagt, I-landsproblem Men härliga I-landsproblem!

Svar på tråden JULI - 2010 del2