Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

JULI - 2010 del2

idajohanna82 skrev 2009-07-04 12:50:07 följande:
    Tack!! Nej vi hade planerat att förlova oss exakt ett år innan bröllopet så det blev en romantisk picnic på samma ställe som vi blev ihop på, med mig, min sambo och mina styvdöttrar som fotade när vi bytte ringar! Sen blev det bad hela eftermiddagen! Perfekt!
    Grattis till förlovningen! Låter helt underbart! Du bor någonstans uppe på kullahalvön va? Jag är lite avundsjuk
    Nu har vi iaf bokat turisthotellet! Jippi!!
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-07-03 09:26:00 följande:
    Har inte hittat några som är bra i storlek..vet du någon sida??
    Vi tänkte också göra våra inbjudningar i en ask, vi har köpt papper på Panduro Hobby. Vet inte storlek på pappersarken, men ungefär som två A4:a kanske lite större. De är ganska hårda och vi hoppas på att de inte blir allt för mosade i posthanteringen
  • kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-07-04 22:24:10 följande:
    Grattis!! Det blir säkert jättebra! Ja jag bor i en liten by utanför Höganäs, och vi förlovade oss på kullaberg precis som ni! =)
    Härligt! Är själv uppväxt i en liten by utanför Höganäs, och är sjukt sugen på att flytta tillbaka, men jobb i Malmö för både mig och m2b gör det tyvärr lite svårt just nu.
    Men, jag får ju mitt drömbröllop där uppe!
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-07-05 11:23:47 följande:
    Kulleberg: men då blir det vanliga släta askar då, jag va lite sugen på att göra i struktur papper, vet inte hur hårda de blir...får köpa och testa. Annars får jag väl försöka hitta någon låda man kan lägga dem i som kyvert typ och sen får själva askinbjudan vara i den...Nä jag vet inte rikgti svårt det här, men vill gärna lyckas på nått sätt. Kom gärna med mer tips om du kommer på nått banbrytande :P
    Japp, jag lovar att komma med tips! Men det papper vi kommer använda är vitt, men inte helt slätt, lite struktur i det. Och ganska hårt. Så jag hoppas verkligen det håller, vi ska testa lite en dag när det regnar tänkte vi. Men vi viker nog vår med ganska låga kanter, kanske typ 1,5 cm eller nåt. Men så fort jag har nåt lägger jag upp det i galleriet! Kommer kanske dock ta några veckor, beroende på väder
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-07-08 14:52:48 följande:
    Ville bara säga att ni får inte skriva för mycket nu :P när skämt och sidor jag läser ifatt mig sen, men imorgon drar jag och min m2b på en restresa till Grekland.. Ska bli så skönt att komma bort lite. Men kommer saknar er =)Hoppas planerna går som det ska för er som bokar lokal och kyrka nu...Ha det gött hörs om en vecka :P
    Åå Grekland, vad härligt! Ha en trevlig resa!
  • kullaberg

Har också "bara" ett år kvar idag!

• kullaberg

Hej alla,

Jag har inte varit inne på länge, legat lågt med bröllopsplaneringen under semestern
    Men då var man igång igen... hihi

Vad många nya det har kommit till under de veckorna jag varit borta! Gud vad roligt! Härligt att ha så många andra julibrudar att dela med sig med.

Vi gifter oss den 10 juli, kyrka och lokal är bokad. Fotograf blir min M2Bs syster, Toastmasterparet är tillfrågat och de har tackat ja. Tärna och bestman är utvalda. Färgtema blir limegrönt, vitt och ljus lila.
    Så långt har vi kommit och det känns som en bra bit på vägen tycker jag!

• kullaberg

Har varit lite oaktiv i denna tråd på sistone känner jag. Men hela bröllopsplanerandet har legat på is nu under sommaren.
    Är dax att börja ta tag i det igen.
    Min sambo var väldigt mycket på mig att vi skulle börja köpa in saker till inbjudningarna så vi kan börja pyssla och nu har vi en hel del hemma, men vi har ännu inte börjat med pysslandet... haha.. jaja, det kommer kanske en regnig höstdag...
    Han skulle också sköta bokandet av DJ men vad jag vet har han inte tagit tag i det nämnvärt ännu. Men jag är ändå glad att han föreslår och är med även om vi ännu inte kommit vidare till nästa steg.
    Och vi har rätt mycket klart tycker jag, så jag känner mig inte stressad... ännu...

• kullaberg

Jag tänkte boka frisör efter jag har klippt mig nästa gång, vilket blir i septbember/oktober för då ska jag bestämma mig vem jag vill ska göra mitt hår (har två att välja mellan)

Make-up tänkte jag nog boka i samma veva då. Blommer har jag förhoppningsvis en bekant till mamma som fixar, vilket jag får reda på nu i augusti. Annars vet jag inte...

• kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-08-11 19:17:24 följande:
    Tack för alla snabba svar! Hmm oj, måste snart boka då... Men jag vet bara inte vilken frisör! Ska gå i Helsingborg och har aldrig klippt mig där... Får väl resercha lite! Bilderna tar min sambos syster, tur!
    Min syster gjorde sin uppsättning på Saxin på Södergatan i Helsingborg och var väldigt nöjd. Jag funderar själv på att gå dit, men har inte bestämt mig ännu. Maken gör jag nog på Make-up store i HBG.
    Du funderar inte på att göra uppsättning i Höganäs då? Jag är lite inne på det. Det var väl du som skulle gifta dig i Brunnby kyrka den 3:e? Jag ska researcha lite efter frisörer i Höganäs, men har hört att de är bra på Frisymakarna.
Svar på tråden JULI - 2010 del2