Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

JULI - 2010 del2

Vi har frågat solist, men inte fått helt klartecken än. Mina kusiner blir det isf. Vi kommer också ha Molly - Så vill stjärnorna, den är så fin! Tittade precis på den på You tube och blev helt tårögd

In och utmarsch har vi inte tittat på ännu.

• kullaberg
    NightElf skrev 2009-08-13 14:54:05 följande:
    Hur har ni tänk med skor? Vi ska ha turkos som tema och jag skulle gärna vilja ha turkosa skor... Har hittat två snygga som jag lagt upp i mitt galleri, vad tror ni om dem?
    Snygga skor! Jag är också lite inne på det. Vi har lila som färgtema så jag funderar på lila skor. Men jag pendlar mellan det och "vanliga" vita.. Men jag tycker helt klart det är coolt med skor i andra färger.
  • kullaberg

Ja, slå till! Ångrar du dig så har du som sagt iaf ett par fina skor! De första var jättesnygga!

• kullaberg

Jag behöver er åsikt i en sak angående solister i kyrkan.
    Vi har frågat min kusin om hon vill sjunga, men saken är den att hon tar studenten nästa sommar och ska ev ut och tågluffa. Så hon svarade: Jag vet ju inte om jag är hemma då men jag vill ju egentligen. Och så har vi sagt att vi låter henne tänka lite till. Men jag är ändå sån att jag vill ha detta klart med solisten och så har jag en väninna som kan sjunga jättebra, så min plan är att fråga henne om kusinen nu inte vill. Men jag skulle vilja fråga henne redan nu, så att jag får veta om hon överhuvudtaget vill. Men jag kan ju inte fråga förrän jag vet om kusinen kommer göra det eller inte... Så ska jag tvinga fram ett JA eller NEJ från kusinen snarast eller ska jag ha lite mer is i magen? Helst vill jag ju att kusinen ska sjunga, men jag vill inte heller stå där om 6 månader och hon kommer på att hon ska ut och resa iaf och vi har ingen solist..

• kullaberg

Jag är nära vän med henne och kommer att bjuda henne på bröllopet. Jag har varit lite inne på att fråga henne och säga som du säger, att om kusinen inte vill, vill hon då. Men samtidigt, då blir hon ju "2:a hands valet" och det är frågan om man hade uppskattat det... Usch jag vet inte... Jag ska fika med henne idag nämligen, och det hade varit kul att fråga henne, men samtidigt så vet jag inte om jag ska vänta tills jag med säkerhet vet om kusinen vill eller inte...

Ja, jag förstår att det måste vara klurigt det här med att hålla det hemligt. Jag hade aldrig klarat det

• kullaberg

Eller hur... Ja får klura. Ville bara ha lite tankar från er tjejer här inne Så skönt att man inte är ensam med sina tankar

• kullaberg

Eller hur!

Mrs Opp >> Du har nog rätt! Det är bara det att jag är sån som vill ha allting klart som går att få klart. Men det är väl bara att ha lite is i magen och avvakta. Som sagt, gott om tid fortfarande.. Grejen är ju bara att om inte kusinen vill, och inte väninnan vill, då måste vi ju hyra in någon, och då kanske man helt plötsligt är sent ute... haha... dilemma... men jag avvaktar lite till iaf. Min mamma träffar nog kusinen i helgen, jag kan be henne luska lite då hur hon känner.

Tack för era svar och stöd! Som sagt, skönt att veta att man inte är knäpp... Eller är vi knäppa allihopa

• kullaberg
    CeKe skrev 2009-08-14 12:48:29 följande:
    Visst är det skönt =)Med tanke på sången. Om ni vill ha mer än en solosång kanske ni kan fråga båda två. Om båda kan och vill, kan de sjunga en varsin, annars kanske en av dem räcker. Knepigt sånt där. Jag är nog så frispråkig och funderar nog ibland lite för lite på sånt där med andrahandsval etc, så jag hade inte kunnat låta bli att säga som det är till väninnan, att jag frågat kusinen, men att jag jättegärna skulle vilja att väninnan sjöng om kusinen inte kan. Lycka till!
    Ja jag brukar också vara ganska frispråkig, så det är inte omöjligt att frågan dyker upp om det ges tillfälle i konversationen
  • kullaberg
    20100710 skrev 2009-08-14 11:15:48 följande:
    Jag ansluter mig åxå hit Vi gifter oss den 10/7-2010, bara kyrkan är ledig.. Sen vi bestämde datum svävar jag på moln! Känner mig som den lyckligaste kvinnan i världen.. hihi antar att alla ni andra åxå känner så ;)
    Välkommen, vi har också samma datum
    Jo, man är lyckligast i världen!!!
  • kullaberg

Källerud, kan du inte limma fast det? Eller det håller inte. Jag hade tänkt limma fast mina band, fast det är ganska kraftiga satinband. Så jag antar att det beror på kvaliteten på banden.

• kullaberg

Jag använde vanligt limstift som jag köpte på Panduro. Det funkade på prototyperna iaf

• kullaberg

Jag har inte fått limfläckar från det limstiftet jag köpte. Iaf inte på prototyperna. Hoppas verkligen inte jag får det när jag väl sätter igång på riktigt sen...

• kullaberg

Ja, det är det som är panduros eget märke, Limstift enligt helt gamla skolmått mätt ja
    Det höll på den tjockare variant av satinbandet vi bestämde oss för. Däremot funkade det inte på en variant vi hade förslag på, där bandet i sig var lite genomskinligt om du e med på vad jag menar. Men annars verkar det hålla. Nu blev jag lite nervös, tänk om det inte håller... Fast mina prototyper ser fortfarande lika fina ut

• kullaberg
    CeKe skrev 2009-08-20 18:59:30 följande:
    Hej på er. Är det fler än jag som nästan börjar bli matt av att tänka bröllopstankar? Jag längtar tills jag har bestämt hur min klänning ska se ut och att den är färdig eller i alla fall att den har börjat sys, så jag inte behöver fundera mer på den! Jag är ju hopplös när jag ska välja saker, lugnar inte ner mig förrän det är klart! Eller i a f när det gäller sådana stora saker. Lääängtar tills klänningsbestyren är över! Inbjudningskort etc känns oändligt mycket lindrigare när de ska fixas!Nu ska jag fatta mod till mig och ringa hon som ska sy och se om jag kan maila över mina idéer till henne... och om hon förstår dem =)
    Definitivt. Speciellt när jag sitter så mycket på BT som jag gör. Känner mig helt mätt på det när jag kommer hem och vill knappt diskutera med sambon om olika alternativ.. Men ändå kan jag inte hålla mig ifrån BT

Okej, så här långt har vi kommit, det som är klart är:
    *Kyrka
    *Lokal (som fixar all mat och dryck och servering)
    *DJ bokad
    *Färgtema: Lila, cremevitt och limegrönt
    *Hur inbjudningarna ska se ut vet vi, ej inhandlat material än
    *Toastmasters
    *Tärna och bestman
    *Fotograf (m2b's syster)

Så vi har kommit en bra bit på vägen känner jag! Min syster häpnar över hur långt vi kommit och säger att kan ju gifta oss nästa vecka... hihi...
  • kullaberg
    LyckligTjej skrev 2009-08-21 09:54:58 följande:
    Nu har jag fått svar från coverbandet som jag mailade en förfrågan till och dem är ledig den helgen vi gifter oss + att dem, (5 killar) vill ha bara 6000kr för spelningen,
    Grattis! Det var verkligen inte dyrt heller.
  • kullaberg
    Tokisen skrev 2009-08-24 10:24:32 följande:
    vi gifter oss den 10 juli och kommer ha osa i början av maj, så man har gott om tid på sig och fixa det sista utan att stressa.
    Samma här
  • kullaberg
    kece skrev 2009-08-28 14:23:08 följande:
    hejsan alla flickor. Jag har en liten fundering kring hur mkt era blivande män sitter och kollar runt här och pratar om brölloppet? Jag som kille sitter och kollar här inne och diskuterar en hel del med min underbara blivande fru ceke som brukar skriva en del inlägg här. Men hur många killar kollar?
    Vad jag vet gör inte min blivande det iaf. Men vem vet, han kanske smyger omkring här utan att jag vet om det
Svar på tråden JULI - 2010 del2