Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Precis, ni kan ju ha rött som huvudfärg och låta det gå igenom det mesta som du säger. De andra färger ni vill ha blir ju mer i bakgrunden då.

• Fröken Strössel

Inga barn här än men ser verkligen fram emot att bli mamma inom en inte allt för lång framtid

Angående ringar, vi förlovade oss i oktober förra året och jag bestämde redan då att jag bara ska ha en ring så vi slog på stort med stenar då på en gång. Så för vår del kommer vi bara behålla de ringar vi redan har.

• Fröken Strössel

Ja jag ser fortfarande nya repor på ringen varje dag men börjar tycka att de är rätt charmiga nu! Men kan fortfarande haja till och bli lite förvånad när jag ser ringen på fingret, älskar verkligen min ring

• Fröken Strössel

Det är verkligen himla kul att prova klänningar! Första gångenman såg sig själv i en klänning pirrade det lit i magen.

Ska ni ha slöja? Provade med det sist och tror faktiskt att jag ska ha en kortare variant fäst på kam bak i uppsättningen om ni förstår vad jag menar

Inbjudningskort - verkligen skitsvårt att bestämma sig! Satt och tittade på en miljard bilder på nätet kändes det som och höll nästan på att byta färgtema till turkost/brunt/begie för att jag hittade så många fina i de färgerna. Men till sist bestämde jag mig bara och gick och köpte papper, så nu blir det inga mer ändrade planer! (men korten är inte gjorda än...)

• Fröken Strössel

Cia - Ja visst är det, har inte smycken annars så det känns verkligen speciellt med ringen! Förstår att du längtar till nästa. Vad för typ av ring blir det, enstens eller allians eller något helt annat kanske?

• Fröken Strössel

Cia - tittade på din kläning igen och måste säga att den verkligen är superfin! Väldigt snyggt med det vinröda!

Tror att sjalen du får med räcker bra!

Slöja eller inte är ju verkligen en smaksak, jag blev lite förälskad i den jag provade så jag kommer eventuellt ha både slöja och sjal om det är kallt eftersom vi gifter oss utomhus.

• Fröken Strössel

Cia - jättefina! Gillar verkligen alliansringar, väldigt stilrena!

Johi - Fin idé att göra din vigselring av era gamla förlovningsringar! Då finns de ju kvar även om ni köper nya.

• Fröken Strössel

Hej på er och välkommen hit moule! Här har det hänt en del idag, kul!

Har varit med mina syskonbarn hela dagen (2,5 och 4,5 år) så jag känner mig helt slut

Cia-Snygga inbjudningskort! Och jag håller med johi, till din romantiska klänning tror jag att det skulle passa väldigt bra med en kortare och lite tuff frisyr, kan ju bli hur bra som helst med tiara till också.

johi - Jag funderar också i dina banor, att ha en slarvig uppsättning med en kort slöja på kam långt bak.

Jag har lugg nu men ska låta den växa ut.

Min planering ligger lite på is nu, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i nu faktiskt. Kanske ska pyssla ihop inbjudningskorten...

• Fröken Strössel

Nej, lite då och då är nog det bästa. Är glad att vi är ute i så pass god tid så att man har en chans att ta det lite lugnt. Jag hoppas att det ska kännas så här roligt hela vägen fram till maj!

Vi har inte så mycket barn i bekantskapskretsen än, men de som finns kommer vara med. Mest små bebisar och så några 3-5 år. Har inte planerat så mycket för hur vi ska aktivera dem men det löser sig nog.

Vi graverar bara in datum i våra förlovningsringar (just nu har vi bara våra namn med evighetstecken mellan)

Hur många gäster kommer ni ha?

Svar på tråden MAJ 2010