Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Var hos frisören nu och det kändes jättebra! Hon fattade precis vad jag vill ha och jag kommer troligtvis att kunna boka smink genom henne också så att jag kan göra allt på samma ställe. Bra pris fick jag också då det är en gammal klasskamrat till min sambo!

Detta kändes verkligen jättebra!!

När vi var inne i stan passade vi även på att gå in på det hotellet vi tännkt och kollade hur rummen såg ut. De var helt ok så vi bokade för oss och extra rum för de långväga gästerna så det är en sak till som kan strykas från listan! Jag bokade två nätter för oss och så får vi se om vi sover tillsammans natten till bröllopet eller om han sover hemma och jag där med en kompis, känns skönt att kunna bestämma sig när det närmar sig istället för nu.

Martinaa - Angående hår och smink så är det ju väldigt stor skillnad beroende på vilken frisyr du tänkt. Min sa att den frisyr jag ska ha nog ska bli klar på en timme men att hon ville ha två på sig för säkerhets skull, sedan smink ca. 1h. Jag kommer vara hos frisören vid nio och räknar att det tar tre timmar sedan till fotografen och sedan till vigselplatsen.

Kommer nog äta lunch hos frisören precis innan sminket.

• Fröken Strössel

Hej på er! Tillbaka på jobbet nu så mitt planerande ligger lite på is tyvärr. Funderar på att försöka boka vigselförrättare denna vecka, eller i alla fall ringa och höra med de två vi helst vill ha och se om det känns bra. Annars står allt still och det känns som jag jobbar halvt ihjäl mig. Ska bli fantastiskt skönt med lite semester igen om två veckor. New York!

Snuttfia: Lycka till med lokalen, tummar hålls här också!

Cia: Vad kul med smycken och att allt passade så bra ihop!

• Fröken Strössel

Grattis Cia - Vad skönt att det löste sig med jobb, jättekul!

Angående budget så hamnar vi på ca. 60.000 för 40 gäster. Resan går kanske på ca. 80.000.

Har inte gjort något alls denna vecka, ska försöka ringa vigselförättare nu till veckan och se om de tar en så tidig bokning.

Idag är det precis 9 månader kvar!! Jag längtar

• Fröken Strössel

Martinaa - Jag vet, men jag är här och läser vad ni har för er. Händer inte så mycket på planeringsstadiet så vet inte riktigt vad jag ska skriva

Cia - Blir roadtrip i Kalifornien, flyger till LA 19 maj och så hyr vi bil i tre och en halv vceka. Jag tror det blir underbart!

Muisk är jättesvårt! Dte är ju så personligt också. Jag tyckte den andra "låten" var jättevacker!

• Fröken Strössel

Jag skulle vilja veta redan nu exakt hur många vi blir! Minst 35 och max 50 ser det ut som nu. Det är rätt avgörande för hur vi ska duka. Om vi ska ha fyrkanriga bord som står som öar eller om vi ska ha klassiskt honörsbord med "tungor". Och det i sin tur avgör vilken typ av löpare/dukar som jag ska sy

Ska sätta igång med att sy stolsöverdrag nu har jag tänkt men får nog vänta lite med dukarna...

Vad ska ni ha för typ av bord?

• Fröken Strössel

Om vi har bord som öar så har jag en liten tanke om att endast bestämma de 10 som ska sitta vid varje bord och sen låta de bestämma själva hur de ska sitta vid bordet. Blir ju lite lättare då

Skulle väldigt gärna ha buffén utdukad då också, alltså ha en liten mini buffé på varje bord men vet inte riktigt om det går rent praktiskt...

• Fröken Strössel

Martinaa - ja du har rätt, ska kolla med cateringen. Men om vi blir 50 pers blir det nog tyvärr för trångt för öar och då blir det tungor istället med vanlig buffé. Det får visa sig helt enkelt

• Fröken Strössel

Martinaa - ja du har rätt, ska kolla med cateringen. Men om vi blir 50 pers blir det nog tyvärr för trångt för öar och då blir det tungor istället med vanlig buffé. Det får visa sig helt enkelt

• Fröken Strössel

ja då lyckades jag dubbelposta också!

• Fröken Strössel

Cia: Jättesvårt att säga utan att ha varit där men båda byggnaderna är jättevackra. Sett utifrån bilderna så tycker jag nog att Idingstad Säteri var snäppet finare.

Men som med så mycket annat när det kommer till bröllop så lita på din magkänsla! Den lokalen vi bokat såg inte mycket ut för världen när vi var där men det kändes bara rätt! Priset är ju viktigt också, om det blir stor skillnad kanske det är roligare att ta den billigare så att ni får annat för mellanskillnaden...

• Fröken Strössel

Snuttfia: Du är inte löjlig! Man blir ju galen på alla detaljer när man är mitt uppe i det. Men tänk på att andra inte detaljskådar allting som man själv gör. Om ni vill ha era poppiga färger så är de ju ni och det blir ju bättre än om ni tar några andra för att det ska passa bättre med lokalen. Själv gillar jag stilbrott och tror att kombinationen kan bli jättebra!

Ta en paus ett tag innan du sätter igång att göra om allting!

• Fröken Strössel

Här får självklart alla majbrudar vara med, välkommen myspuuh!

Imorgonbitti bär det av till New York, ska bli himla kul att åka dit! Älskar verkligen den staden.

Skriv en massa nu så att jag har att läsa ikapp när jag kommer hem

Kram på er!

• Fröken Strössel

Hej tjejer!

Så var jag tillbaka efter en fantastisk vecka i New York, vilken stad det är!

Har inte hunnit läsa ikapp och det har inte hänt så väst mycket med planeringen annat än att vi bokat vigselförrättare! Så 15 maj kl 15.00 smäller det

Svar på tråden MAJ 2010