Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Cia & Martinaa, jag som är helt snurrig Menade Nothing else matters när jag skrev November rain. Hur som helst, fina låtar både den och Shirleys! Jisses ibland blir det galet

Jag har också ett excelldokument där jag skriver in alla inköp vi gör. Blir som sagt spännande att se vad man landar på islutändan. Men jag tror faktiskt att vi kommer hålla vår budget, naivt kanske

Jag ska träffa frisör nu när vi åker till Skåne nästa vecka, hoppas att jag kan boka smink och hår på samma ställe så att jag slipper åka runt.

• Fröken Strössel
    Martinaa skrev 2009-07-27 21:05:13 följande:
    Min man sitter och spelar dataspel (som vanligt). I vanliga fall brukar jag gnälla en del på det... Sen frieriet får han nästan spela hur mycket han vill, hahaha!!
    Haha, samma här

Nu gifter vi oss: Åh, jag gillar rosetten! Men det är ju absolut inte så att klänningen står och faller med den, den kommer vara superfin även om du tar bort den.
  • Fröken Strössel

Snuttfia: Lime och fushia tycker jag är supersnyggt ihop! Verkligen en favorit!

• Fröken Strössel

Jisses, massor att läsa ikapp

Festhäfte, jag har faktiskt börjat lite smått på det jag också. Inte alls lika färdigt som Martinaas men jag har börjat iaf. Och gjort en prototyp för omslaget runt häftet.

Vi gifter oss också borgerligt och kommer gifta oss på samma plats som vi har festen.

Kathiz: När kommer ni boka vf? Jag har fått namn och nummer för de som gäller för oss och tänkte ringa nu efter semestern. Men de kanske tycker att man ringer alldeles för tidigt??

Ja ni tjejer, det är banne mig nästintill omöjligt att slita sig ifrån planeringen när man väl börjat!

• Fröken Strössel
    johi77 skrev 2009-07-27 22:35:49 följande:
    www.romance.se - massa små roliga saker. Hittade små söta flaskor med såpbubblor som jag bara måste ha!
    Vi ska också ha bubblor! Ska ni bara köra bubblor eller blir det ris också? Läste någonstans att om det blåser "fel" så kan det bli lite knepigt att få bra effekt med bubblor så jag funderar på att komplettera med ris också... Vilke funderingar, haha!
  • Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-27 22:42:54 följande:

www.romance.se/index.aspxJag gillade dom här bäst med rosa sidenband...... Jag tror vi kommer ha en korg där vi delar ut både bubblor och små påsar med ris. Sen tror jag många har med eget ris också.
    Det har du rätt i! Men vi gör nog som ni, fixar en korg där vi har lite av varje. De du länkar till är fina! Kanske blir lite pluttinuttigt med hjärtan, jag är inne i en fas då jag gillar hjärtan nu. Kanske måste bromsa lite så att det inte blir för gulligt allting
  • Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-27 22:48:01 följande:

www.romance.se/index.aspxHär är ett liknande halsband vi tipsade om förut.
    Tack för tipset!

Kathiz: Det är nog olika för olika komuner. Där vi ska gifta oss finns det fyra st och precis som för er så bokar man direkt hos vf. När jag pratade med komunen så sa hon att det var upp till var och en av de fyra vf att bestämma när de började ta emot bokningar... Vi har rankat och jag hoppas att vi får nr.1 eller nr.2 på listan

Martinaa: Låter som ett bra upplägg! Kul att du hunnit så långt med det.
  • Fröken Strössel
    johi77 skrev 2009-07-27 22:53:51 följande:
    Det är kampanjpris på bubblorna så man kanske ska slå till
    Har tänkt det också men det blir säkert kampanjpris igen eller var tror du, är ju trots allt 9 månader kvar
  • Fröken Strössel

Godmorgon tjejer!

Har nog nämnt det förut men jag tror inte jag kommer ha någon tärna. Vet inte vem jag skulle välja och har ingen lust att ha fyra stycken där uppe. Min sambo skulle välja sin bror om han skulle haft best man. Får kanske tänka om lite, kanske är mysigt att ha en utsedd tärna...

Ska snart iväg på liten minisemester så kommer vara tyst från mig idag och imorgon, blir mysigt att se vad ni planerat och snackat om när jag kommer tillbaka

Kram på er

Svar på tråden MAJ 2010