• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Flisa80

Oj vad det var tyst här, hur går det för alla?

• Bustroll

Bim+32. Testade negartivt igår. Öm, trött, illamående...ja jag vet inte...

• T0612
    Bustroll skrev 2009-08-24 20:38:30 följande:
    Bim+32. Testade negartivt igår. Öm, trött, illamående...ja jag vet inte...
    oj det lät underligt.. har du inte haft mens på 2 månader? har du vart och kollat hos bm?
  • Bustroll

Nix, den vill inte komma. Mens nummer 2 skulle ha kommit för ngr dagar sen igen men den dök aldrig upp. Jag har varit och kollat 2 gånger hos BM men hon vill inte göra mer än vanliga test och inget UL får jag. Testerna visar inget, och hon tycker bara att jag är stressad och att det är därför mensen inte kommer. Den har aldrig varit sen förut och då har jag både vägt för lite och mått riktigt dåligt periodvis men den kom som en klocka. Om mensen inte kommit på 6 månader så skulle jag höra av mig till sjukhuset i karlskoga så skulle jag få hormoner av dem att sätta igång allt igen med, tabletter eller spruta vet jag inte...lika illa

• 20090801

Har varit på inskrivning på MVC idag och alla mina värden var tiptop. Mår som en prinsessa.

• Bustroll
    20090801 skrev 2009-08-24 23:09:51 följande:
    Har varit på inskrivning på MVC idag och alla mina värden var tiptop. Mår som en prinsessa.
    Vad skönt!
  • ingenjörsbruden
    Bustroll skrev 2009-08-24 23:04:04 följande:
    Nix, den vill inte komma. Mens nummer 2 skulle ha kommit för ngr dagar sen igen men den dök aldrig upp. Jag har varit och kollat 2 gånger hos BM men hon vill inte göra mer än vanliga test och inget UL får jag. Testerna visar inget, och hon tycker bara att jag är stressad och att det är därför mensen inte kommer. Den har aldrig varit sen förut och då har jag både vägt för lite och mått riktigt dåligt periodvis men den kom som en klocka. Om mensen inte kommit på 6 månader så skulle jag höra av mig till sjukhuset i karlskoga så skulle jag få hormoner av dem att sätta igång allt igen med, tabletter eller spruta vet jag inte...lika illa
    Ring till en privat gynmottagning, förklara läget o boka en tid.
    Det kostar lite mer...men de tar prover o börjar utreda direkt.

Så gjorde jag...o fick diagnosen PCO-S....vilket i sin tur kanske inte är så jättekul....men med en diagnos så skulle vi inte behöva försöka plussa i ett år utan resultat innan vi skulle kunna få hjälp att bli gravida.
  • Imma

Har oroat mig så för att jag inte känner några symptom på min (tidiga) graviditet. Straffet tycks ha kommit direkt. Den senaste veckan har jag mått riktigt rejält illa på mornarna, ont i brösten, trött. Dessutom har jag helt och hållet tappat lusten att dricka kaffe! Det mer än någonting annat tror jag gör mina kollegor misstänksamma.

Ska på inskrivning om två veckor (är då i vecka 10). Jag oroar mig för att de inte gör några riktiga tester då, utan man behöver i princip inte ens vara gravid för att bli inskriven på MVC. Stämmer det? Tänk om testerna visat fel (har gjort tre stycken) och jag bara är skengravid nu? Hur vet man att allt står rätt till?

Flisa80 skrev 2009-08-24 19:27:29 följande:
    Oj vad det var tyst här, hur går det för alla?
  • Flisa80

Förstår att det känns jättetrist att inte få den hjälp man vill ha, för man vill ju verkligen veta varför det inte är som det brukar! Om det beror på stress eller inte borde man ju själv kunna känna, är man inte stressad så kan man ju inte gärna skylla på det...

Kanske kan det vara värt att ringa en privatmottagning som ingenjörsbruden föreslår, i alla fall och ringa och kolla priser...

Hoppas dock den mensen kommer snart snart snart så du slipper oroa dig!!

Bustroll skrev 2009-08-24 23:04:04 följande:
  • Flisa80

Dryper av avundsjuka....

20090801 skrev 2009-08-24 23:09:51 följande:
Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...