• Nalle Puh 40

Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

• Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • Flisa80

Jag försöker fortfarande, så inget plus här.

Välkommen hit förresten Jojoånick, tror inte jag har sett dig här förut...

För mig är det dock ett större mirakel att bli mamma än att gifta mig, trots att jag är nygift!

• jojoånick09

jag tror jag har kikat på denna tråden vid något tillfälle men minns inte om jag har skrivit något här innan..
    självklart är barn något stort att få.. men alla som gift sig säger att detta är en fantastisk dag och det var så jag mena..

har suttit på stan idag och glott på folk,massa barnvagnar har rullat förbi och jag och en kompis har kommenterat våra synpunkter på dessa vagnar..
    massa små babysar samt en hel del gravida kvinnor.. är det något from av babyboom på gång?

• Imma

Har smygläst den här tråden, men inte skrivit något tidigare. Min man och jag gifte oss i slutet av juni. Efter det bestämde vi att sluta med kondom (p-piller slutade jag med för 1,5 år sedan för att jag tyckte att det började kännas jobbigt att "lura" kroppen). Vi bestämde oss för att inte bry oss om allt vad ägglossning och sådant heter, utan bara köra som vanligt, men utan skydd. Jag räknade kallt med att det kunde ta upp till ett år innan vi blev gravida, men nu i juli kom inte mensen som den skulle och jag är alltid som en klocka annars. Testade nu i veckan två gånger och vi är visst med barn redan! Lite i chock faktiskt, men glada. Jag är troligtvis i femte veckan, så det är fortfarande jättetidigt, men här kan jag ju dela med mig.

• grönklänningmedsvartspets
    jojoånick09 skrev 2009-08-12 17:46:23 följande:
    jag tror jag har kikat på denna tråden vid något tillfälle men minns inte om jag har skrivit något här innan..självklart är barn något stort att få.. men alla som gift sig säger att detta är en fantastisk dag och det var så jag mena..har suttit på stan idag och glott på folk,massa barnvagnar har rullat förbi och jag och en kompis har kommenterat våra synpunkter på dessa vagnar.. massa små babysar samt en hel del gravida kvinnor.. är det något from av babyboom på gång?
    är det inte alltid så att det föds fler barn på sommaren liksom? en annan som är född i oktober kommer ihåg att många av vännerna i småskolan hade sina kalas på sommaren och att det alltid var så orättvist att det alltid regnade på min födelsedag haha:)

vill ha bäbis snart säger biologiska klockan.. men jag säger att jag och sambon ska gifta oss i juni nästa år.. och innan dess blir det inte till o sluta med pillren. Tror vi kommer ha det ganska lätt att bli gravida sen dock.. gynekologen tjatar alltid så mycket om hur perfekt jag är för att skaffa barn("oj här kommer det bara ploppa ut ungar i framtiden det kan jag se det") så får väl hoppas hon har rätt(med viss begränsning) och att själva befruktningen blir lika lätt som själva "utploppandet" haha:)
  • Flisa80

Självklart är bröllopsdagen stor, den är MAGISK!! Men för mig som dör av längtan efter barn, så inbillar jag mig att mammaskapet kommer att kännas ännu större.

Jag tror också, apropå det här med bebismagar och barnvagnar överallt, att nu när JAG är redo, så SER JAG BEBISAR ÖVERALLT!!! De är verkligen ÖVERALLT, men förmodligen i samma mängd som tidigare, bara att jag inte tänkt på det på samma sätt förut...

jojoånick09 skrev 2009-08-12 17:46:23 följande:
    jag tror jag har kikat på denna tråden vid något tillfälle men minns inte om jag har skrivit något här innan..självklart är barn något stort att få.. men alla som gift sig säger att detta är en fantastisk dag och det var så jag mena..har suttit på stan idag och glott på folk,massa barnvagnar har rullat förbi och jag och en kompis har kommenterat våra synpunkter på dessa vagnar.. massa små babysar samt en hel del gravida kvinnor.. är det något from av babyboom på gång?
  • Flisa80

Hej och välkommen!

Vad roligt att ni är med barn redan, grattis!!!

Imma skrev 2009-08-12 18:38:54 följande:
    Har smygläst den här tråden, men inte skrivit något tidigare. Min man och jag gifte oss i slutet av juni. Efter det bestämde vi att sluta med kondom (p-piller slutade jag med för 1,5 år sedan för att jag tyckte att det började kännas jobbigt att "lura" kroppen). Vi bestämde oss för att inte bry oss om allt vad ägglossning och sådant heter, utan bara köra som vanligt, men utan skydd. Jag räknade kallt med att det kunde ta upp till ett år innan vi blev gravida, men nu i juli kom inte mensen som den skulle och jag är alltid som en klocka annars. Testade nu i veckan två gånger och vi är visst med barn redan! Lite i chock faktiskt, men glada. Jag är troligtvis i femte veckan, så det är fortfarande jättetidigt, men här kan jag ju dela med mig.
  • ettem

Japp, har precis också börjat försöka!
    Vi har en femårig son tillsammans och har egentligen velat ha syskon till honom sedan han var drygt ett, men pga våra arbeten som inneburit flyttande till olika orter de senaste åren så har det aldrig "passat in", och dumma som vi varit har vi skjutit på det hela tiden. Det ångrar jag djupt nu... Nu är det verkligen dax, önskar så otroligt mycket att vår son skall kunna få ett eller flera syskon, och inte minst han själv (som helst vill ha en storebror )

Har varit "skengravid" innan mens de senaste fyra månaderna, och blivit lika besviken varje gång när jag insett att det inte blivit något denna månad heller - men men, vi ger det några månader till och hoppas att det SNART blir ett plus för oss igen!

Håller tummarna för er andra också!

• fröken sjunfors

Jag har plussat!!

Vi har pratat ett tag om att skaffa barn, och jag ville börja försöka nu eftersom det kan ta såpass lång tid innan man blir gravid.. Nu har min man dock supersoldater (eller maxad tur då jag inte haft koll på äl o sånt) är redan gravid, tror det är nästan 2 månader sedan vi slutade med skydd och nu är jag snart i vecka 6 så himla spännande! hoppas det kommer gå bra för er andra snart också, håller tummarna

• Imma

Grattis! Jag gick också in i vecka 6 idag. Är ju verkligen jättetidigt ännu, men en häftig känsla ändå.

fröken sjunfors skrev 2009-08-13 10:57:10 följande:

Jag har plussat!! Vi har pratat ett tag om att skaffa barn, och jag ville börja försöka nu eftersom det kan ta såpass lång tid innan man blir gravid.. Nu har min man dock supersoldater (eller maxad tur då jag inte haft koll på äl o sånt) är redan gravid, tror det är nästan 2 månader sedan vi slutade med skydd och nu är jag snart i vecka 6 så himla spännande! hoppas det kommer gå bra för er andra snart också, håller tummarna
  • lecaroline

Hejsan! Jag är ny på denna sidan och tycker att den är både rolig och farlig på samma ggn..

Jag/vi är en av de olyckliga som har försökt och försökt, men inga barn, det är nu 3 år sedan.
    För dem som det inte går lika fort för och som läser att en efter en blir gravid. JAG VET PRECIS HUR DET KÄNNS!! Hur kul är det att höra att man har 25% chans?? Inte alls. Min chans har nu ökat efter som vi sökte hjälp efter ett år och det snart är dags med "provrörsbefruktning"
    Men gudarna ska veta att det svir när kusinen kom förbi jobbet idag och berättade att hon var gravid igen Suck hon vet ju att man inte vill veta..

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...