Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Ab och Tez: Grattis på bröllopsdagen!
Carma: Hoppas det går bra hos läkaren. Vad sägs om en liten playdate med tjejerna nästa vecka?
Nibla: Tack!
Maken och jag sa att vi inte ska köpa nått till varann på bröllopsdagen, men jag känner ändå att jag vill ge nått litet. Har kommit på en sak som vi faktiskt pratat om att köpa. Ringde till Teknikmagasinet i Nordstan och de la undan en till mig som jag ska hämta efter jobbet. Jag tänkte köpa ett stetoskop så maken kan lyssna på maggen! *hihi* Inte för att jag väntar mig att han ska höra nått mer än mina tarmar, men vem vet, det är en rolig grej!
Ab och Tez: Grattis på era bröllopsdagar. Hoppas ni får en bra dag.
Nibla: Gärna en playdate med tjejerna. Lilltjejen behöver verkligen roas och blir så glad när hon träffar kompisar. Kan alla dagar utom tisdag nästa vecka.
Läkarbesöket gick bra. 300 spänn för att två läkare skulle kolla en extra gång på örat plus klämma mig på halsen och runt örat. Tydligen har min lilla knöl skickats runt hela Sverige fram och tillbaka och läkaren i Alingsås har fått tillbaka en hel roman om vad de har gjort med den. Hon hade med en extra läkare för att kunna bolla med och båda tyckte att allt såg fint ut och hittade inten "knölstation" på halsen.
De funderar på att kolla mig igen om ett halvår. Man får väl ändå vara tacksam för läkare som bryr sig i dagens läge. Hade jag själv varit orolig hade jag förmodligen blivit hemskickad med en treo.
Grattis på bröllopsdagarna idag Ab och Tezz!
Och gratts på namnsdagen lilla L! :)
Hrmf man måste verkligen ha ögonen och huvudet med sig när man ringer på annonser på tex Blocket. Jag är ju på jakt efter en ny klädsel till den soffan som numera står i Es rum, har letat lite men det är jättesvårt att hitta nån, och de som finns säljs snabbt som 17. I söndags hittade jag en annons, en som sålde 2 st såna klädslar, visserligen i Stockholm men man kan ju skicka den. Så jag ringde, men fick ingen som svarade. Efter en stund fick jag ett sms: "Smsa för jag kan inte svara nu" Ok.. Gjorde det och sen följde en liten sms-konversation om hur man gör när man skickar paket osv och vad det skulle kosta. Konstigt nog kunde hon inte svara i tel men hon kunde gå o väga klädseln?? (förstod av det vi smsade att hon inte visste vad den vägde) Sen funderade jag lite på var hon bodde så jag kollade upp telnr på eniro och upptäckte att hon inte alls hette det namnet som stod i annonsen. Hm ok man kan väl skriva ett "vanligt" namn för att slippa utgå med sitt egna men vad har man att dölja.. Sen tänkte jag på nästa grej, ohc det var att bilden i annonsen inte var en "hemmatagen" bild, utan tagen från företagets. Hmm misstänksam blir man ju. Smsade tillbaka att jag skulle fundera och ringa om jag var intresserad. Men det kom jag fram till att jag inte var, vet ju inte ens om hon har några klädslar när det inte ens är en "riktig" bild.
Så inte nog med det. Idag kom det ett sms från henne där hon skriver att "det kostar 300 kr att skicka + 1400 kr för klädslarna, 2st". Hmmm Jag minnss 100% säkert att hon annonserade BÅDA klädslarna för 700 kr eller 400 kr st. Så vips har man höjt priset också. Svarade bara att jag inte är intresserad...
Carma: Ja vad skönt med läkare som bryr sig. Och skönt att de kommit fram till att det inte är nåt!
Ns läkare han har för sin ep är tvärtom, N får jaga honom och får ändå inga svar, de har en futtig timma teltid per dag och då är det såna köer att man inte ens kan ställa sig i kön!! Katastrof tycker jag!
Tez: Det blir en bra present tycker jag:) Och det går säkert att höra mer sen när bebben blir lite större i magen.. annars är det säkert kul att lyssna på tarmar oxå ;)
Förresten, ingen här som kan ta emot en praoelev (E) en vecka i höst...? :D
Hej
Linus har varit dålig sedan söndags. Han har inte viljat äta eller dricka. så jag beslutade att åka in till Blåstjärnan idag med honom. Han är helt håglös och orkar inget.
Dom tog inhonom direkt och kostaterande att han måste lägga in med dropp då han var uttorkad. Vetrinären kände vätska i tarmarna.
Så nu är min älksa lilleman på sjukhuset. Dom skulle ringa i morgon.
Hoppas bara att det inte är något alvarligt.
Bauti Tråkigt med Linus, hoppas det inte är något allvarligt och att han kryar på sig snart!
Bauti: Usch då, hoppas han mår bättre snart!
Frujj: Kanske vill E praoa hos mig som barnpassare?
Nibla:
hihi ja hon har ju vanan inne iaf.
På tal om det så när vi hade Ws kalas i helgen så kom det här med prao upp på tal, då sa E att hon kunde praoa hos morfar, som pensionär!!! hahaha