Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Ab: Man behöver väl inte skala äpplena till drickan?
nej - inte skala eller kärna ur. bara dela dem i mindre bitar
när den är klar efter tre dagar är den lite sticksig i smaken men om den får stå på flaska ett tag mognar den rejält
Ok, tack.
Lever tråden?
Nu skall jag ge mig hemmåt. I morogn är det Italien som gäller
Ab: Mysigt med Italien. Läste på din blogg att du får en dag till att strosa omkring.
Idag har vi varit på sångstund. Lilltjejen hade fullt upp med att spana in alla de andra barnen. Hon stod mitt i ringen och tittade undrande på alla när de började sjunga. Senare på eftermiddagen ville hon gå ut så vi gick bort en sväng till familjecentralen och testade den. Jättetrevligt och lilltjejen fick återigen fullt upp med att spana in alla andra barn. Hon tyckte det var så kul att jag knappt fick henne därifrån sedan.
Ab igen: Hur ska äppeldrickan förvaras sedan? Räcker det att jag ställer flaskorna i matkällaren? Den ska hålla +10 grader.
sätter mina flaskor i skafferiet- de höll åtminstone fram till jul- då var de slut
hejhejhej snyggingar!
Det har småpratats på mailen bland alla magar om bebis-gravid-förlossnings-fikaträff och isåfall ev. den 26:e Sept hemma hos Nides! Bauti kommer skicka ut mail till alla för er som inte tittar in här så ofta. Hoppas många kan komma!
Abbe: Ha det så mysigt i Italien! *avis*
Carma: Hur har det gått med äppeldrickan?
Äntligen onsdag... då har halva arbetsveckan redan gått! På lördag blir det party på makens arbete. Det budgeterades för lääänge sedan och eftersom deras företagsdel fortf. går på plus (trots lågkonj.) så blir festen av. Ska bli lite extra kul också att träffa alla gamla arbetskamrater. Har inte sett dom flesta på ett år! Undrar om de kommer att tro att jag blivit tjock eller om de ser att det är bebis i magen?
Hade varit kul att se er den 26:e, men vi är i Skåne och lämnar missarna hos M:s föräldrar inför USA-resan den helgen...
Ha det så kul med allt babytalk (läs bebisprat... inte talk...)
Halloj
Vilket underbart väder idag!! Och kom alldeles lagom till vår promenad/fika med morsorna.
Tez: Vet inte ännu hur det går med äppeldrickan. Än så länge är det bara att röra omkring i den. Vad kul med festen.
Bauti: Hur mår Linus?
Idag har jag och lilltjejen varit en kort sväng på dagiset som är intressant och lämnat in en ansökan. Det är för start om först ett år så vi är ute i väldigt god tid för en gång skull. Vi kikade även runt lite på avdelningen och lilltjejen ville inte alls gå hem sedan. Det lovar gott till när det är dags.
Konstigt, den här tråden borde stängt för flera dagar sen?
Carma - kul med dagis :) Är det kommunalt eller privat?
Gött väder idag, håller på o rensar o röjer här fortfarande, letar fram barnkläder i rätt storlek för hösten /vintern och ska kolla vad som behöver handlas till W och O. Får bli en promenad senare i eftermiddag.
Nu är det lunchdags!