Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Frujj: Det är nästan en hel månad kvar på tråden.
Dagiset är ett föräldrakooperativ så förutom taxan får man hjälpa till lite grann med städning, passning och lite annat. Som det såg ut nu så var det 14 barn i gruppen och tre fröknar vilket jag tycker låter bra. Alla jag har pratat med har pratat väldigt bra om dagiset och lilltjejens alla kompisar går där. Jag tyckte det var väldigt mysigt där och all personal var jättetrevliga.
Dags att väcka lilltjejen och trycka i henne lite mat innan det blir promenad i det härliga vädret.
En månad? Brukar de inte stänga tråden efter tre månader?
Låter som trevligt dagis, alltid bra när det är lite föräldraengagemang, tror jag iallafall!
På tal om det så blev jag just påmind om att jag ska ringa till det dagis dit W står på kö och höra hur vi ligger till i kön. Finns ett alternativ till det kommunala dagiset här i närheten, och som ni vet så är jag inte överväldigande förtjust i det han går på nu, av flera anledningar...
Frujj: Tråden är öppen till den 1 Oktober!
Ja, riktigt hääärligt väder idag!
Frujj: Du menar att W:s dagis producerar en massa basilusker så att hela er familj ständigt är sjuka? Hade också blivit tossig på det!
Hej
Nu finns inte Linus mer. Han blev bara sämmre och sämre. Så vi gjorde det ända rätta, lät honom somna in.
Jag höll honom när han tog sitt sita andetag.
Jag är helt förstörd, bara gråter och gråter. Saknaden är helt ofattbar.
Åh nej Bauti vad tråkigt :(
Jätteledsen för er skull
Skickar en jättestor kram till er
Linum: Ja precis.. man får skära sig igenom bacilluskerna när man kommer dit. Det värsta är väl att det finns ett hygienprojekt som Gbg stad har tagit fram men de följer dom inte, och det är för gamla damer som jobbar där, deras motto är: "men så har vi alltid gjort"
Suck....
För att inte tala om.. det och det och det... nä usch jag ska inte klaga mer.. W trivs men det finns mkt förbättringar man kan göra...
Åh Bauti. Tänker på dig med varma o tröstande tankar.
Bauti: Så tråkigt för er. Skickar massor av kramar och tänker på dig!
Godkväll
Hoppas ni alla har haft en bra helg. Det har iaf varit ett underbart väder.
Här är det äppelpyssel högt och lågt. Äppeldrickan tycker jag blev supergod och tänker göra en sats till. Äppelskivor i taket, massor av äppelmos och jag testar att göra äppelcidervinäger. Imorgon blir det förhoppningsvis lite tid över att testa äppelchips.
Ab: Hur brukar du torka äpplen? Har för mig att du brukar göra det. Finns massor av olika sätt så jag tänkte prova mig fram på lite olika.