Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Rullatorer är föstås inte säsongsbundna
    Men, uterullator och innerullator är två olika manicker... och jag räknar inte med att svärmor tar sig runt i snödrivor i mars, om hon ens lever då...
    Men nu är uterullatorerna inlåsta i nåt förråd så  politikerna spara ex antal kronor...
    Kanske dags at låsa in dem i ett förråd...

Frön finns kvar , inboxa adressen bara

Skönt att få ut hamska spiralen frulle.. *ryser*

Heloise, gör som BM säger Så du kan gå ner innan du blir tjock

Blomman...hohoooooooo

• Fjällbruttan

Heloise, ett tips, SLUTA TÄNK!
    Skulle man tänka inför varje barn blev det inga..
    Låt naturen ha sin gång och hoppas på att den funkar!
    Du kommer bli världens bästa mamma  till dina barn och Panzer en underbar pappa!

Tinker, skönt att de lyckats bromsa upp..phuuu!

Jag har nu äntligen lyckats lägga in en del av fotografens bilder från vårt bröllop
    Finns i galleriet under bröllop om ni  vill se..

• Fjällbruttan

Tack snälla niför kommentarerna!
    Nu sitter jag och gråter... av lycka!
    Har aldrig känt mig så fin i hela mitt liv och vi var så lyckliga den dagen!
    Och jag är jättestolt över mina barn
    Egomamma... tralalalaaaa...

Fotografen var faktiskt vrålnöjd med bilderna, och han vet vad han talar om...
    och även han gillade vårt tema
    Är också stolt över att jag sytt tjejernas kläder själv, fast det har jag ju skrutit om tidigare... f´låt

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2009-09-02 18:57:13 följande:
    Nu e Blomman klar med budgivningen!

WOW... ÅHHH jag är så nyfiken så jag spricker!!!!
    Underbart att allt är i hamn! Hoppas på sofbord, 3 IVF (om det behövs) och så en ny bil till Blomman

Jaha, bara konstatera att Blommna blivit vår drottning och ska flytta in i sitt slott

Sonja, tyvärr kan jag inte hjälpa dig, enda datasnillena jag känner sitter i Umeå..
    Far du dit och kan sno med dig hårddisken an jag hjälpa dig via mina vänner

Tack än en gång för alla gulliga kommentarer om våra foton, det är när man ser dessa som man inser att man bor i oerhört vacker natur.. eller jag ser det men Mattias är ganska blind, men nu har jhan fått upp ögonen

• Fjällbruttan

Hallååååååååååååååååååååååå Blomman!!
    JAG E`NYFIKEN!!! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!

Får väl vänta tills imorgon, nu ska här nattas barn, väljas ut vilket kort som bir tackkort och sen ska vi mumsa kantarellmacka igen

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2009-09-02 20:57:44 följande:
    Ont skall med ont fördrivas! Fast aerobics kan vara ganska kul om det inte är för avancerat!

Aerobics och jag är som........
    En gipsad gravid flodhäst inlåst i ett kassaskåp
    Jag är oerhört smidg...NOT

Klafsa uppför ett fjäll i storstövlar eller dundra fram med skoter... det kan jag, finliret får nån annan ta

• Fjällbruttan

Nu har vi valt kort
    Med hjälp av barnen!
    Blir ett med fjäll ibakgrunden och sjön...
    Blomkortet där vi tittar upp ska faktiskt få bli en tavla, så den kände vi att vi ville behålla för oss själva
    Vi trodde Patrik (vår fotograf) fått en knäpp när han tvingade oss att kasa runt i en sluttande äng.. och båda är allergiska
    Men det var det väl värt!

Vi har fått ca 900 bilder... runt 40 "finkort" och resten från vigsel och början av kvällen!
    Och han ville inte ha betalt!!! Vi böt det mot han och hans sambos kuvertavgift( som var 400:- tillsammans), vi ville betala mer men nix, det blev en bröllopspresent
    Så glada och tacksamma för det! 
    De är världens mysigaste människor!

• Fjällbruttan

Grattis Blomman! Så skönt att alla papper är klara nu!
    Och du är redan på väg till slottet
    Hoppas bara sambon får en tjänst han vill ha nu

Frulle, HEJA DIG!! Du är kanonduktig!

Sonja, bra gjort att ta en frukt, kan du skicka över lite fikamotstånd om du har nåt över??

Cantaton, 20 dagar kvar Rekomnederar dig att redan nu börja dricka en sabla massa så du vnjer dig lite, och så plocka bort så mycket kolhydater som möjligt, då blir det lättare den 23

• Fjällbruttan

Tack DFK

Cantaton, när jag bara åt GI hade jag alltid röror i kylen, typ tonfiskröra, ost och skinkröra eller kräftröra, alla med hackat ägg i. Slog då hungern till så var det bara att ta röra och äta med en avacado eller lite sallad, snabbt och enkelt

Du är så duktig att det kommer att gå kanonbra för dig!!  

• Fjällbruttan

I´myours, skönt att flera svingar handväskan
    Jag har just klappat in min i huvudet på dår-turisterran som hyr en stuga av oss...
    Stugorna ligger ju just bakom vårt hus så jag har bra uppsikt över dem när jag sitter vid datorn...hehe...
    I alla fall,just nu befinner sig 8 män av icke-svenskt ursprung i en av stugorna, de är fiskare.
    Sitter i godan ro och kollar ut nr de börjar spankulera runt på "sin" gård, sparkar upp stenar och river grästuvor... blir lite konfunderad, inser sen att de letar väl mask...
    Sen avancerar de över till grannhuset, lyfter och kastar iväg en stock och springer och börja rota i grannhusets rabatt
    Blir så arkg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!
    NÄ; de har tagit en stor flåhacka från grannens olåsta bod (tillhör andra stugan vi hyr ut) och har börjat hacka upp där vi lagt ner vattenledningen!!!!

Gissa vilken tant som for ut!

Jamen OJ, säger den enda som kan svenska, vi trodde inte nån var hemmA!

För det första så gräver man inte på privat mark, ni hyr bara en stuga här, för det andra så frågar man i så fall om man får det!
    Skickade dem till en som säljer mask och taltade om att har inte han så kan ni kontakta gubben min ikväll så kan han kolla om hans pappa har...
    Iddes inte säga att det bara var 100 meter bort, och den masken kommer att vara DYR!!

Svar på tråden Tantvarning 5