Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Fjosok skrev 2009-09-04 16:04:13 följande:
    Bra att det uttalas så vacker om oss lärare.V i må vara den mest bespottade kåren i Sverige. När jag knäckte över 70 timmar i veckan på en heltid var det inte nog för många föräldrar utan en del ringde och grät hur hemsk jag var ..Tack och lov att jag snart är i annan branch.

Blir faktiskt ledsen när du skriver så!
    jag uttalar mig om EN specifik lärare, finns ytterligare en på skolan..
    Men det finns jättebra lärare, jag har haft flera själv, det trodde jag du kunde läsa genom raderna då jag skrev att jag själv gått i en klass med 32 elever, och där var det inge problem= en mycket duktig lärare!
    Sen finns det dessutom färdigutbildade lärare modell yngre här på orten som inget hellre vill än jobba, låt dessa komma fram istället för en lärare som högt uttalar sig inför barnen om hur less han är!
    Finns massor av duktiga och engagerade lärare, men liksom inom ALLA yrken är det dem som inte är bra, precis som det finns de som kallar sig kock men borde ha grismatskokare på visitkortet!

Sonja, skulle aldrig drömma om att saga nåt till mina barn om att han har sin egen son, tycker faktiskt synd om pojken, för han behöver hjälp men får det inte för pappan förnekar att hans son nånsin gör något...

• Fjällbruttan

*Tjingleling*...
    Trevligt häsningsrop som jag läst mig i en annan tråd
    Givetvis kunde jag inte låta bli att lägga en kommentar, alldeles för lockande
    Heloise, go irl, kan du inte skicka in Panzer, älskar när han slår till med nåt dräpande*asg*

Blomman, 100% fan av dig är jag!!

Mulle, du är bäst som klarar rökstoppet och du kommer att greja detta, det är jag bergsäker på!

Solde, kul att första gudstjänsterna gick bra, gläds med dig

Jag var in och läste igår men var så satans arg så jag orkade inte ens skriva, finns det nån som kan reta upp en mer än den man älskar mest?
    Det flög glödande materia här!
    Ja, nu är det lugnt igen och det mesta löst, resten kan han fundera på när han sitter på sin fjälltopp och inbillar sig att det ska komma förbi en älg som vill bli skjuten... så kan jag grubbla här hemma och förhandlingarna återupptas om 5 dagar
    Är nog bra att komma ifrån och lugna sig ibland
    Kan ju hända att vi har sån tur att vi/jag får lite perspektiv på saker och ting
    Men ingen är sur eller arg längre.....phu... 

• Fjällbruttan

Panzerfaust skrev 2009-09-06 15:42:00 följande:
    Här har ni något att förfasa er över...www.youtube.com/watch

Ehhh... fantastiskt intellegent att uttala sig om alla sin klass INNAN hon känner dem!!
    Fördomar...Neeeeeeeeeeeeeeee....
    Tack för ett garv

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-09-06 16:28:57 följande:
     Bruttan, tack för stöd och inlägg du med! Synd att du inte skrev igår när du redan var förbannad, det hafde nog blivit minnesvärt...

Hrmmmm... datorn hade nog exploderat
    Länge sen jag var så mördararg!!

För övrigt har min "bästis" varit förbi här och vi har legat och vikt oss över komentarerna från barnungen i tråden... förutom när "bästisen" vill klappa till henne för inlägg 7...

Sen moffade vi chokladkladdkaka med grädde... mums!
    Nån som vill ha? Finns kvar *vassego´*

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-09-06 16:44:26 följande:
    *knaprar grillchips och fnissar för mig själv*

Har just varit in... har ställt 3 frågor.....
    Förväntar mig inga svar...

Snor lite grillchips och mumsar med!

Inflammation, området kan hetta, kännas varmt, är oftast vid ett fäste, kan lätta om man lägger på omväxlande kallt/varmt och går INTE över på flera dagar....
    Kan ju vara muskelknut också, men det sitter oftast mer mitt i en muskel och lättar omg, vid massage, men drar gärna ihop sig igen så mycket stretching är viktigt....

Jepp, jag är även massageterapeut

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-09-06 16:50:30 följande:
    *hämtar mer chips*Undrar när hon ska märka att hon är tämligen ensam och inte har NÅGOT medhåll....*knaprar vidare*

*asg*

Tar med lite läsk och popcorn också.. det här kan bli roligt....

Förresten.. fick inget svar

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2009-09-06 17:00:15 följande:
    Yes, älskar det varenda sekund, minut och timme!

Vad undrbart att höra
    Fram för flera såna jobb!!

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2009-09-06 17:12:04 följande:
    Nä tanter. Jag tror inte jag grejar detta.. Jag är inte redo eller nåt. Så HÄR ska det inte vara!!!!!Förlåt om jag shabblar om min jävla rökning..

Mulle Frulle, du grejar det!! Hör du det!!!
    Och vart ska du schabbla om det om inte med oss!!
    Första dagarna är värst, det blir bättre snart!
    Ta en hammare och klappa till dig på stortån så ska du se att det är värre

Gör något där du inte brukar/kan röka... duscha, älska, kolla gasolen eller nåt

• Fjällbruttan

*poff*, öppnar skumpan, tantmaffian har än en gång vunnit, i alla fall en delseger

Ska bli kul att höra moderatorerna.....

Inboxar dig min mail om det värsta skulle hända blomman

Frulle go! Frulle go! Frulle go! Du fixar det, låt inte giftet vinna över dig!!
    Kram

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2009-09-06 19:16:19 följande:
    Kul o jättejobbigt Min sambo var helt genomsur (av svett) efteråt. Det sa bara klatsch-klatsch när man klappade på honom. Blev ingen kram då inte

Vad kul at få med smbon på afrikansk dans!!
    Min man skulle nöjligtvis behaga bege sig till en lokal där det finns en stooor bar med ett litet dansgolv
    Du verkar tokträna nu, ta inte ut dig bara, kramar om

Men Blomman, GB-bombade hon dig??
    Det missade jag
    Kul att hon backade tillslut*fnissar*

Nu har jag röjt hela Saga´s skötbord, sommarkläder och kläder på gränsen till för små är väck... lite sorgligt..

Svar på tråden Tantvarning 5