Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:37:12 följande:
    Att någon "reagerar" mot en person är ingenting som har med reglerna att göra. Det är inte mot reglerna att vara impopulär. Däremot är det mot reglerna att angripa en person. Om man inte kommer överens med någon speciell bör man hellre ignorera och sitta på händerna istället för att hetsa upp sig själv och skriva inlägg man sedan får ångra.

Å andra sidan tycker jag att det är en fasansfull mobbing att igenorera och stöta bort en person! Och eftersom det är ett disskusionsforum så är det väl normalt att man disskuterar och ifrågasätter den person som man inte håller med?
    Vad är annars syftet?

Undra också som Duchess, läser moderatorn bara det inlägget eller läser ni alla runt omkring för att få en uppfattning om vad som händer, vare sig den nu som anmäler har rätt eller fel?

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2009-09-29 14:49:44 följande:
    Så kan det också vara och för egen del kan jag tala om att jag alltid har tänkt med eget huvud här på BT. Att jag sen har råkat ha samma åsikter som många av mina vänner här är väl ändå inte så konstigt?Roisin Dubh skrev 2009-09-29 14:45:06 följande:

Håller med dig fullständigt

Är väl det också som är mest fantastiskt med att ha vänner, ibland tycker man likadant och ibland totalt motsats, och då är det lite spännande, men inget som jag skulle offra en vänskap för Jag älskar min mna och mina vänner men iihhh så trist allt skulle bli och vi tyckte exakt samma sak, tysta middagar skulle det bli.....

• Fjällbruttan

Halloj igen, tillbaka  efter lite barnhämtning och middag.. och tänk när jag kom tillbaka hade jag ett lustigt inlägg i min GB, och jag vete fan i vilket forum jag skrivit i som retat den personen så till den milda grad... tror att han rört ihop mig med nån annan, igen!
    Förvirrad... det är han

Sonja, härligt med kryssning, inte lika härligt med vågor
    Igår var det en intrevju på lokalradion här med Malgomajskolan där de förlorade 5 elever, rektor och två lärare.
    reportern ifrågasatte varför det inte var nån speciell minneshögtid så att alla eleverna skulle kunna minnas sina kamrater....
    -Ehhh.. för att det är 15 år sen och ingen av de elever som går här nu hade de som studiekamrater kanske??
    Rektorn svarade bara stilla att det var ett beslut som fattats före hans tillträde....

Heloise, hoppas du fixar tentan, jag har just shakat på stolen till Bonnie

• Fjällbruttan

Nepp, inte förrän i natt....
    Men jag stycker vi ska partypynta här inne och blåsa upp ballonger och smälla upp skumpa och duka fram tårta när Blomman kommer tillbaka
    Miss you...

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2009-09-29 19:07:09 följande:
    Så det är då nån som säger att Fjosok är gift?! Det var en konstig åsikt.

Jepp, konstig åsikt..., som så mycket annat.
    Finns trådhänvisning längre bak... eller sök efter "vänta med sex tils man är gift" eller vad nu tråden heter...

Hur är det med dig då Mulle?
    Du har varit så osynlig ett tag!
    Vi har saknat dig!

• Fjällbruttan

Kjell Präst skrev 2009-09-29 19:17:01 följande:
    Du är inte ensam om det, jag har varit på väg att lägga av flera gånger de senaste dagarna

Snälla Kjell, gör inte det!
    Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb, du hjälpte ju mig med vigselpsalmer och dina förböner för min familj har ju funkat

OM det är flera som lägger ner pga av de senaste dagarnas händelser så har ju "den andra sidan" vunnit. Låt den inte göra det! Det är ju en fis i rymden jämfört med allt bra!

Skickar över styrkekramar till alla som behöver, finns en hög att ta av!

• Fjällbruttan

Frulle skrev 2009-09-29 19:17:19 följande:
    Ääääsch inte har ni saknat mig heller.. Jag har inte varit nånstans. Har inte haft nån lust bara.. Trött... Hur mår ni??

Vi har visst saknat dig! Så det så!

Varför så ledsen och trött?
    Finns det nåt vi kan göra?
    *hämtar en stor hink du kan spy ur dig all skit i*
    Vill du dela med dig så gör det, annars kan vi sitta här  lugn och ro och mumsa choklad, ja och så har Heloise lämnat in rom och cola...

Kramar om lite extra!

Förresten, du vet väl om att du är värdelfull, att du är viktig här och nu!

• Fjällbruttan

Hallå!

Villemoa, kramar i massor! Förstår din smärta, har prövat det där eländet....
    Hoppas det tar sig på nästa försök och att det går bra då
    Kommer att hålla tummar och tår för dig!
    Lämnar en kasse med kramar att ta vid behov, går även att svepa in sig med!

Passion, nice to have you back
    Jag behåller mina bevis i GB

Cantaton, du är superduktig!! Heja dig!! Ställer in en stor flaska kolsyrat kranvatten utan smak så du får dricka lite gott... blir du less kan man lägga citron eller gurkskivor i vatten, kan göra lvet lite drägligare

Tinker, jag kommer!! Jag har en jättebra medtod!! SGT!! Skjut, gräv, tig
    det är så lustigt att de ska hoppa på att man tex planerar, så att barnen har ett bra inrutat tryggt ilv... eftersom de inte kan planera själva...
    Här kom aset och meddelade i lördags när han hämtade barnen (han skulle kommit fredag kväll) att han skulle vara ledig denna vecka! Jaha... jaja... klart du kan få ha barnen (för deras skull)! Mån morgon ringer han..Måste jobba, barnen kommer ikväll...
    Jag bara flinar numera, det är han som sätter sig i sjön och unggaran genomskådar faktiskt det
    Hoppas det löser sig och att han inser barnens bästa!
    Kramar lite extra!

• Fjällbruttan

jamenjajust! Visste att det var nåt jag glömt.. som vanligt

Välkommen Alvs

Alltid trevligt med nya bekantskaper!

Lämnar in lite bananasplit, det ska vi vräka i oss till idol...
    Stora tjejenklämde till idag på kommunmästerskapet i friidrott på skolan!
    Hon vann spjutkastningen
    Klart hon ska få sin älsklingsefterrätt!

Och gissa vem som missade det... ärkeaset..hahaha,,, somliga straffar ut sig själva!
    Måndagsexemplaren tror jag har tillkommit för att man ska uppskatta det man upptäcker senare... fast nu har jag förstått så nu kan han sluta...!
    Vi har tackochlov inte hamnat i rätten än, men det är för att jag varje gång han försöker med dårpippigrejer säger att javisst, vi tar kontakt med soc och försäkringskassa och får hjälp att reda ut allt.. och då backar han snabbt som attan för att han vet att han inte har nåt att komma med...

• Fjällbruttan

Blomman!
    Pratar just med Mattias, pröva att lufta elementen igen, annars så skruva lös termostaten på elementen, det går att göra utan att nåt händer, där finns det en liten pigg som ska gå att trycka in, gör det! Håll in den i 30 sek, då ska elementet bli varmt. Går den inte att trycka in kan den ha rostat fast, då måste man tömma hela systemet för att byta piggrunka. Det kan också sitta fel termostat på elementet så att piggen inte trycks in när du vrider på den, men håller du in och det blir varmt så vet de att termostaten inte stämmer.

Låter fullständigt klart va?
    Vi har samma system, och Mattias har byggt hop det, därför har han koll...
    Ha kom tom. med en pigg grunka för att visa hur han menade, kan ta bild med mobilen  

Inboxar dig min mobil om du undrar nåt

Nu ska jag fortsätta läsa ikapp.... 

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2009-10-01 09:53:31 följande:
    passionsblomman, har du kollat att det är tillräckligt med vatten i hela systemet?Det kan behöva fyllas på ibland, brukar finnas en mätare som visar hur fullt det är. (Ska också finnas överfyllnadsskydd ifall man fyller på för mycket så att det kan rinna ut.)Ibland är det knas med termostatpinnen, den kan ha fastnat. Man kan skruva loss termostaten. På själva elementet sitter det en liten pinne som lätt ska kunna röra sig ut och in. När termostaten är av ska den var så långt ut det går, m a o ska du kunna trycka på den och den åker in. Är den trög så ta en tång så att du får grepp (inget vasst utan platt) och tvinga pinnen ut och in tills den rör sig lätt igen. På med termostaten och vips!

Tssss... du hann före mig!!!
    Så är det när man inte hinner läsa ikapp innan man ska svara!
    dessutom förklarade ju du så man fattar...

Äsch får skylla på att jag är full
    har ätit postafen (en HALV tablett igårkväll) mot mitt illamående, och jag är fortfarande luddig innanför pannbenet pga den... tål inte tabletter...

• Fjällbruttan

Men hallå, jag med jag med jag med... vill också veta med vem du ska sjunga!
    Fast fy vad trist med begravning....
    Dessutom fick jag just hjärtsnörp då "spöket " skrek... men vilken skön engleska
    Haaaaambuurger baaaaar

Mulle jag dammsuger aldrig, det har man barnen till
    I alla fall när man gormat nog länge på dem...

Passion, skönt med sonen, och skönt att höra skratt och bus

Jag rös vid tanken på mandlar, men tackar för tipset!
    Tog halva tabletten lite tidigare i går kväll och är bara liiite luddig idag.
    Ingefära har jag i maten och russin fastnar i tänderna... Fast jag skulle behöva det eftersom det innehåller järn.
    Men igår fick jag ett ryck på fyllan och gjorde en sallad med couscous, purjo, paprika, fetaost, ruccola och torkade aprikoser (mums sa jag och barnen, mattias ryggade...) och en med broccoli, rödlök, quinoa och rostade solrosfrön och linfrön.
    Då höll sig blodsockret också

Heloise, jag hoppas flaskposten har kommit fram

• Fjällbruttan

Hallå
    Idag är jag nykter! Tror inte jag ska pröva fler tabletter, blir alldeles för dizzy
    Igår kollade vi idol och sen duschade hela familjen tillsammans, är så mysigt med Saga när hon badar! Sen kollade vi en stund på Jon, Kate+eight... och var synnerligen överens om att sexlingar vill vi INTE ha Brrrrrrrrrr

idag har jag röjt i trädgården så nu är den vinterbonad,och klippt gräset för sista gången i år. Ska e. plocka enris lite senare och sätta i alla lådorna på huset, brukar virra in julbelysning i dem i december!
    Sen ska jag packa, ska göra som Solde, bo på konsumhotell, fast i 3 dygn med väninnna och shoppa och mysa
    Menjag kommer sakna er!

Middag ikväll blir en halv krabba och ett halvt paket kräftor var
    Vi hade ett paket kräftor kvar och så kör vi en halv krabba till det, mums!!

Har missat senaste Harry Potter tråden, kan nån inboxa mig den? 
    Tycker att dementorer brukar göra verkan

Jul...Åhhh vad jag längtar
    Vi firar här hemma i år med, med alla barnen, skönt! Förra året bjöd vi hela Mattias släkt och vi var 23 pers här, hade knytis och det funkade suveränt, så vi kör favorit i repris... men jag trodde pappa tänkte komma hit i år men tydligen inte... men jag är nöjd bara jag har barnen och Mattias
    Vi pyntar till 1:a advent och så har vi ett julfika för alla våra vänner... med en sådär 25 sorters kakor, ni kommer väl tanter!!
    I övrigt så slöar och läser vi oss genom julen, och nyår jobbar jag alltid.... turistbranchens dilemma men jag är så van att jag inte ens tänker på det längre!

Canaton, vilken dag du hade, klart du ska somna på soffan!  

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2009-10-03 15:32:40 följande:
    Fjällbruttan,vad duktig du varit idag! Själv har jag fortfarande inte kommit ur soffan, haha. (Jo, jag har ätit mina soppor, druckit vatten och diskat lite, men i övrigt... nä). Hade tänkt gå en promenad på eftermiddagen, men det regnar ju så Om jag får sällskap kan jag gå ut i regnet, men inte gärna själv. Så jag väntar på att mina vänner ska komma hem från jobbet så att nån kanske vill haka på...Middagen låter ju helt ljuvlig! För min del blir det väl svampsoppa eller nåt, haha. Vi brukar också ha adventsfika med massa olika sorter. Faktiskt efter inspiration från Micke som vi begravde igår... Han var nog den bästa bagaren på denna jord. På många sidor i min "Sju sorters kakor" har jag kladdat dit: "Micke gör istället..."Ja, min dag var intensiv. Idag händer ingenting Och jag är helt okej med det.

Hmm... svampsoppa är jag nog inte avundsjuk på Den brukar gå rätt bra att piffa till med lite dragon, och ev. en  gnutta curry, eller chili.. starka kryddor ökar ämnesomsättningen
    Vad du är duktig som kämpar på!

Skit i promenaden idag, du kan lika gärna sparka dig trött på soffan

Svar på tråden Tantvarning 5