• Bobou

Tantvarning 5

Och även om man nu bajsat innan man tvättar sig; blir bidén för evigt besudlad bara för den sakens skull? Gäller inte samma sak i duschen i så fall, om man nu hoppar i duschen omedelbart efter uträttat behov? Om man någon gång har diarré och måste tvätta sig, går det att använda badkaret igen efteråt? Och nåde den som kissar i duschen! :-O

Förstår att det blir tätt mellan badrumsrenoveringarna hos Panzer och Heloise.

• Bobou

Nu ska jag iväg på första repet med min nya kör! Känns spännande!

• Bobou

Hej tanterna, hoppas ni är piggare än jag idag!

Körrepet igår slutade inte förrän kl 22 och sedan var det en mils cykling hem. Väl hemma kastade jag mig i säng men var förstås alldeles för uppskrivad för att somna på ett par timmar...

Sonja:
    Det är en kvinnlig barbershopkör. De tävlar i barbershop och är verkligen seriösa, vilket var en stor omställning för mig! Jag har inte jättemycket körvana och har absolut aldrig varit med i en kör med stämfiskaler, PR-kommitté (och fyra-fem kommittéer till) och personlig fadder till nya medlemmer. Men det var roligt!!!!
    (Fjosok, nu vet du nog vilken kör det är. )

Vilken brådmogen sexåring du har! Blir verkligen imponerad över att hon kunde gå iväg och lugna sig själv och komma tillbaka med ett så diplomatiskt förslag, och inte bara för att tjafsa mer! Haha, min MAMMA har inte ens nått det stadiet än...

• Bobou

Godmorgon tanterna!

Passion, så vansinnigt spännande med husförsäljningen! Av vad man kunnat läsa sig till här i tråden låter det ju som ett supermysigt ställe, klart ni får mer än 1,1 med så många intresserade! (Och efter så mycket städning! ) Tror på Mulles knän!

Cantaton, inte för att det hjälper dig just nu, men man kan också använda tomma kosmetikaburkar, typ ansiktskrämsburkar... Om de är i glas alltså.

Min helg har varit ganska intensiv, med IKEA och flyttstök. Min syrra och hennes pojkvän börjar plugga här (idag!) och de ska bo med mig, tillsvidare iaf. Min förra lägenhetskompis flyttade ut i somras så det passar bra, fast lite trångt blir det ju. Men roligt! Får flashbacks hela tiden till när jag började plugga... Jag är så himla GLAAAD idag för att min syster kommer att ha så mycket kul! (Hon blir teknolog som jag.) Åh, ska bli så spännande att höra vad hon har att berätta ikväll!

• Bobou

Blomman, jättevacker bukett!

Haha, nej, själva hantverket att producera ett barn sådär låter inte så romantiskt kanske. Fast jag vet inte, jag tycker ändå att det är vackert och romantiskt, på sätt och vis, vilka svåra mödor ni är beredda att gå igenom för familjens och er kärleks skull...! Om det var en film eller en bok skulle det kategoriseras som ett romantiskt drama.

• Bobou

Oj, vad mycket för er att ta ställning till! Men det är ju bra att få veta, eller hur? Det är klart att det är ett tugnt besked att äggledaren säckat ihop, men chanserna minskar ju inte för att kunskapen blir större, utan förhoppningsvis tvärtom!

• Bobou

Godkväll tanterna!

Blomman; jag vet inte med dig, men orddelen på högskoleprovet har många svårt för. Där kan man iaf lätt plocka poäng genom att kunna bara några extra ord! Jag har hört de som blivit hjälpta av att läsa ett avsnitt i ordboken per dag. För mig låter det som om varit bättre att få orden i ett sammanhang, menmen... om inte annat så somnar man väl snabbt på kvällen iaf

(Iofs så tror jag att man hört många ord i något sammanhang förut, men inte känt till deras exakta betydelse. Hittar jag ett sånt ord i ordboken får jag en liten aha-upplevelse, och det tror jag faktiskt är bra för inlärningen!)

Alldeles nyss lärde jag mig faktiskt ett nytt ord: thuja!

Jag har inte några större viktproblem, men mitt bästa tips för en platt mage får ni ändå: somna hungriga! Då är magen platt och fin en liten stund på morgonen i alla fall... Ikväll blir det svårt dock, för det doftar helt underbart här i köket av pojkvännens choklad- och blåbärsmuffins! Som tur är ska han ha med (de flesta av dem) till jobbet.

Godnatt med er!

• Bobou

Äsch, man behöver ju inte vara vrålhungrig, bara inte mätt. Läser man ordboken somnar man ändå.

(Och så sover jag så oroligt på full mage, så det är främst av denna anedning jag försöker att inte äta timmarna innan läggdags, men det är säkert individuellt.)

Frulle skrev 2009-08-26 11:38:44 följande:
    Vilken MARDRÖM att lägga sig hungrig! Nej det tipset tänke jag inte följa!
  • Bobou

TinkerBelle, jag kan ändå inte låta bli att undra vad som fick din man att vidarebefodra en så uppenbart korkad, onödig och ogenomtänkt kommentar? Tråkigt med en sådan svägerska, hoppas hon inte är sån för jämnan. Vissa människor, som är bra annars, blir väldigt självupptagna i svåra perioder i livet. De kan inte se förbi sin egen sorg och smärta och se att andra också har det svårt. Låt oss hoppas att det är fallet här!

...och att du och maken får möjlighet att ta igen de förlorade dagarna sedan när han kommer hem!

• Bobou

Ja, men det tror jag du gör rätt i. Med somliga får man bara ha överseende helt enkelt och finna tröst i tanken att "I'm the bigger person"... (Förlåt engelskan, kommer inte på någon svensk motsvarighet!) Man kan inte förändra dem och ingen blir gladare av att man skapar ännu fler konflikter. Man väljer inte sina släktingar - på gott och ont!

TinkerBelle skrev 2009-08-26 18:01:58 följande:
    Jag har frågat mig själv samma sak och jag har inte svaret. Smatidigt så pratar vi om allt.Han har det jättejobbigt med sin far och syster eftersom dem redan innan det blev kris var egocentrerade och trångsynta.Jättegullig och trevliga när dem vill, men kan vara rent dj**vliga också. Beter sig som barnrumpor.Själv har jag dåliga erfarenheter från mitt tidigare förhållande där jag, dum som jag var, hade ett stort förtroende för min svägerska, vilket jag fick äta upp flera gånger om...Eftersom det inte var en engångs grej så funderar jag om jag kommer kunna ha annat än en ytlig relation till nuvarnade svägerskan. är liksom för gammal för att klä skott åt hennes ångest.Får väl nöja mig med att vara lagom artig framöver.Jag vet ju att det bara är för en kort tid som det kommer vara så här. Tur är att jag är i ett annat land så att jag inte hamnar mitt i hela tiden, för det hade jag itne klarat.
Svar på tråden Tantvarning 5