Ja, men det tror jag du gör rätt i. Med somliga får man bara ha överseende helt enkelt och finna tröst i tanken att "I'm the bigger person"... (Förlåt engelskan, kommer inte på någon svensk motsvarighet!) Man kan inte förändra dem och ingen blir gladare av att man skapar ännu fler konflikter. Man väljer inte sina släktingar - på gott och ont!
TinkerBelle skrev 2009-08-26 18:01:58 följande:
Jag har frågat mig själv samma sak och jag har inte svaret. Smatidigt så pratar vi om allt.Han har det jättejobbigt med sin far och syster eftersom dem redan innan det blev kris var egocentrerade och trångsynta.Jättegullig och trevliga när dem vill, men kan vara rent dj**vliga också. Beter sig som
barnrumpor.Själv har jag dåliga erfarenheter från mitt tidigare förhållande där jag, dum som jag var, hade ett stort förtroende för min svägerska, vilket jag fick äta upp flera gånger om...Eftersom det inte var en engångs grej så funderar jag om jag kommer kunna ha annat än en ytlig relation till nuvarnade svägerskan. är liksom för gammal för att klä skott åt hennes ångest.Får väl nöja mig med att vara lagom artig framöver.Jag vet ju att det bara är för en kort tid som det kommer vara så här. Tur är att jag är i ett annat land så att jag inte hamnar mitt i hela tiden, för det hade jag itne klarat.