• Bobou

Tantvarning 5

Åh!!! Men Blomman, det är ju toppen! Heja, heja!!!

• Bobou

Im yours skrev 2009-09-01 10:37:03 följande:

Hej, hej!Frulle; Jag trodde ett tag att du felanmält någon ang spiralen.
    Hahaha! Då kan jag tänka mig att de garvat på kundtjänst...

Frulle, jag lyckades över helgen odla en hel koloni bananflugor i papperskorgen på jobbet. Äckelpäckel. Igår surrade de runt skärmen hela dagen men idag tror jag de börjar bli matta av hunger, som tur är. (Ja, jag tog såklart bort all flugmat...) Men jag slapp iaf trampa på dem på golvet!

I'm yours, vad roligt att det går så bra med manusskrivandet!

Idag är jag ynklig. Sitter och har känningar av en eventuellt annalkande urinvägsinfektion, och jag VILL INTE. Det är verkligen den värsta känslan i världen!!! Så jag bälgar i mig vatten och te och tog bussen till jobbet, hoppas det hjälper.

Gjorde förresten en paj igår som jag gärna bjuder på! Äppelpaj med rosmarin och citron, någon? Finns vaniljsås också såklart!
  • Bobou

Ja, det här med att det hormonspiraler funka lokalt har jag aldrig fattat. När det nu är äggstockarna som producerar könshormoner till hela kroppen, hur kan då något som påverkar dem kallas lokalt? Var _spiralens_ hormoner hamnar är ju faktiskt av underordnat intresse...

• Bobou

Heloise, men om den verkar lokalt i livmodern, hur hindrar man den då från att också påverka äggstockarna? De ligger ju liksom i närområdet. Jag tänker att det är det som händer med de som får problem av hormonspiral, för så mycket hormoner från spiralen borde inte gå ut i blodet tycker jag... *spånar*

• Bobou

Godmorgon alla tanter!

Tack för alla tips mot uvi! Jag skulle gärna dricka tranbärssaft, även fast jag tycker att det funkar lika bra med allt surt, men jag har inte hunnit till affären än... Kör direkt efter jobbet igår, nämligen. Så jag fortsätter med att dricka MYCKET, och kissa MYCKET, och det har inte blivit värre iaf, men jag har fortfarande "känningar".

När det väl brutit ut finns det ett naturläkemedel som funkar; Uva-E. Det tar liksom udden av symtomen. Och att Bobou, a.k.a. Planetens Största Skeptiker, tipsar om naturläkemedel, det hör inte till vanligheterna ska tanterna veta!! Iaf, jag hopps att det inte behöver gå så långt. Jag hade en period med uvi:er för jämnan, men genom att skyndsamt mota Olle i grind vid vid första känningen, har jag nu varit fri i flera år.

Tinker, vilken fasa för din vän! Värsta thrillerfilmen ju; att det liksom hänger på minutrar och sekundrar om hennes barn får leva eller inte... Kanske ett uppslag för Im yours?

Nej, jag menar inte att skämta bort det. Jag håller tummarna hårt! Och är glad för din skull att du får hem maken!

Frulle: jag hejar på dig! Det här fixar du!

Och Fjällbruden, vad du får kämpa för svärmor! Ofattbart att det ska vara så svårt...

dfk: duktigt med viktnedgång trots godisgömman på jobbet! Själv blir jag alldeles till mig bara av att få gratis kaffe... var student för länge.

Och slutligen Passion: tänk vilka pengar man kan göra på städning!

Kram på er!

• Bobou

Men det är väl klart att man drar in på de som inte orkar protestera... Hur kan behovet av rullator vara säsongsbundet?!

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 11:22:35 följande:
    Tycker nästan det är värst att de drar in på  de som är redan svaga, dvs gamla och barn, barnen har ju oftast, i alla fall i den här tråden , föräldrar som kämpar för dem men pensionärerna? Om du dessutom redan är sjuk och inte vill ligga samhället till last... så lågt att slå mot de grupperna! Men nu ska jag leta rullator på blocket Och idag har jag äntligen tagit ett beslut OCH skickat in annons till tidningen Besvärligt när fotografen tagit så många fina bilder Hojtar till när jag lagt in dem här
  • Bobou

Herregud, visste inte att spiraler var såna mordredskap!

Frulle skrev 2009-09-02 11:49:14 följande:
    Har varit och tagit ut min spiral nu.. Det var TUR att jag kom idag sa hon. Den var nästan inne i livimodern så hade jag väntat några dagar till hade det blivit operation för min del
  • Bobou

Haha, pratade med pojkvännen om barn igår kväll... Han sa att "innan vi får barn måste vi hunnit ha jättemycket jättebra sex för sen blir det svårt!" Ska jag vänta på att jag haft tillräckligt med bra sex blir jag nog världens äldsta mamma!

• Bobou

Fjällbruttan, det var ta mig tusan de snyggaste bröllopsfoton jag sett!!! Vilka UNDERBARA miljöer, och ni passade så väl in med ert gröna tema! Och buketten var helt makalös också!

• Bobou

Heloise: Tack för att du frågade! Det som jag menade var ju om spiralen påverkar äggstockarna i deras hormonproduktion (vilket i sin tur skulle påverka resten av kroppen), snarare än om ägglossningen påverkas. Men om ägglossningen påverkas för vissa så antar jag att hormonerna iaf sprider sig ända till äggstockarna...

Och du; vet man att ens artiklar är bäst så är det klart att man citerar sig själv

Tinker: vad jätteskönt att höra att kejsarsnittet gått bra! Härligt! Hoppas de slapp offra någon lungpatient också!

Svar på tråden Tantvarning 5