Tantvarning 5
Åh!!! Men Blomman, det är ju toppen! Heja, heja!!!
Åh!!! Men Blomman, det är ju toppen! Heja, heja!!!
Im yours skrev 2009-09-01 10:37:03 följande:
Ja, det här med att det hormonspiraler funka lokalt har jag aldrig fattat. När det nu är äggstockarna som producerar könshormoner till hela kroppen, hur kan då något som påverkar dem kallas lokalt? Var _spiralens_ hormoner hamnar är ju faktiskt av underordnat intresse...
Heloise, men om den verkar lokalt i livmodern, hur hindrar man den då från att också påverka äggstockarna? De ligger ju liksom i närområdet. Jag tänker att det är det som händer med de som får problem av hormonspiral, för så mycket hormoner från spiralen borde inte gå ut i blodet tycker jag... *spånar*
Godmorgon alla tanter!
Tack för alla tips mot uvi! Jag skulle gärna dricka tranbärssaft, även fast jag tycker att det funkar lika bra med allt surt, men jag har inte hunnit till affären än... Kör direkt efter jobbet igår, nämligen. Så jag fortsätter med att dricka MYCKET, och kissa MYCKET, och det har inte blivit värre iaf, men jag har fortfarande "känningar".
När det väl brutit ut finns det ett naturläkemedel som funkar; Uva-E. Det tar liksom udden av symtomen. Och att Bobou, a.k.a. Planetens Största Skeptiker, tipsar om naturläkemedel, det hör inte till vanligheterna ska tanterna veta!! Iaf, jag hopps att det inte behöver gå så långt. Jag hade en period med uvi:er för jämnan, men genom att skyndsamt mota Olle i grind vid vid första känningen, har jag nu varit fri i flera år.
Tinker, vilken fasa för din vän! Värsta thrillerfilmen ju; att det liksom hänger på minutrar och sekundrar om hennes barn får leva eller inte... Kanske ett uppslag för Im yours?
Nej, jag menar inte att skämta bort det. Jag håller tummarna hårt! Och är glad för din skull att du får hem maken!
Frulle: jag hejar på dig! Det här fixar du!
Och Fjällbruden, vad du får kämpa för svärmor! Ofattbart att det ska vara så svårt...
dfk: duktigt med viktnedgång trots godisgömman på jobbet! Själv blir jag alldeles till mig bara av att få gratis kaffe... var student för länge.
Och slutligen Passion: tänk vilka pengar man kan göra på städning!
Kram på er!
Men det är väl klart att man drar in på de som inte orkar protestera... Hur kan behovet av rullator vara säsongsbundet?!
Herregud, visste inte att spiraler var såna mordredskap!
Haha, pratade med pojkvännen om barn igår kväll... Han sa att "innan vi får barn måste vi hunnit ha jättemycket jättebra sex för sen blir det svårt!" Ska jag vänta på att jag haft tillräckligt med bra sex blir jag nog världens äldsta mamma!
Fjällbruttan, det var ta mig tusan de snyggaste bröllopsfoton jag sett!!! Vilka UNDERBARA miljöer, och ni passade så väl in med ert gröna tema! Och buketten var helt makalös också!
Heloise: Tack för att du frågade! Det som jag menade var ju om spiralen påverkar äggstockarna i deras hormonproduktion (vilket i sin tur skulle påverka resten av kroppen), snarare än om ägglossningen påverkas. Men om ägglossningen påverkas för vissa så antar jag att hormonerna iaf sprider sig ända till äggstockarna...
Och du; vet man att ens artiklar är bäst så är det klart att man citerar sig själv
Tinker: vad jätteskönt att höra att kejsarsnittet gått bra! Härligt! Hoppas de slapp offra någon lungpatient också!