• Frulle

Tantvarning 5

Kommer gå så bra ska du se!!!
    Zack tjatar om att han vill minsann gå själv till dagis!!!! Tar ju bara 20 minuter att gå!
    Ja du gubben. Lite äldre än 4 bör du nog vara!!

dfk skrev 2009-08-29 15:18:35 följande:
    Nu har jag varit på skärgårdsmarknad. Tinker- det låter som om du har haft det tufft! Sonja- vad härligt de låter att ha sitt drömhus. Passion- snart så har du också ditt drömhus.Jag har låtit äldsta dottern åka pendeln själv med några kompisar till ett köpcentrum. Hon fyller 13 år snart så det var väl dags. Men jag har haft massor av. Tänk på att...... Akta dig för..... Glöm nu inte......Jag vet att jag är larvig men det är stort att min dotter själv ska iväg och shoppa. Hoppas att allt går bra nu. Hon kan vara lite tankpridd ibland, men dom är ju flera förståss som håller ihop.
  • Frulle

haha

dfk skrev 2009-08-29 15:55:43 följande:
    Tack Frulle att du lugnar mina nerver lite! Jag har än sålänge bara ringt henne en gång. Då var dom Gina Tricot. Vad gör du där frågade jag, håll dig till polarn o pyret. Maaaaaammaaa.. morr.... fick jag till svar.Jag håller med om att din son snällt får vänta med att gå till dagis själv.
  • Frulle

Alltså jag kan itne förstå människor som inte har den respekten för folk.

Ok, nu har ju 99% av alla som bara "dykt upp" varit trevliga, men att dom inte tänker på att ni faktiskt BOR där?!?!

passionsblomman skrev 2009-08-30 19:55:58 följande:
    Vet ni vad?Jag har just haft ett äkta psykfall i mitt hem! Jag stod vid diskbänken och plötsligt var där ett ansikte på andra sidan fönstret. Det fönstret vetter mot skogen och berget, så genom det brukar man på sin höjd se rådjuren, räven eller katterna.Den här människan pratade HELT utan uppehåll i ett tempo jag aldrig hört förut. Hon var HELT osammanhängande och mer eller mindre bara klev in här. Jag fick säga till henne att lugna ner sig.Något sa mig att snabbaste och mest friktionsfria sättet att få henne härifrn var att låta människan titta inne också och sedan hoppas att hon skulle åka härifrån. Men det tog ändå mer tid än vad jag ville att hon skulle få i mitt liv.Shir vilken galning! Har inte sprungit på någon sådan sedan min tid på 7-11. Då sprang det runt en hel del sådant folk på nätterna...Nä, hon var galen och det var ta mig fasen obehagligt att hon plötsligt stod här i mitt hem. Jag är glad att om några veckor så finns inte längre min hemadress utlagd på nätet...
  • Frulle

Usch. Ja men hoppas koko-tanten har kulor då!!

passionsblomman skrev 2009-08-30 20:09:15 följande:
    Nä, de tänker att de vill SE och så tror jag inte folk ens inser att det är permanentboende heller.Och så tycker de att "jamen ni vill väl ha ut så mycket som möjligt så det är väl bra att få visa"Fast problemet med den här var ju att hon var tokig. För det var hon.
  • Frulle

haha ja bajs i brevlådan vill man ju inte ha!!

Räcker med tvestjärtar!

passionsblomman skrev 2009-08-30 20:16:57 följande:
    Den koko-tanten skulle inte få köpa mitt hem om hon så hade miljoner. Det skulle nämligen innebära att jag vore tvungen att ha fortsatt kontakt med henne och att min nya adress skulle avslöjas för henne. Det vore en katastrof, för hon skulle antagligen ringa i tio år framöver och ställa oss till svars för att hon inte vet hur man byter en säkring eller får igång motorvärmaren. Fy fan vilken mardröm.Förutom att våra grannar antagligen skulle skicka bajs i brevlådan till nya stället som hämnd för att vi utsatte den för henne!
  • Frulle

Morr.. Sitter i en mycket irriterande tråd på familjeliv!!

Kanske är JAG som är knäpp, men jag har jävligt svårt för tjejer som är 15-19 år som sprnger o skaffar barn!!

• Frulle

Alltså hörru du!!!!! Älgstek med kantarellsås lät inte LITE gott det!!!

Fjällbruttan skrev 2009-08-30 20:44:08 följande:
    Go´kväll alla tanter och tant-fans Villemoa, nästa gång du träffar dina släktingar, om det nu skulle hända att du måste se de idioterna igen så finns det ett bra uttryck:Det ni tycker och vad en höna skiter lägger jag i samma påse...Funkar inte det så be dem hoppa och skita tills de får randiga ben!Du är världens bästa och mest underbara mamma till Moa och du kommer att vara ännu bättre till lill-bebis, den som tycker nåt annat är ett jävla ärkepucko!Solde, kul att se dig i rymden igen, och även du lilla bruden!Blommis, underbart med bud, inte underbart med tok-dårar! Gu´va läskigt, skönt att du är en tant med skinn på näsan så du fick ut henne smidigt!Röd soffa låter fullständigt underbart!Frulle, hur är det med förkylningen, jag hoppas den inte innehöll några smågrisar!heloise och Panzer, hoppas ni slipper smågrisar ni med, och att Panzer har kryat på sig! Skönt med tofflor, jag har i dun hur går det med missekatten fårn Blommis?Sonja, vi vräkte i oss älgstek med kantarellsås och färskpotatis här och jag känner igen mig idag, jag har mitt drömhus också, sånär som på ett ppar detaljer, som förhoppningsvis löser sig till sommaren Min helg bestod av:Fredag, husvagn occh sexhjulling till en vacker plats, två paket kräftor till middag, skön sömn med regent som smattrade på husvagnstaket!Lördag, vaknade, lyssnade på regnet, vände oss om och somnade om tills 10... sköööönt.Ut med sexhjulingen till numera gps-utmärkt kantarellställe Efter en timmes letande fann vi det, en hel jäkla backe med kantareller!Vi for hem på lördag kväll med 14,4 kg!Duschade och så go´middag med kantarellmacka som förrätt, såklart!Söndag, rensat kantareller, rensat, kantareller, rensat..... förvällt... jo och så en fika med vänner som var förbi och en rak utskällning till maken som tillslut, hör och häpna, masade sig ner till sin mamma och berättade hur han kände inför hennes sjukdom och imorgon ska jag få ringa så hon får larm och lite hjälpmedel och han ska följa henne till lassarettet! ÄNTLIGEN!!! Hon har max ett par månade kvar och det gäller att ta hand om varandra nu! Inte sen....Svärfar är en idiot så honom orkar jag inte ens bry mig i...Igår när vi var förbi när vi kom hem sa hon att hon funderade på toastol uppe ( de har toan i källaren, nerför en jättebrant trapp utan räcke) Bra, sa jag , då slipper du ju fall trappen och kan ta det lugnt när du blir kissnödig.Då säger dumdjäveln till karl, det är iväl inget bra med toa-stol, hon ligger ju bara hela dagarna här uppe för hon säger att hon inget orkar, så då måste hon ju MOTIONERA i trappen... aaaahhhrrrrrg... Opps... maratoninlägg.. f´låt... lämnar kantareller, rensade och klara till alla  
  • Frulle

har ni hört talas om det där zumba?? Dansträning!

• Frulle

Ahaa men du har inte fått hem den än??

lillabruden skrev 2009-08-31 08:18:20 följande:
    beställt
Svar på tråden Tantvarning 5