Alltså hörru du!!!!! Älgstek med kantarellsås lät inte LITE gott det!!!
Fjällbruttan skrev 2009-08-30 20:44:08 följande:
Go´kväll alla tanter och tant-fans Villemoa, nästa gång du träffar dina släktingar, om det nu skulle hända att du måste se de idioterna igen så finns det ett bra uttryck:Det ni tycker och vad en höna skiter lägger jag i samma påse...Funkar inte det så be dem hoppa och skita tills de får randiga ben!Du är världens bästa och mest underbara mamma till Moa och du kommer att vara ännu bättre till lill-bebis, den som tycker nåt annat är ett jävla ärkepucko!Solde, kul att se dig i rymden igen, och även du lilla bruden!Blommis, underbart med bud, inte underbart med tok-dårar! Gu´va läskigt, skönt att du är en tant med skinn på näsan så du fick ut henne smidigt!Röd soffa låter fullständigt underbart!Frulle, hur är det med förkylningen, jag hoppas den inte innehöll några smågrisar!heloise och Panzer, hoppas ni slipper smågrisar ni med, och att Panzer har kryat på sig! Skönt med tofflor, jag har i dun hur går det med missekatten fårn Blommis?Sonja, vi vräkte i oss älgstek med kantarellsås och färskpotatis här och jag känner igen mig idag, jag har mitt drömhus också, sånär som på ett ppar detaljer, som förhoppningsvis löser sig till sommaren Min helg bestod av:Fredag, husvagn occh sexhjulling till en vacker plats, två paket kräftor till middag, skön sömn med regent som smattrade på husvagnstaket!Lördag, vaknade, lyssnade på regnet, vände oss om och somnade om tills 10... sköööönt.Ut med sexhjulingen till numera gps-utmärkt kantarellställe Efter en timmes letande fann vi det, en hel jäkla backe med kantareller!Vi for hem på lördag kväll med 14,4 kg!Duschade och så go´middag med kantarellmacka som förrätt, såklart!Söndag, rensat kantareller, rensat, kantareller, rensat..... förvällt... jo och så en fika med vänner som var förbi och en rak utskällning till maken som tillslut, hör och häpna, masade sig ner till sin mamma och berättade hur han kände inför hennes sjukdom och imorgon ska jag få ringa så hon får larm och lite hjälpmedel och han ska följa henne till lassarettet! ÄNTLIGEN!!! Hon har max ett par månade kvar och det gäller att ta hand om varandra nu! Inte sen....Svärfar är en idiot så honom orkar jag inte ens bry mig i...Igår när vi var förbi när vi kom hem sa hon att hon funderade på toastol uppe ( de har toan i källaren, nerför en jättebrant trapp utan räcke) Bra, sa jag , då slipper du ju fall trappen och kan ta det lugnt när du blir kissnödig.Då säger dumdjäveln till karl, det är iväl inget bra med toa-stol, hon ligger ju bara hela dagarna här uppe för hon säger att hon inget orkar, så då måste hon ju MOTIONERA i trappen... aaaahhhrrrrrg... Opps... maratoninlägg.. f´låt... lämnar kantareller, rensade och klara till alla