• Heloise

Tantvarning 5

Grattis Blomman!

Update ifrån Gävle T minus 4 och en slatt dag kvar till den stora dagen.

Klänningen är jättefin, på en galje, inte riktigt lika fin på mig, jag får 4 tuttar i fram och två i bak, lägg till en tunna på magen och taaatatatatataaa en slöja i fel färg och ni förstår min totala lycka.

Drömmer mardrömmar om att systern frå USA crashar bröllopet, men kan addera en till fasa; att tuttarna rymmer ifrån klänningen under knäböjet. Japp tack vare Panzer, som skrattande påpekade hur skojjigt det vore om jag klev på klänningen framtill när jag skulle upp ifrån knäböjet.

Min stackars små axelbandsvana tuttar blir rädda och rymmer ner till naveln när de slipper ifrån axelbanden. Kanske ska prova locka fram dem med en sockerbit eller nått?

Jag har massor med saker att göra men upptäcker att jag blir sittandes framför samma tv serie mumlandes en ruta, två rutor, tre rutor, fyra rutor, fem rutor, sex rutor, fina höft muskler, biceps, triceps och valkiga händer om och om igen som en jäkla mantra.( översättning jäkligt snygg kille i serien, tror inte han skulle påpeka hur kul en tuttut vore under vigseln, han är en gentleman)

Summa summarum: en brud med 6 tuttar varav 2 är på rymmen, en tunna mitt på och en slöja som ser gul ut. Lägg till ett monsterbrännsår på armen och svarta ringar under ögonen och japp the perfect bride!!!

Jag ville vara fin och klassisk och smal och fantastisk, men men men antar att jag och mina 6 tuttar och min tunna blir gifta iaf, har anlitat en övervakare som tar med sig bazookan ifall Panzer säger nej och efter middagen öppnar baren...

Tack och hej ifrån bröllopslandet. BTW Lisen en av mina vänner uttryckte sig fint idag: H jag skulle hellre springa ett maraton i helvetet än gifta mig.

• Heloise

vill bara förtydliga en sak; jag vill faktiskt gifta mig och ser framemot dethaha, jag hade bara ett minisamanbrott idag. Tänkte ta det stora på måndag

• Heloise

morning ladies!
    Sista dagen på jobbet idag yay! Sen har vi 4 v semester.

Kul med katterna Soldemor, kanske lilla Blomman kommer vara mer förtjust i utställningar än fluff fröknarna. Just nu är jag vara revisor i kattklubben, inte speciellt kul men jag har lyckats ärva titeln ifrån min mamma som varit revisor i 20 år.

Längtar efter lilla Blomman, tjejerna oxå( tror vi, fast de är ganska ego så kanske inte haha)

Det är så tråkigt på jobbet, och jag är så himla trött men får komma hem tillnystädat fint hus( städerskan är där i dag med) och så ska Panzer och jag skriva festprogrammen klart.

• Heloise

Soldemor kan du kika i präst tråden, jag undrade över intåget. Du kan svara här elle där eller inboxa om du har tid.

Grejjen är att det kommer bli supersvårt rent logistiskt sett att göra som vår präst tänkt sig

• Heloise

DFK: jag har ställt ut men lagt ner eftersom Smulan aka Miss Piggy itne gillar det, hon har två cert, kanske skulle dragit iväg henne för en till och sett om vi fått det sista men hon hatar det verligen så jag har inte mage. Den andra är vårt lilla olycksbarn, hon har en färg som inte finns. Dvs hon är svart( mer röksvart brun med lite lite lite tabby som bara syns när hon är rakad) men hennes föräldrar kan inte få en svart så hon måste vara sköldpadda( kanske en röd fläck mellan tårna eller nått) men därför kan vi itne ställa ut henne eftersom hon inte motsvarar färgkriterierna.

Jag har perser, min mamma födde upp perser i många herrans år och det har liksom aldrig funnits någon annan ras för mig. Även om jag tycker hemkt mkt om ragdolls och skogisar. Nu ska vi få en liten blandning ifrån passionsblomman som är svart, en riktigt katt enligt Panzer. Ska bli kul och se hur våra fröknar tar till sig en liten vild bebbe.

Nästa katt jag köper kommer att vara en britt och sedan en exotisk.

• Heloise

Jo det kan jag nog göra men jag är för lat haha, hon kommer iaf inte att gå nå bra eftersom hon måste vara sköldpadd tydligen enligt Sverak, om hon inte är det så har hon fel pappa och det skulle ju inte vara så kul haha.
    Äsch hon är söt som det är, vi får prova att ställa ut Blomman ist
    Har bara hört bra om exotiska, men jag skulle gärna vilja ha en med lite mer nos, funderar på en colorpoint, de har oftast lite längre nosar, annars är jag förtjust i silver varianterna, tabby, spotted, tigre mmmm, min dröm fär förutom colorpoint är blåsköldpadd och vit, mamma hade en sån och de ser ut som små bakelser. Gud jag skulle kunna ha hela huset fullt med missar men Panzer tramser säger nej, räcker tydligen med 3. Vi får se ibland kan det ju bara komma en till missunge, man behöver ju inte säga nått, han märker ju inte när jag färgat håret så han kanske inte märker en 4 katt haha

Soldemor skrev 2009-07-22 13:06:10 följande:
    Kan du inte ta med henne till en utställning och låta en domare färgbedöma henne. Är hon stambokförd måste du ha rätt att ställa ut henne, sen är det väl upp till proffsen att bestämma vilken färg hon har?
  • Heloise

JAG HAR SEMESTER!!! Var bara tvungen att skrika ut lyckan.
    Tyvärr är Panzer ett miffo så det är ju ett smok i bägaren, men sen får jag åka hem till nystädat hem poch korka upp en flarra vino och röka lite och göra ferreprogram. Det ska nog bli bröllop för oss med; rock on ladies!

• Heloise

Wow blomman fantastiskt! Tar ett till glas vin för att fira!

• Heloise

jag svär över ferreprogrammet och dricker vin, mmmm städerskan har gått och det luktar sådär kliniskt rent i hela huset

Svar på tråden Tantvarning 5