Tantvarning 5
Jag har precis klurat ut något... kan sätta mitt liv på att ajg har rätt
Jag har precis klurat ut något... kan sätta mitt liv på att ajg har rätt
jag*
tror jag vet vem akademiker söker fru är på BT.
Ni som ville ha inboxat har fått mail
Visst inboxar dig
Nu ska jag iväg och förbereda nästa fest, mormor fyller 80 imorron, och vi ska ha stor fest med massor med folk hemma hos oss. Sedan på söndag kommer holländarna och ska stanna en vecka.
Jag och min man var på trav igår med en av marsalkarna, det var midnattstrav och vi hade mat,vin och öl med oss. Jättekul! Tyvärr var vinet slut vid 7 loppet, orutinerat! Jag fick dricka öl på slutet*ryser*. Vart lite susig i kupan, gud vad skönt det är med semester!
Kram
Har precis ätit lite grillspett och druckit rödvin, nu har jag tagit ut äppelkakan ur ugnen( smakade lite gud vad god den var!)provade en ny variant i dag, Nils Emils snabba äppelkaka med nötter. Till det tror jag att det blir en kopp kaffe och en liten baileys.
Ska kika på en film på canal+ och slappa.
nope livet som nygift kommer att sätta sig på midjan sanna mina ord haha
Åh den skulle jag vilja se!
Slänger in receptet på äppelkakan
125gr smält smör
1.5 dl vetemjöl
1.5 dl socker
1 ägg
50gr hacakde nötter
1 msk kanel
2 msk socker
2 äpplen
Smält smör och rör i socker, vetemjöl samt ägget. Häll i smörad och bröad form( springform)
Skala äpplena ochs kiva tunt, skaka runt dem i socker och kanel, lägg dem på smeten( tätt) och stö hackade nötter över.
ca 25-30 min i 175 grader. Vi hade vaniljvisp till men det går nog bra med vaniljglass också.
Tar bara max 5 min att göra, ergo äppelkaka på under en halvtimme
Tjoho, nu är mormors 80-års partaj avklarat, mina fötter värker och jag måste tvätta sängkläder till Holländarna som vi ska hämta på Arlanda imorron kl 11:30, sen blir det full fart en till vecka, undra var min semester är?
Men mormor vart firad och maten var god, talen roliga och alla var glada!
Nu ska jag ta igen mig i soffan en sväng,Pner vill powernappa, men man kan ju itne powernappa på kvällen heller!
Min frisör heter Terese, men kallas för Tess, känns inte som ett 80-tals namn.
Nu ska jag och Panzer dra till Uppsala med våra vänner från Holland.
Ha det bra!