• Heloise

Tantvarning 5

passionsblomman skrev 2009-08-04 12:52:44 följande:
    Har du sett att du är inboxad Heloise?
    Såg det nu, men har lite bråttom så jag svara här

Vi hade tänkt höra om det gick bra den 9 aug då vi ska ner och lämna Holländarna till Arlanda men annars går det bra den 13 eller 14 som vi sa från början. Skulle vara bra om vi kunde komma lite tidigare kanske den 12 eller nått, för vi ska på fest den 15 och det är ju bra om hon boat in sig innan vi lämnar dem ensamma.

Jag ser nu själv att det ser ut som en 5 åring skrivit den meningen men nu får det vara så, mitt huvud är tungt från vindrickning
  • Heloise

Har äntligen 5 min helt själv, börjar känna det som om vi driver hotell, vi har nog bara haft en dag själva sen bröllopet. Inte för att det gör något jag gillar att ha folk omkring mig, men jag känner att jag fortfarande är lite trött efter allt jobb och det har inte direkt varit en lugn slappa semester so far.

Holländarna är otroligt trevliga och vi hade en härlig dag i går med sol och bad på stranden, en tur till älgparken( klappade fin älg med söta kalvar)go cart och god middag på en pub på kvällen. Följt av kaffe och äppelkaka hemma.

Imorron ska vi till huvvudstaden för sightseeing och i kväll ska vi på trav. På lördag har vi stor grillfest hemma med massor med kompisar. Fullt ös hela tiden.

Blomman: går den 13 bra?

Har inte hunnit läsa ikapp men jag hoppas att magar, fötter, leder och hus blir bra!

• Heloise

Nope jag hänger inte på; jag har svultit i månader för bröllopet . Nu har jag semester och jag tänker både äta och dricka. Funderar på att ta ett svalt bad och ett stort glas vitt vin, eller lite rom, då kanske Johnny dyker ujpp i badkaret

Panzer och jag skjutsade Holländarna till Arlanda idag, igår hade vi en stor blöt( byebye bröllopsvin)grillfest med massor av vänner, det var supertrevligt.

Blomman, vi har ett nytt namn till lilla Blomman, inte för att det är nått fel på Blomman, men hon verkar ganska tuff och så hörde vi ett sånt fint och coolt namn att vi tänkte det kommer nog bli perfekt på henne.
    Vi kommer den 13 och hämtar missungarna.

• Heloise

Ja det var jättehärligt, vi har underbara vänner!
    Tirza ska hon heta, vär holländske vän Daan's syster heter Tirza och jag tycker det är ett sådant coolt namn.

Cantaton skrev 2009-08-09 19:10:50 följande:
    Heloise, det låter som en härlig fest Får man veta vilket namn ni tänker?
  • Heloise

Mamma har haft en Tobbe( Torbjörn Jansson oxå travkusk) kul med lite ovanligare namn, våra heter fantasilöst nog Smulan och Flisan.

Cantaton skrev 2009-08-09 23:19:13 följande:
    Det var coolt och låter som det passar en katt. Min lilla kusin har döpt sina kattungar till Stig H och Silver, haha.
  • Heloise

Jag har 2 veckor kvar som semesteralkoholisist och mkt gott vin kvar, men jag har resignerat och börjat räkna points igen, men om 2 veckor så skruvas vinkorkarna igen och byebye kaffe med baileys i, iaf i veckorna haha.

Jag älskar att vara vuxen, att få ta en cigg och ett glas vin bara så där ändå på en vanlig hederlig tisdagskväll
    Gå ner i vikt måste jag göra, men jag tänker njuta 2 veckor till sen så ska fläsket väck!

feministbrud skrev 2009-08-11 15:44:47 följande:
    Nu ska semesteralkoholisten begravas och den nya hårt arbetande feministbruden ska gå ner i vikt. Snart: promenad hem. Sedan: Till cykelaffären med cykelhelvetet som är låst med lås som saknar hel nyckel och som dessutom har punka på påda däcken.Någon som är i samma sits?
  • Heloise

Grattis Villemoa!

Hejhej Sonja hoppas ni har haft det superbra.

Jag håller på att förbereda mig för att bada katterna, att bada dem är som att bada kobror med klor ungefär. Men men vi vill att de ska vara fina tills lillasyster kommer.

Panzer och morfar målar och jag har vikt tvätt, tvättat, dammsugit samt torkat golven på morgonen. Skönt med semester!

• Heloise

Missarna är nybadade, fluffiga( ser ut som maränger) de är även
    vansinnigt förbannade och tjuriga. Fast det gick förvånandsvärt bra idag faktiskt.

Nu ska jag ta en dusch och sedan ska jag laga lite mat.

• Heloise

Åh vad roligt det var att träffa härliga blomman irl!
    Söt stuga och fin utsikt, gulliga missar och härligt väder!

Japp som min man precis skrivit så har lilla Tirza flyttat in under diskbänken i tvättstugan, storasyster Smulan sitter vakt 1 m ifrån.

Panzers syrra har tagit de andra två i kullen, Tiger och Timon ska de heta.

Svar på tråden Tantvarning 5