Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning 5

beställt

Frulle skrev 2009-08-30 21:57:59 följande:
    har ni hört talas om det där zumba?? Dansträning!
  • lillabruden

nu finns det bilder i galleriet!! ena hamna på sneddan men det gör väl inget`? lite för o efter bilder har inte friserat det nåt ännu och eftersom det inte blev min ordinarie frisör så lät jag klippa det helt vanligt :-S
    Men är nöjd!!

Frullemulle, ingen zumba än nä men den är ju på väg! skulle ta upp till 2veckor o få den (!!) tror det är därför mitt inlägg försvunnit....jag skrev nog om den och då lät den kanske som reklam el nåt? aja...

Sonja, fy va jobbigt med väderhuvudvärk!! tvi! jag ger dig dessutom extra med varm choklad dryck för att du är en sådan bra mor till en dansvillig liten tjej!!! Jag fick nämligen inte gå på sånt med svaret att jag bara skulle tröttna och bara slösa pengar....men i slutändan när jag tjatat mig till det blev jag så rädd för hela grejen att jag inte ens vågade byta om jag var nog 8år eller nåt...o pappa tog mig dit, inget bra.....*suckar* nä, extra choklad till mammor som låter sina barn prova på och dessutom följer med dem!!!!

jag vill oxå veta hur Lasse mår!! och kanske rekomendera att du hittar en ny terapeut....

blev nyss antastad av en GIGANTISK spindel....*storbölar*

• lillabruden

tack gumman
    Jo jag håller med dig om att det är bra för barn att ha andra kontakter utanför skolan!!!
    Blir man mobbad i skolan eller trivs mindre bra så har man kanske något annat där man stärks istället! Det hade ju inte jag och jag kan gräma mig över att mina föräldrar inte lät mig.....spelade ioförsig badminton senare men det slutade jag med för att pappa inte ville hämta mig i mörkret (han hade ju tv program att se på!) och mamma bråkade med pappa över det.......njä inte för att det är lätt att vara förälder men lite får man väl stå ut med sina barns vändningar i intressen

Sonja68 skrev 2009-08-31 09:20:26 följande:
    Springer in på kafferasten och WOW vad snygg du är i din frisyr Lill'bruden! Helt otroligt vacker och fin och... och... alldeles underbar. Nog var ditt långa hår vackert också förstås, men NU ser man ditt jättefina ansikte och vackra ögon på ett helt annat sätt. Förstår att du trivs och är nöjd!Spindlar är hemska djur,*schasar bort dem från Lillabruden och tröstar* .Tack för dina snälla ord. Jag tycker att barnen ska få prova på lite olika grejer, OM det är praktiskt och ekonomiskt genomförbart. Men inte så att hela veckan är fullspäckad, det ska finnas plats för vila. Mina gör olika saker i omgångar.Det kan vara simning/lek & plask på hösten, den droppar de när de gått sina åtta gånger och vill "vila" eller prova nåt annat. Om de tröttnar, fine, vill prova nåt nytt, fine. Så småningom visar det sig vad som passar dem bäst. Men på nåt sätt är det bra att de får vänja sig vid lite föreningsliv, att komma till nya grupper med barn och skapa nya kontakter. Inbillar mig att det är bra i alla fall. Att man inte är så bunden precis till Maja i klassen och gör exakt samma grejer som hon, utan att man kan ha slalomkompisen LIsa som man går på slalomskola med osv. Ha det!
  • lillabruden

Nu har jag läst allt och kör en 'klipp o klistra' variant från anteckningar jag gjort medans jag läst så inget går förlorat...

Tinkerbelle, tack tack
    Jo att ha långt hår är ivägen hela tiden!!! jag är fortfarande fascinerad över att jag kan böja mig fram och inte behöva fixa upp håret hela tiden!!!

Frulle,Bobou, Villemoa, Cantaton Tack! jag är så nöjd med håret!!! Men behöver tips om hur jag ska frisera mig.....har ju inte haft såhär kort sen jag var typ 8år!

Bobou, håller helt med, aldrig försent att börja dansa!!! men å andra sidan har jag väl aldrig slutat, skakar rumpan minst 5min var dag på väg till köket o hämta godis eller nåt

Passionis, så roligt med huset!!! men herregud va rädd man blir över den dära kvinnan!!! Och att tanta-huset är ditt!!! *Glädjeskutt med rollatorn!!* HURRA HURRA!!!!!

Soldemor, spindlar är inte bara giftiga, dem är överintelligenta varelser som ska ta över jorden med sina laser ögon och 8ben.......lovar........ Och vad är det med mannen din?vill inte titta på hus o inte ha en kise till?? han kanske behöver bli tant??

Zumba fitness grejen är som någon sa (dfk var det kanske?) salsa rytmer osv med lite andra rörelser som ser lagom jobbiga men roliga ut! ni kan ju alltid googla det, det finns en hemsida men vågar inte skriva den, kanske mitt inlägg tas bort igen
    Jag lovar att hålla er uppdaterade!!! och jag har lovat migsjälv att gå ner dem dära 10kg som aldrig försvann innan bröllopet, tvärtom blev det plus ett par 5kg! men kakorna ääääär ju såååååå goda!!!!!!

ny vecka nu, fantamig september nu! tiden går så fort....planerar redan julen *ryser av tanken*

morgonkramar till er alla!!

• lillabruden

ohoj!

Tinker, hade jag legat med influensan och vetat att en bebis behöver respiratorn, ja då hade jag fantamig slitit ut skiten och sagt till läkarna att skärpa sig!!!! Det ska banne mig vara en döende om dem inte tar respiratorn för en influensa!!! (nu kanske jag låter extremt outbildad inom vården men jag har svårt att förstå den sitsen...)

Passionis, GRATTIS!!!!! *hurra hurra* kladdkaka och champagne till alla

Nu har jag redan glömt det andra...har jobbat natten och är nu ledig till måndag, men har ännu inte sovit för jag började med tvätten med en gång och har bara 40min kvar till jag kan sova.....så ni får ursäkta att jag är glömsk och kanske skriver konstigt (ingen aning...?)

Sonja, tycker det låter himla konstigt med din väns data!!! Aldrig hört talas om nåt liknande, det finns ju USB minne!!!! men jag är ju ingen expert

Nä nu ska jag ha lite frukost o sen ta upp tvätten från torktumlaren....

kramizzz

• lillabruden

p.s. Min zumba är på posten nu!!!ska hämta sen

• lillabruden

godmorgon mina vänner!!
    har sovit såååååå gott under min lediga natt!! jag tar en stund att vara tacksam och lycklig över allt jag har........

Vet ni, här har faktiskt äktenskapet haft en väldigt överraskande påverkan på mannen!! är förvånad!! helt plötsligt städar han utan att jag ber honom (självklart inte så som jag skulle vilja men ändå, man får vara glad för allt som livet ger som Baloo i djungelboken sjunger) och idag gjorde han en macka till mig till frukost!!! t.o.m offrade sin egen frukost för att jag skulle få osten! helt ny man vill jag påstå!!!
    fast han äter fortfarande upp mitt godis o har fortfarande svårt att lägga disken i maskinen, men man kan ju inte få allt i livet!
    Och vi 'viker kanin servetter' också lite mer oftare nu!! Det är jag som är mindre stressad och i allmänt bättre mentalt tillstånd och får lust mer helt enkelt!

Fjällis, jag har missat dem däär bilderna!! tittade i vanliga galleriet o kom på at jag sett dem redan, men jag ska se igen i bröllopsgalleriet som någon skrev! men jag behöver inte se dem för att veta att du var vacker

Och dem dära fiskarna, jag hade krävt ersättning!!!!

Tinker, skönt att höra att det blev en stark liten pöjk håller tummarna för op:en sen!!!

O Frulle, du vet att du är för bra för att röka!!!

Hoppas passionis tänker på oss när hon går igenom sitt underbara slotts hallar

• lillabruden

Ja jag glömde ju säga Tinker; tycker inte heller din komprimiss är orimlig!!!! Att bli hämtad midnatt...hhmm ok om jag vore 15 hade jag tyckt det var tidigt, men samtidigt är ju det bara 3timmar ifrån slutet ju.
    Kanske hade jag hämtat honom 1 istället, ´men beroende på ju, var är festen, känner jag kompisarna o deras föräldrar osv osv. Och du kan ju säga till honom att han behöver inte säga till sina kompisar att han måste hem för ni hämtar honom, han kan säga att han måste träffa en tjej eller nåt O sen i skolan kan han bara säga att nää det blev inget för hon var inte hans typ eller nåt......?
    Och i slutändan, alla barn är glada för att föräldrar bryr sig.

• lillabruden

och grattis Cantaton!!!! aldrig fel att gå ner lite!! (i ditt fall är det ju mycket på så kort tid)

Fjällis, jag delar din ilska!!! Knäpp "lärare" som inte vill hjälpa sina elever!!

• lillabruden

jag vill nog påpeka att jag är perfekt alla mina brister är så perfekta felaktiga som dem kan vara

och Sonja, dammtussarna är bara änglarnas tofflor som dem lämnat när dem varit på besök

Svar på tråden Tantvarning 5