Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning 5

godmorgon!

har inte åkt till italien ännu för min farfar har blivit bättre (!?) men dem har gett honom 10dgr så vi får se när det sker....

hoppas allt är bra med er!
    har inte läst på en ca 20sidor, några goda nyheter?

kramiz

• lillabruden

grattis panzer!!! kan ju trösta dig med att du inte är ensam om 'minnesvärda' föddelsedagar....min man tappade risburken (av glas, på kanten dessutom) mitt på stortån på sin 25års dag! Jag lovar att jag har aldrig fått så ont av att se en annan göra sig illa....jag mådde illa! Han tappade den hemska nageln inom nån dag och höll på med omlägg i typ 2veckor......nu är den sne!
    Ska man fylla år så ska man ju minnas ju, eller hur

här har vi kladdkaka i ugnen, men det är till jobbmötet imorgon....

Grattis frullemulle!!! glad för din skull!!

O passionis, allt är jobbigt i början men så fort du kommit till drömhuset och lagt hatten där den ska va, så blir det bra

Nu har jag, som vanligt, glömt hälften av vad jag skulle svara på......

Sonja, hoppas facket är hjälpsamma o inte bara lovar utan att hålla!!! har er i tankarna!!

Fjällis, hoppas verkligen att illamåendet går över snart!!! Kan det vara en liten hårig bebis där inne? fast det är väl för tidigt? Hur var det nu?

Nu måste jag kika på kakan...
    kramizzz

• lillabruden

Sonja gumman, jag bakar 4olika chokladkakor till oss så kan vi frossa!!!! har ju själv pms just nu och går upp o ner som en bergodalbana,........men när man får choklad är man bara lugn

Sonja68 skrev 2009-09-17 08:35:39 följande:
    God morgon! Idag är en skitdag. Men jag ska ta mig igenom den på nåt vis. Funderar på att gå på säsongens första körövning ikväll, men Älskling har åkt bort till Fjärran Land över helgen och jag har gråtit floder, som vanligt imorse, och jag är ensam med våra underbara barn. MEN i kyrkan, som är en riktig familjekyrka, finns ett lekrum där de har barnverksamhet om dagarna, så jag kanske kan låta dem vara där och leka under tiden jag sjunger. Vet att andra brukar få göra så när det inte funkar med barn och barnvakter. Kyrkan är ju till för alla, visst är det så Soldemor?Så roligt förressten att det där paret vill att du ska viga dem, vilken ära! Sträck på dig LIlla Bruden; jag har fått mens och jag behöver Kladdkaka för att ORKA idag. Har du nån bit tillövers Mulle: Så underbart!!!! GRATTIS!
  • lillabruden

Nä men va underbart att dessa macho män blev så förtjusta i dina döttrar Sonja!! Men klart, har man en mor som dem har så

Im Yours, jag älskar ebay o tradera......men det är lätt att buda för mycket! Hoppas du vinner klänningen!

Frullemulle, va skoj att höra!!! Blir det långt ifrån din pappa?

Idag ska jag på apt med min kladdkaka...hahaha ja inte ett möte för kakan utan jag tar med den till mötet Mannen min har varit o sniffat på den men han har hållt sig!! Han vågar inte chansa nu när jag har pms......

En av mina bästa vänninor har gjort slut med sin kille och jag blir tokig på henne!! Hon smsade (istället för att ringa...aarrrggghh!!) inatt och hade världens ångest o visste inte om hon skulle gå tillbaka till honom. Jag sov så jag såg det först imorse... Ringde henne sen och hon är fortfarande osäker på om hon ska gå tillbaka till honom! Vad är det med denna annars starka och självständiga tjej? Denna killen är inte bra för henne, han har verkligen tryckt ner henne i skorna och hennes självförtroende är puts väck! Jag vet att hon kan hitta 1000ggr bättre.....men vill ju inte säga till henne vad hon ska göra...

Usch...tror jag mest behövde avreagera mig lite....vill ju att hon ska vara lycklig,....

Varför är kvinnor så självdestruktiva?

• lillabruden

Jag vet att det är jobbigt när man vill vara hos dem....*kramar* Håll oss uppdaterade!! Ska skicka massa bra vibbar till dem alla 3!!! (jag ber ju inte....)

Fjällbruttan skrev 2009-09-22 09:40:45 följande:
    Solde, kan du slänga in en extra bön till chefen idag?Syrrans förlossning har satt igån så hon snittas idag och tvillingarna är pluttsmå.. de är bara i v.29... Tror hon och bebisarna behöver alla böner som finns just nu!OCH JAG VILL INTE VARA HÄR!!! Jag vill vara i Stockholm hos familjen nu, just nu är allt skit!
  • lillabruden

men oj va tufft alla tanter verkar ha det just nu *bjuder på Ballerina kex och kaffe med kardemumma*

Migrän, förlossningar, vrickade fötter....m.m..... här är det iallfall inte mer än konstant illamående och kväljningar!!! (håller på o sluta på mina tabletter...)

Jag hoppas att allt blir mycket bättre -SNART!!!!

Kramar till alla!

• lillabruden

Fjällis, vi tjejer är det tuffaste könet! Det finns ju inte mer att göra än att låta dem göra sitt....och klart ska vi alla tänka/be för dem och er familj!!! Håll ut bara!!

Tinker, beklagar din svärmor...Men var det så jobbigt för henne så var det ju det bästa av det sämsta så att säga... Minns henne nu som det bästa hon var! Och jag gissar på att det inte blir svårt för er

Passionis, hur känns det nya huset nu då? Kisen rymmer med en g¨ng..hmm....har hon inte insett vilket palats hon bor i!?

Ullared Liz??? ÅÅHHHH du måste berätta sen....för jag har inte råd o tid att åka på länge

Jag har dansat zumba idag!! kan ju säga att det är ganska skönt att vara i sitt (privata)hem för att jag är INTE så duktigt...men det var ju faktiskt 1a försöket! Mannen satt i soffan och "hjälpte" mig....'du måste böja mer' 'du måste sträcka det benet' 'Nä höger Jenny, höger'
    Jag var inte road......där sitter han o latar sig o säger till mig!!! hahahaha...men kan ju säga att bara genomgången på stegen var en bra workout!!!

• lillabruden

hahahahahaha jag läste tuttarna! (istället för snuttarna)

Soldemor skrev 2009-09-23 21:21:42 följande:
    Nu skall trasiga prästen gå ut och smutsa ner snuttarna (har regnat+långa pälsar = smutsiga snuttar) och sedan skall jag lägga min trasiga rygg på sängen. Har gått riktigt bra att arbeta de här två dagarna, men kvällarna är lite smärtfyllda. Glad dock att prickarna är borta, nu är det bara att invänta svar från patologen.
  • lillabruden

tycker det är intressant Frulle, ni har inget ansvar att stå för det hon inte klarar av i sitt eget liv. När man är vuxen så är man! Hennes mamma är inte du. Nu är det knske gjort, men tycker det är synd att ni hjälper henne så....ni har ju liksom nog att stå i!!!

här har det varit en hemsk dag....frosseri i godispåsen och pizza till middag......har mens, det borde väl göra allt ok?

kramar

• lillabruden

hejsan allihopa!

FY va kallt det är!!!! Blir förbannad!!! blir ju inte varm igen när väl fossingarna isnat!! Stått i duschen i typ 1tim var dag nu!!! fy....blää!!

imorgon ska vi ha avskedsfest för en vän som fått för sig att åka till Japan i ett år o läsa språket....nån som kan trevlig resa på japanska?
    har så mycket att göra eftersom dumma jag står för festen, men orkar ingenting!!! undrar om inte jag är lite sjuk....

hur går det med er andra tanter? Passionis, huset går bra hoppas jag? Frullemulle, slútat röka än? Sonja, gått bra med ryska besökarna? (det var ett tag sen jag läste här......)

varma koppar choklad (med litta styrka i ) står uppradade!!

• lillabruden

tjenis!

måste be om råd me en sak..... om man har problem med magen i typ 1månad, vaknar mitt i natten o skulle kunna döda för nåt gott att äta o går upp o bakar en kaka (och äter...) sen helt plötsligt sugen på kokt ägg me kaviar (ätit det med..) och trots att man inte varit bra i magen o inte äter mer än man brukar, tvärtom....behöver man kanske ett graviditetstest då`? ska ringa läkaren när dem öppnar telefonen......kan ju vara annat men just att jag vill (läs måste) ha viss mat mitt i natten -dvs vaknar från min skönhetssömn och går upp o måste ha kakor o kokt ägg!!?

• lillabruden
    Frulle skrev 2009-10-05 08:43:55 följande:
    Men är det inte bara att gå på apoteket och köpa ett test?
    jo det är det...men dem är dyra! o jag vill inte köpa ett om jag bara inbillar mig!

men satt o läste en massa inatt och det kan ju vara en såndära skengraviditet....ska vänta 1vecka till o har jag inte blivit 'normal' så köper jag ett.... mest undrade vad man har för symptom när man är gravid...tyckte inte jag hittade nått värdefullt på nätet :-S
  • lillabruden

sonja, om du tycker om rödvin men har svårt att dricka det pga migrän....har du provat sangria nån gång? Jag är smått känslig för rödvin, blossar upp som en tomte alá picasso i ansiktet o på bröstet...men sangria går bra o ingen bakis heller
    Annars finns det nya viner på systemet av t.ex hallon, äpple och smultron eller va det nu var....här i malmö finns dem på Hansacompaniet för dem är 'störst' inhandlare...

Och dem dära sms lurendrejarna, akta er för såna som vill att ni ringer upp också!! Vissa ringer från utlandet med, och när ni svarar i luren så drar dem massa pengar! Det är enkelt att undvika; inte svara o sedan spara nummerna med namn FEJK eller nåt så vet man liksom.

kolla oxå era faktura specifikationer för telefonräkningen!! Det gör jag alltid och en gång hittade jag ett som var dragit 30kr eller nått o jag ringde upp o sa att jag INTE ringt, men tele2 ansåg att om jag gjort det så hade någon tagit min tele o ringt o röstat på nått. Jo visst, det gör dem ju när man är på jobb...speciellt när man jobbar med förlamade eller hur? Intressant..... *morr*

• lillabruden

*om jag inte gjort det ska det ju vara

Svar på tråden Tantvarning 5