Tantvarning 5
Åhh så mycket god mat!!!
Vet inte var jag ska börja....
*slickar mig om munen*
Dem är helt fenomenala på att krydda. Så om man gillar chili..
Åhh så mycket god mat!!!
Vet inte var jag ska börja....
*slickar mig om munen*
Dem är helt fenomenala på att krydda. Så om man gillar chili..
Njaa jag är väl inte helt rättvis....
En annan har ju vedbastu i magen och bränner som en bodybuilder.
Väntar bara på att dem en dag ska komma tillbaka och säga till mig att opps vi missade att du hade grava störningar på ämnesomsättingen.
Men för stunden så funkar det fint fint - äter förmodligen ca 700 till 1000 kcal mer än dig per dag.
Antar att ett annat alternativ är att sluta jaga efter ungarna...
dem vid gamla huset lät ja växa fritt - dem dog.
just nu klipper jag vilt och dem växer helt ohejdat - vet inte vad jag gör fel...
Hej tanter,
Sitter här och surar i min ensamhet.
Maken skulle kommit hem idag, men valde av förklarliga skäl att stanna i England.
Både jag och barnen är lite besvikna då vi inte sett han på en vecka och med största sannolikhet kommer det att dröja ytterligare två veckor innan vi får se honom.
Jag respekterar hans val då hans mamma är så pass sjuk att hon inte kommer att leva länge till.
Det som gör mig sur är min svägerskas onödiga kommentar (dem har dem senaste veckorna levererats på löpande band).
Hon frågade maken hur vi tog att han inte kom hem som planerat och han sa som det var att vi blev besvikna ? det hade jag tydligen inte rätt till enligt svägerskan?
Nä för att om jag är besviken så förringar jag deras känslor.
Ursäkta mig men bara för att det nu är som det är så slutar jag inte sakna min man varje minut vi är ifrån varandra! Vi hade sett fram emot några dagar tillsammans innan han åkte tillbaka så klart att vi blev besvikna även om vi förstår varför.
*suck*
Vet att jag inte ska bry mig, men jag blir så trött på människor som ska läsa saker mellan raderna och lägger sig i mitt och makens förhållande.
Maken har fått en tillsägelse att jag faktiskt inte vill att han svarar på liknade frågor i framtiden om han lilla syster inte kan knipa käft.
Jag har frågat mig själv samma sak och jag har inte svaret. Smatidigt så pratar vi om allt.
Han har det jättejobbigt med sin far och syster eftersom dem redan innan det blev kris var egocentrerade och trångsynta.
Jättegullig och trevliga när dem vill, men kan vara rent dj**vliga också. Beter sig som barnrumpor.
Själv har jag dåliga erfarenheter från mitt tidigare förhållande där jag, dum som jag var, hade ett stort förtroende för min svägerska, vilket jag fick äta upp flera gånger om...
Eftersom det inte var en engångs grej så funderar jag om jag kommer kunna ha annat än en ytlig relation till nuvarnade svägerskan. är liksom för gammal för att klä skott åt hennes ångest.
Får väl nöja mig med att vara lagom artig framöver.
Jag vet ju att det bara är för en kort tid som det kommer vara så här. Tur är att jag är i ett annat land så att jag inte hamnar mitt i hela tiden, för det hade jag itne klarat.
Tack! Det hade varit helt annorlunda (tycker jag) om jag blivit sur och satt mig på tvären.
Har funderat mera på varför maken över huvudtaget nämnde och har insett att det hänger nog ihop med att hans syster varit på krigsstigen ett tag nu och jag har lyckats avstyra att han tänder till på hennes provocerande sms och dumma kommentarer.
Har under sommaren blivit snudd på expert på smärtlindring efter att ha läst och granskat journaler tillsammans med maken ? jag hoppas din svärmor får vad hon behöver!
Hästar! Kan jag inakkordera min dotter som ?foder-barn? hos dig då nästa somamr?
Hon är tokig i hästar. Vet inte var det kommer ifrån då ingen annan i familjen rider.
Vi lyckades få till fem rid lektioner under våra veckor i England och hon var helt salig. Slukade allt som läraren sa och tvingade oss dit en halvtimme före så hon kunde rykta hästen hon red. Hon är bara sju?
Jag antar det pågår för fullt.
Skulle dem inte ha omvisning idag?
Taget!
Låter som en skitbra plan.
God morgon alla tanter,
Im yours - det låter underbart att kunna sova 11 ostört utan att vakna. Bara att gratulera för du behövde förmodligen det.
Passionis - du måste berätta ur det går under dagen...
Frulle - du vet redan allt som behövs göras för att bli frisk (sova, dricka te etc.), men om du behöver hjälp så får du hojta.
Själv kan jag inte bestämma mig för vad jag ska göra idag. Till en början ska jag nog se till och få iväg sönerna till skolan. Dem har nya scheman och börjar inte längre samma tid varje morgon - dj**la dum idee den nya ledningen har kommit på - så varje morgon har varit smått kaos artad denna vecka.
Sen kanske jag klipper gräset igen, och så borde jag åka iväg och köpa tyg till klänningen/arna jag måste sy. Har en begravning och ett dop på agendan den närmsta tiden och hittar inget som passar sig eller mig heller för den delen inom en rimlig prisklass så det blir till att ta fram tantgenerna och symaskinen.
till alla tanter!
Im yours skrev 2009-08-27 07:47:58 följande:
Jodu här averkar vi livets alla skeden i en följd.
Dopet är den 4 oktober, tror vi, för om svärmor lämnar in så kan det hända dopet skjuts på. Måste dock planera som om båda kommer att ske inom dem närmsta månaderna.
Skulle helst bara vilja ta på mig något jag redan har i garderoben, men eftersom jag tillfrågats, och tackat ja, om jag vill vara gudmor så måste jag tänka till lite. *suck*
Och till begravningen så behöver jag en svart klänning. Tyvärr så hittar jag inget enkelt utan allt som är i min storlek har en massa s**ans ryss pyss ala 80-tal och se det gillar jag inte. Vill att det ska vara enkelt.
Att jag kan sy tackar jag min saliga mormor för. Hon var sömmerska innan hon sadlade till statistiker...
Hon lät mig vara med från det jag var väldigt liten och klippte, strök och sydde både för hand och på maskin före jag var 5. Tilläggas bör att jag var första barnbarnet och tillbringade väldigt mycket tid hos mina morföräldrar.
Om rektorn fortsätter med alla puckade ideer får du gå till komunstyrelsen och börja puckla på politikerna! De gjorde dem här nere och efter ett års trakaserier fick rektorn lämna in med buller och bång. Måste dock säga att jag inte är helt övertygad att den nya "regimen" är så himla mycket bättre, men jag ska vara snäll förälder och ge dem en månad innan jag börjar riva runt.
Lillan är nu stor tjej och har börjat i första klass. Hon går i en annan skola som sedan ett år tillbaka drivs privat utav en fd rektor. En rektor som brinner för det hon gör, som tar sig tid att prata med förläldrar, lärare och barn dagligen. När man kommer för att hämta barnen så är hon valigtviss ute på sin dagliga tur runt skolan. Alla barnen vet vad hon heter och vad hon gör och springer fram och pratar. Är en liten skola med 10-12 klasser och ca 24 barn i varje grupp.